You are currently viewing سقوط آزاد سامسونگ در بازار گوشی های تاشو چین

سقوط آزاد سامسونگ در بازار گوشی های تاشو چین


چندی پیش، سامسونگ در بازار گوشی های تاشو چین عملکرد بسیار خوبی داشت، اما اکنون اوضاع برای این غول کره ای چندان خوب به نظر نمی رسد.

اگر با افرادی صحبت کنید که اخبار فناوری گوشی های تاشو را دنبال نمی کنند، به زودی متوجه خواهید شد که آنها فقط دو مدل از این گوشی ها را می شناسند. Galaxy Z Fold و Z Flip. به گزارش phonearena، سامسونگ موفقیت خود را مدیون پیشگام بودن در زمینه گوشی های تاشو و البته بازاریابی قوی خود است. حتی در حال حاضر، کره ای ها جزو معدود برندهایی هستند که دستگاه های تاشو خود را در سراسر جهان عرضه می کنند.

چندی پیش، موفقیت سامسونگ در چین نیز قابل مشاهده بود، اما اکنون این بازار شلوغ توسط برندهای داخلی تسخیر شده است.

جایگاه سامسونگ در بازار دستگاه های تاشو یک شبه از دست رفت!

برندهایی مانند هواوی، آنر، ویوو، اوپو و شیائومی رقبای اصلی سامسونگ هستند. در نتیجه، این برد محبوب شاهد کاهش شدید سهم بازار خود بود. البته این مشکل کاملاً به دلیل نماینده بهتر رقبا نیست.

آخرین داده های منتشر شده برای سه ماهه اول سال توسط IDC نشان می دهد که سهم کره ای ها از بازار تاشو چین، 5.9 درصد و این مقدار سهام 30 درصد نسبت به سه ماهه قبل بسیار کمتر است. علمکرد سامسونگ این شرکت را در انتهای لیست تولیدکنندگان گوشی های تاشو قرار داده است.

رتبه اول بازار متعلق به هواوی با سهم 44.1 درصدی است و پس از آن Honor با 7.26 درصد، Vivo با 12.6 درصد و Oppo با 9 درصد قرار دارند. در حالی که سامسونگ در ابتدا در زمینه فناوری گوشی های تاشو دست برتر را داشت، اکنون به نظر می رسد چینی ها به این موضوع رسیده اند. علاوه بر این، شرایط ژئوپلیتیکی نیز شرایط را برای غول کره ای دشوارتر کرده است.

گوشی های تاشو سامسونگ

میهن پرستی چینی، خاری در چشم کره ای ها

در چین، عموم مردم از الگوی «مصرف میهنی» پیروی می کنند و علاقه بیشتری به خرید محصولات از کشور خود نشان می دهند. در نتیجه حتی اگر سامسونگ گوشی بهتری نسبت به رقبای خود عرضه کند، باز هم چینی ها تمایلی به خرید محصولات این شرکت ندارند.

نطر شما چی هست؟ آیا سامسونگ می تواند راهی برای به دست آوردن مجدد سهم بازار بیابد؟