You are currently viewing سری گوشی های پالس با برند HMD با 3 عضو رسما عرضه شد

سری گوشی های پالس با برند HMD با 3 عضو رسما عرضه شد


اگرچه همکاری نوکیا و HMD هنوز راه درازی در پیش دارد، HMD Global با عرضه سری گوشی‌های Pulse پیشتاز است. در اینجا 3 مدل را معرفی می کنیم که در بازه قیمتی 100 تا 200 یورو قرار دارند و بر قابلیت تعمیر تاکید خواهند داشت.

گوشی های HMD Pulse

HMD پیش بینی می کند که مصرف کنندگان به سمت محصولات سبزتر حرکت کنند و بر “تعمیر پذیری” تأکید کنند. این نام تجاری می گوید که گوشی های سری نبض آنها برای “قابلیت تعمیر Gen 1” ساخته شده اند. این بدان معنی است که کاربران می توانند “کیت های تعمیر برای مشتریان” توسط iFixit. تعمیرات آسان شامل تعویض باتری و همچنین تعویض صفحه نمایش می باشد.

بیایید با این 3 گوشی آشنا شویم:

1- HMD Pulse

یک مدل پایه با نام HMD Pulse ارایه شده. البته باید توجه داشته باشیم که هر سه گوشی دارای تراشه اقتصادی هستند Unisoc T606 از آن استفاده می کنند اما در موارد دیگر از جمله قیمت متفاوت است. مدل پایه با قیمت 140 یورو به فروش می رسد.

علاوه بر این، هر سه دستگاه دارای یک پنل LCD 6.65 اینچی با نسبت تصویر 20:9، وضوح HD+ و نرخ نوسازی 90 هرتز تحویل داده شده. همچنین این پنل یک پنل خیلی خاص با حداکثر روشنایی 600 نیت و پوشش 70 درصدی فضای رنگی NTSC نیست.

تفاوت های اصلی در قسمت دوربین مشاهده خواهد شد. مدل پایه، پالس، دارای یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در پشت (با فوکوس خودکار و فلاش LED دوگانه). به نظر می رسد ماژول دوم یک سنسور عمق باشد. دوربین سلفی دارای سنسور 8 مگاپیکسلی است. خوشبختانه این دوربین سلفی از ناچ قدیمی و الف استفاده نمی کند سوراخ نمایش ما اینجاییم

HMD Pulse

یک باتری وجود دارد ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت و به عنوان “قابل تعویض برای تعمیر سریع” وارد می شود. البته این کار را می کند نیست می توانید درب پشتی را باز کنید و باتری را عوض کنید، اما این بدان معناست که می توانید باتری را در حدود 5 دقیقه در خانه فقط با ابزارهای اولیه تعویض کنید.

این باتری تا 800 سیکل شارژ کامل افت کیفیت جدی نخواهد داشت. ظرفیت شارژ این باتری 10 وات بسیار کم است، اما وجود پورت USB C دلگرم کننده خواهد بود. اسکنر اثر انگشت با دکمه قفل یکپارچه شده و در لبه سمت راست دستگاه قرار دارد. جک 3.5 میلی متری صدا نیز وجود دارد.

گواهی IP52 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب ارائه خواهد شد که با توجه به قیمت و تعمیر آسان، بیش از حد انتظار است. اما به دلیل این گواهی، شما باید دستورالعمل های تعویض باتری را به دقت دنبال کنید.

تراشه Unisoc T606 این یک نمونه قدیمی 12 نانومتری است که به 2 هسته Cortex-A75 و 6 هسته Cortex-A55 در بخش CPU مجهز شده است. این پردازنده از هسته Mali-G57 MP1 برای پردازنده گرافیکی و همچنین دارای مودم 4G است.

در HMD Pulse شما 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارید. همچنین می توانید کارت حافظه تا 256 گیگابایت را نیز در این دستگاه قرار دهید.

گوشی HMD Pulse با اندروید 14 تحویل می دهد و این شرکت قول می دهد 2 سیستم عامل را به روز کنید و به مدت 3 سال پچ امنیتی را داده است. همین قول به روز رسانی برای 2 گوشی دیگر نیز صادق است.

2- اچ ام دی پالس پلاس

گوشی HMD پالس پلاس قیمت بالاست 160 یورو در حال افزایش است. این دستگاه از همان نمایشگر و تراشه استفاده می کند اما علاوه بر رم 4 و 6 گیگابایتی، گزینه 8 گیگابایتی نیز وجود دارد. همچنین دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از حافظه microSD تا 256 گیگابایت است.

آنچه مدل پلاس را متمایز می کند دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی متأسفانه HMD جزئیاتی در مورد سنسور یا لنز، حتی مشخصات ضبط ویدیو ارائه نکرده است. البته این تراشه نمی تواند بیش از 1080p رزولوشن ضبط کند. دوربین جلو 8 مگاپیکسلی باقی مانده است.

پالس پلاس HMD مانند برادرانش، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 10 واتی دارد. این سه گوشی هم دارند جک 3.5 میلی متری هدفون هستند. ویژگی های اتصال بی سیم شامل 4G، Wi-Fi 5 (ac)، بلوتوث 5.0 و NFC، به علاوه خدمات موقعیت یابی GPS/Galileo است.

3- HMD Pulse Pro

طبیعتا مدل Pulse Pro بهترین عضو این سه نفر خواهد بود و قیمت آن 180 یورو است. با وجود افزونه Pro، همان صفحه نمایش و تراشه در اینجا تکرار می شود، که در واقع سیاست عجیبی است.

اگرچه دوربین پشتی همان دوربین پلاس است (یعنی دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به اضافه سنسور عمق 2 مگاپیکسلی)، اما دوربین سلفی به 50 مگاپیکسل ارتقا یافته است. متأسفانه جزئیات بیشتری در مورد مشخصات آن نداریم.

در قسمت باتری هم همان ظرفیت 5000 میلی آمپری باقی می ماند اما قدرت شارژ آن است 20 وات ارتقاء خواهد یافت.

مانند هر 2 مدل بالا، این هم یکی است حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه قفل وجود دارد. بقیه مشخصات سخت افزاری، رم و حافظه داخلی و اتصالات مانند مدل های بالا می باشد.

این گوشی ها در بازار اروپا عرضه خواهند شد. مدل برای بازار ایالات متحده HMD Vibe جزئیات زیادی در مورد آن وجود ندارد، اما بر اساس مدل پالس پلاس ساخته خواهد شد.

همچنین در رابطه با هزینه کیت تعمیر چیزی از سوی مشتری ارائه نشده است.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما HMD شانس خاصی در بازار با این سه خواهد داشت؟