You are currently viewing سرفیس لپ تاپ جدید مایکروسافت با پردازنده Snapdragon X Elite رونمایی شد

سرفیس لپ تاپ جدید مایکروسافت با پردازنده Snapdragon X Elite رونمایی شد


مایکروسافت لپ‌تاپ جدید سرفیس خود را معرفی کرد – یک لپ‌تاپ مبتنی بر لوگو که امروز برای پیش‌فروش در دسترس است. این لپ تاپ تفاوت زیادی با مدل تجاری دارد لپ تاپ سرفیس 6 که در ماه مارس و به جای پردازنده های Core Ultra اینتل به تراشه معرفی شد اسنپدراگون ایکس الیت یا پلاس کوالکام مجهز است. مایکروسافت امیدوار است در این راه بتواند با لپ تاپ های قدرتمند و کارآمد اپل رقابت کند.

سرفیس لپ تاپ جدید مایکروسافت با تغییرات بزرگ وارد بازار شد

به گزارش Verge، سرفیس لپ‌تاپ جدید مایکروسافت در پیکربندی‌های مختلفی عرضه می‌شود 16 گیگابایت رم (به اپل توجه کنید) و 256 گیگابایت حافظه SSD که با تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس شروع می شود. اما فضای ذخیره سازی را می توان تا 1 ترابایت SSD و 32 گیگابایت رم افزایش داد. (مدل 64 گیگابایتی در حال حاضر به طور انحصاری برای پیش خرید در هر دو نسخه 13.8 اینچی و 15 اینچی با تراشه Elite موجود است). هر دو مدل به پردازنده گرافیکی Qualcomm Adreno مجهز هستند. لپ‌تاپ‌ها در چهار رنگ مشکی، پلاتینیوم، شنی و یاقوت کبود عرضه می‌شوند، اگرچه به نظر می‌رسد فقط پلاتینیوم برای مدل‌های پایه ۲۵۶ گیگابایتی در هر دو اندازه صفحه نمایش موجود باشد.

بسته به اندازه ای که خریداری می کنید، لپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی 2304 x 1536 (13.8 اینچی) یا 2496 x 1664 (15 اینچی) خواهد بود. این صفحه نمایش 120 هرتز همچنین از Dolby Vision IQ نیز پشتیبانی می کند. مایکروسافت صفحه نمایش این مدل را با حاشیه های کوچکتر و گوشه های گرد به روز کرده است. هر دو مدل دارای دو درگاه USB-C و یک پورت USB-A 3.1 هستند و از وب کم 1080p استفاده می کنند. این لپ‌تاپ‌ها به جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز مجهز هستند و با استفاده از منبع تغذیه 65 واتی که با مدل 15 اینچی عرضه می‌شود، به سرعت شارژ می‌شوند. نسخه 13.8 اینچی نیز دارای شارژر 39 واتی است.

مدل 13.8 اینچی تقریباً 1.35 کیلوگرم وزن و 0.69 اینچ ضخامت دارد که هنوز کمی ضخیم تر از مک بوک ایر است. نسخه 15 اینچی این لپ تاپ 1.65 کیلوگرم وزن و 0.72 اینچ ضخامت دارد.

این شرکت می‌گوید سرفیس لپ‌تاپ جدید «۸۰ درصد سریع‌تر از مدل قبلی» است و «تا ۲۲ ساعت پخش ویدیوی آفلاین» را ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ‌ها از یک پد لمسی بهبود یافته با بازخورد لمسی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، محصولات جدید مایکروسافت می توانند از نمایشگرهای 4K سه طرفه پشتیبانی کنند.

مایکروسافت قصد دارد با کمک هوش مصنوعی تجربه ویندوز را متحول کند

مایکروسافت به لطف ماژول پردازش عصبی و چندین ویژگی هوش مصنوعی ویندوز 11، محصول جدید سرفیس خود را “Copilot Plus PC” می نامد. این ویژگی به کاربران امکان می دهد با استفاده از Copilot اطلاعات را در بخش هایی مانند برنامه ها، اسناد و پوشه ها جستجو کنند. مایکروسافت همچنین دارای ویژگی هایی مانند ترجمه تماس های تصویری دستگاه را در رویداد خود با انجام ترجمه زنده به سه زبان به طور همزمان به نمایش بگذارید، چیزی که با هر برنامه تماس ویدیویی به آن دسترسی خواهید داشت. این شرکت می گوید فقط به اصطلاح کامپیوترها کمک خلبان پلاس ممکن است چنین ویژگی هایی را ارائه دهد.

مایکروسافت می‌گوید لپ‌تاپ‌های دارای پردازنده‌های کوالکام، ویژگی‌های هوش مصنوعی ویندوز را قبل از همتایان اینتل خود دریافت خواهند کرد. باید دید که آیا این رایانه ها می توانند با تراشه های ساخت اپل رقابت کنند یا از آنها پیشی بگیرند، اما حداقل تا آنجا که عمر باتری با این حال، آنها باید بهتر از برادران Intel Core Ultra خود عمل کنند.

لپ تاپ سرفیس از 999 دلار برای مدل 13.8 اینچی یا 1199.99 دلار برای مدل 15 اینچی شروع می شود و اکنون برای پیش خرید در دسترس است. ارسال سفارشات نیز از 18 ژوئن آغاز خواهد شد.

نظر شما در مورد لپ تاپ جدید مایکروسافت چیست؟