You are currently viewing ساخت فیلم و سریال درباره حماسه ناوگان 86

ساخت فیلم و سریال درباره حماسه ناوگان 86


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم سالگرد 86 ناوگان از ساخت فیلمی با موضوع این حماسه تاریخی خبر داد.

وی تاکید کرد: این روزها بنیاد سینمایی فارابی در حال نگارش فیلمنامه ای برای فیلمبرداری فیلمی از این اتفاق و خلق یک داستان بزرگ است.

اسماعیلی در خصوص ثبت 7 اردیبهشت به عنوان روز اقتدار نیروی دریایی ارتش افزود: شاید در کنار آثار و فعالیت های بزرگ فرهنگی و هنری، ثبت 7 اردیبهشت در شورای فرهنگی کل کشور اتفاق بزرگی باشد.

وی از تمامی ادارات فرهنگی و هنری خواست برای ثبت و انتشار بهتر وقایع حرکت غرور آفرین ناوگان 86 نیروی دریایی ارتش به میدان بیایند و این موفقیت بزرگ را روایت کنند.

وحید جلیلی معاون صدا و سیما نیز در این مراسم اعلام کرد که فیلمنامه سریال ناوگان 86 ارتش در مراحل پایانی خود قرار دارد.

و افزود: مهمتر از پوشش خبری کار هنری است که در دستورات مدیریت بر آن تاکید شده است. از روزی که کشتی ها پهلو گرفتند، کار زاهد حناری انجام شد و با ده ها افسر و خانواده هایشان صحبت کرد. چند ماهی است که نویسندگان در حال مطالعه برای به دست آوردن خط داستانی این رویداد هستند که سیناپس و طرح اصلی سریال نیروی دریایی ارتش و این حرکت بزرگ تابستان امسال آماده می شود.

جلیلی با اشاره به دراماتیزه شدن سناریوی 86 نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: به اتفاق دوستان به دراماتیزه شدن این حرکت رسیدیم و چقدر موانع بر سر راه این دوستان وجود داشت. از پیچیدگی های راه تا توطئه های دشمنان و مشکلات و نابسامانی های خانوادگی که در کشور رخ داد، نویسندگان مجذوب این بودند که درام حرکت چقدر جذاب است و چه ابعاد باشکوهی دارد. فیلمنامه سریال نیروی دریایی ارتش در مراحل پایانی خود قرار دارد.

انتهای پیام/