You are currently viewing رکورد مصرف بنزین/ روزی چند لیتر هدر می رود؟

رکورد مصرف بنزین/ روزی چند لیتر هدر می رود؟


خودروهای داخلی بیشترین مصرف بنزین را دارند و البته نمی توان نقش خودروهای فرسوده را نادیده گرفت. آمار و شواهد نشان می دهد مصرف روزانه بنزین در کشور به 8 میلیون لیتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از افزایش 8 میلیون لیتری میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور در سال جاری خبر داد و گفت: راه حل های غیر قیمتی برای بنزین در دولت وجود دارد و پیشنهاد قیمتی در دولت ارائه نشده است. تا حالا”.

جعفر سالاری نسب در نشست خبری گفت: در حال حاضر 94 درصد مردم ماهانه کمتر از 160 لیتر بنزین مصرف می کنند که در مجموع 60 لیتر سهمیه 1500 تومانی و 100 لیتر سهمیه بنزین 3000 تومانی پوشش داده می شود.

وی افزود: میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور در سال جاری 8 میلیون لیتر افزایش یافته که رقم بسیار بالایی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: تصمیم گیری های غیر قیمتی برای بنزین در دولت در دستور کار قرار دارد و تاکنون هیچ پیشنهاد قیمتی به دولت ارائه نشده و پیشنهاد قیمتی نیز از ما درخواست نشده است.

سالاری نسب گفت: تعداد درخواست های کارت سوخت المثنی هم اکنون به 14 هزار مورد در روز رسیده است. در حال حاضر حدود 170 میلیون لیتر بنزین در کارت سوخت مردم وجود دارد.

وی بیان کرد: سازمان های متولی باید سوخت را دقیق و واقع بینانه تخصیص دهند. دولت مواظب این است که متقاضی سوخت کوچکترین آسیبی نبیند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 67 درصد از پرکردن پمپ بنزین ها از طریق کارت سوخت شخصی انجام می شود.

سالاری نسب گفت: طرح توزیع سوخت ناوگان حمل و نقل گازوئیل نیز بر اساس اسناد تحویل آنلاین اجرا می شود تا از صدور بارنامه جعلی جلوگیری شود. برآورد ما این است که اجرای این طرح باعث صرفه جویی در مصرف روزانه حداقل 5 میلیون لیتر نفت و گاز شود.

سخنگوی انجمن جایگاه داران گفت: در صورت افزایش تقاضای مردم برای استفاده از کارت آزاد، می توان کارت آزاد را بر حسب لیتر یا تعداد دفعات شارژ مجدد شارژ کرد، زیرا هر کارت آزاد در هنگام تحویل جایگاه های سوخت امکان شارژ تا حد مجاز را فراهم می کنند. 7000 لیتر در روز یا 255 بار پر شدن دارد.

رضا نواز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در صورت افزایش تقاضای مردم برای استفاده از کارت آزاد، ممکن است شارژ کارت آزاد به صورت لیتری یا تعداد دفعات مجاز شارژ منقضی شود. ، رضا نواز گفت: چند نوع پمپ بنزین داریم؟ ما تعدادی مکان داریم که اصلا کارت رایگان ندارند و این گونه مکان ها بیشتر در مناطق مرزی است. گروهی از جایگاه ها داریم که فقط یک کارت سوخت رایگان دارند و جایگاه های دیگری که از نظر فروش بالاتر هستند یا در پایتخت ها بیش از یک کارت سوخت رایگان دارند که بیشترین تعداد کارت سوخت رایگان در استان تهران و به خصوص در شهر تهران است. هستند تحویل سوخت با یک کارت سوخت رایگان در هر پلت فرم وجود دارد.

وی افزود: هر کارت رایگان در پمپ بنزین ها امکان پرکردن تا 7 هزار لیتر در روز و یا با تعداد 255 بار پرکردن در ابتدای روز و شب بعد را دارد. بنابراین برخی از ایستگاه هایی که در مراجعات مکرر مردم دیگر امکان شارژ کارت آزاد آنها وجود ندارد ممکن است به مشتری اطلاع دهند که کارت آزاد نداریم.

وی تاکید کرد: به جز مناطق مرزی که شرایط خاص خود را دارند، در سایر مناطق کشور همه ایستگاه ها باید حداقل یک کارت رایگان داشته باشند و در صورت مشاهده ایستگاهی که می گوید کارت رایگان ندارد و یا در صورت امکان به آدرس نزدیکترین جایگاه، سپس باید به مسیر مراجعه کنید یا با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و یا انجمن جایگاه داران کشور با شماره هایی که در جایگاه ها در معرض دید عموم قرار دارد، وضعیت را در میان بگذارید.

منبع:

ایرنا

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)