You are currently viewing روش های رفع خطای رایج هنگام خروج از سیستم در وردپرس

روش های رفع خطای رایج هنگام خروج از سیستم در وردپرس


خطای هنگام خروج از سیستم یکی از مشکلات شایعی است که ممکن است هر کسی با آن مواجه شود. به طور معمول، این مشکل به دلیل مشکل در کوکی‌های مرورگر است که وردپرس سعی می‌کند برای احراز هویت یک جلسه ورود تنظیم کند. همچنین تواند ممکن است مشکلی با برخی از تنظیمات URL وردپرس باشد که مطابقت ندارند. خوشبختانه روش‌های زیادی برای اطمینان از اینکه ورود خودکار به طور خودکار اتفاق نمی‌افتد وجود دارد. شما می‌توانید با امتحان کردن راه حل‌های مختلف ممکن مانند پاکسازی حافظه پنهان و غیرفعال کردن افزونه های وردپرس، مشکل را عیب‌یابی کنید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با آموزش رفع خطای رایج هنگام خروج از سیستم در وردپرس با استفاده از روش های مختلف آشنا کنیم. همراه ما باشید.

چرا وردپرس از ورود به سیستم خارج می‌شود ؟

وردپرس از شما می‌خواهد که برای ورود به پیشخوان مدیریتی خود، در ابتدا باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمائید. این سیستم مانع از رسیدن کاربران ناشناخته به وب‌سایت شما و سرقت بالقوه داده های شما می‌شود. با این حال، گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد تا پیشخوان مدیریتی خود را باز نگه دارید. اگر وردپرس شما را از سیستم خارج کند، می‌تواند به طور مداوم وارد سیستم شود تا به محتوای شما دسترسی پیدا کند. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است وردپرس شما را از سیستم خارج کند که برخی از آنها عبارت هستند از:

  • کوکی ها با اطلاعات منسوخ
  • پرونده های ذخیره شده با داده های قدیمی
  • یک آدرس سایت وردپرس به طور نامناسب پیکربندی شده
  • افزونه های معیوب یا پرونده های تم

آموزش رفع خطای WordPress Keep Logging Out

خوشبختانه روش های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که در ادامه مطلب سعی می کنیم مهم ترین آنها را به شما عزیزان معرفی کنیم. همراه ما باشید.

  1. کوکی های مرورگر خود را پاک کنید
  2. حافظه نهان مرورگر خود را پاک کنید
  3. تنظیمات مرورگر خود را بررسی کنید
  4. حافظه نهان سایت وردپرس خود را پاک کنید
  5. آدرس سایت وردپرس خود را دوبار بررسی کنید
  6. افزونه های وردپرس را غیرفعال و دوباره فعال کنید
  7. قالب سایت خود را بررسی کنید

در ادامه توضیحاتی در خصوص هریک از این روش ها در اختیار شما قرار می‌دهیم. امیدوارم تا انتهای آموزش رفع خطای WordPress session timeout ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تغییر نام نویسنده مطلب در وردپرس

1- رفع خطای رایج هنگام خروج از سیستم در وردپرس با پاک کردن کوکی های مرورگر

می‌توانید با پاک کردن تمام کوکی‌های مرتبط با وردپرس از مرورگر خود شروع کنید. کوکی‌ها اطلاعات مربوط به جلسات مرورگر قبلی مانند جزئیات ورود به سیستم و داده های شخصی را ذخیره می‌کنند. با این حال ، اگر آنها روی داده‌های منسوخ نگه دارند، می‌توانند باعث به وجود آمدن خطای ورود به سیستم شوند. در ادامه مطلب نحوه پاک کردن کوکی‌های مرورگر کروم را به شما آموزش می‌دهیم. سایر مرورگرها هم تقریباً به همین شکل می‌باشد.

در ابتدا به آدرس مورد نظر سایت وردپرس بروید و سپس روی آیکون قفل در سمت چپ نوار آدرس کلیک کنید. سپس یک جعبه کوچک را مشاهده خواهید کرد.

همانطور که مشاهده می‌کنید، مرورگر می‌گوید 19 کوکی در مرورگر برای این دامنه ذخیره شده اند. برای حذف آنها کافیست روی کوکی ها کلیک و سپس یک جعبه پنجره دیگر را مشاهده خواهید کرد.

دامنه‌های نشان داده شده در کادر مجاز را برجسته کرده و روی حذف در پایین کلیک کنید. هنگامی که دامنه‌ها ناپدید می شوند، برای ذخیره تغییرات خود را انتخاب نمائید. اکنون مرورگر خود را مجدداً راه اندازی کنید و دوباره وارد وردپرس شوید. در صورتی که روی کادر یادآوری من کلیک کنید، یک کوکی جدید تنظیم می‌شود.

حال برای اینکه دریابید تا چه مدت تا کروم کوکی منقضی شود، کافیست وارد بخش تنظیمات شوید. سپس روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست مرورگر خود کلیک کنید.

در تنظیمات روی حریم خصوصی و امنیت در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید. در سمت راست گزینه‌ای به نام کوکی‌ها و سایر داده‌های سایت را مشاهده خواهید کرد که کافیست آن را انتخاب نمائید.

سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش “همه کوکی ها و داده های سایت را ببینید” برسید. بعد روی آن کلیک کنید. اکنون لیستی از تمام کوکی‌ها را در رایانه خود دریافت خواهید کرد. برای پیداکردن موردی که می‌خواهید از جعبه جستجو در بالا استفاده کنید. فقط در دامنه تایپ کنید و سپس کروم به شما نشان می‌دهد که چه چیزی در ذخیره‌سازی دارد.

2- حافظه نهان مرورگر خود را پاک کنید

اگر مشکل ورود به سیستم همچنان ادامه داشته باشد، وقت آن است که حافظه پنهان خود را بررسی کنید. حافظه پنهان یک نسخه ذخیره شده از یک وب‌سایت است. مرورگر شما از این روش برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کند تا هنگام بازدید از سایت، صفحات سریع‌تر بارگیری شوند. با این حال، اگر این صفحه در مرورگر به همراه یک کوکی منقضی شده ذخیره شود، احتمالاً شما را از ورود به سیستم دور می‌کند. به همین ترتیب شما باید اطلاعات ذخیره شده را پاک کنید. شما می‌توانید از آموزش زیر برای پاکسازی حافظه نهان مرورگر کروم استفاده کنید.

وارد مرورگر شده و سپس با کلیک بر روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست مرورگر، به تنظیمات مرورگر بروید. سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کرده و از بخش More Tools روی گزینه Clear Browsing Data کلیک نمائید.

انتخاب داده‌های مرور این جعبه را به وجود می‌آورد:

تصاویر و پرونده‌های ذخیره شده را تیک بزنید و روی Clear Data کلیک کنید. وقتی جعبه ناپدید می‌شود، مرورگر خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید می‌توانید کوکی‌های مرورگر را با استفاده از این روش حذف نمائید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با افزونه All in One SEO Pack 

3- رفع خطای WordPress Keep Logging Out با بررسی تنظیمات مرورگر

خطای هنگام خروج از سیستم همچنین می‌تواند از تنظیمات مرورگر شما ناشی شود. به عنوان مثال، اگر مرورگر شما کوکی‌ها را مجبور به انقضا کند، اطلاعات ورود به سیستم شما را فراموش می‌کند. بنابراین شما را ملزم می‌کند که به طور مداوم وارد سیستم شوید.

همانطور که در اولین مرحله از این آموزش انجام دادید، باید تنظیمات مرورگر خود را مجدداً پاسخ دهید. به تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > کوکی‌ها و سایر داده‌های سایت بروید. حال در اینجا می‌توانید مشاهده کنید که آیا کوکی‌ها مسدود شده یا فعال هستند.

به عنوان مثال، مشاهده می‌کنید که کوکی‌ها در حالت ناشناس در مرورگر ما غیرفعال هستند. با این حال، کوکی‌های شخص ثالث نیز وجود دارد و همه گزینه‌های کوکی را مسدود می‌کند. اگر هر یک از این موارد فعال باشد، می‌توانند در جلسه وردپرس شما دخالت کنند و شما را از سیستم خارج کنند.

4- حافظه نهان سایت وردپرس خود را پاک کنید

اگر از افزونه حافظه پنهان وردپرس استفاده می‌کنید، این افزودنی می‌تواند یکی از علت‌های به وجود آمدن این خطا شود. به عنوان مثال، می‌تواند یک نسخه قدیمی از سایت شما را ذخیره کند و باعث ایجاد مشکل شود. نصب یک افزونه کش می‌توانید یک راهکار عالی برای حذف حافظه نهان سایت وردپرس شود. اکثر افزونه‌ها معمولاً در داشبورد وردپرس گزینه‌ای برای پاک کردن حافظه پنهان با یک کلیک در اختیار شما قرار می‌دهند.

پس از کلیک بر روی این دکمه، وردپرس شما را به افزونه ذخیره خود هدایت می‌کند. سپس می‌توانید بر روی Delete Cache یا دکمه کنترل خاص نرم‌افزار خود کلیک نمائید. این افزونه همچنین ممکن است از شما بخواهد انتخاب خود را تأیید کنید یا عناصر حافظه پنهان خاصی را برای پاکسازی انتخاب کنید. می‌توانید همه موارد ذخیره شده را پاک کنید.

5- رفع خطاهای رایج هنگام خروج از سیستم در وردپرس با بررسی آدرس سایت وردپرس

یکی دیگر از روش های رفع خطای رایج هنگام خروج از سیستم در وردپرس ، بررسی آدرس سایت وردپرس می‌باشد. در واقع در تنظیمات سایت وردپرس می‌توانید URL سایت را روی “ یا “ تنظیم کنید.

با این حال، اگر این دو آدرس با یکدیگر مطابقت نداشته باشند، وردپرس ممکن است اختلاف را مشاهده و باعث شود که شما در هنگام ورود به سیستم با مشکل مواجه شوید. بنابراین برای جلوگیری از این خطای ورود به سیستم، باید این بخش را بررسی و حل کنید.

برای رفع اختلاف، باید پرونده متنی WP-config.php خود را ویرایش کنید. این سند حاوی اطلاعات حیاتی برای وب سایت وردپرس شما، مانند جزئیات اتصال پایگاه داده آن است. شما می‌توانید با استفاده از مشتری پروتکل انتقال فایل ایمن (SFTP) به این پرونده دسترسی پیدا کنید. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای انجام این کار برنامه FileZill می‌باشد که به صورت رایگان ارائه شده است.

پس از اینکه به سایت خود متصل شدید، فایل را WP-config.php در روت هاست خود و یا در فهرست اصلی دامنه های خود پیدا کنید. پس از پیدا کردن فایل، پرونده را باز کرده و کد زیر را درون آن اضافه نمائید:

define( ‘WP_HOME’, ‘ );

define( ‘WP_SITEURL’, ‘ );

سپس فایل را ذخیره کنید. پس از آن می توانید به داشبورد وردپرس خود برگردید تا بررسی کنید مشکل برطرف شده است یا خیر.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های نوار اعلان اطلاع رسانی و نوتیفیکیشن وردپرس 

6- افزونه های وردپرس را غیرفعال و دوباره فعال کنید

یکی دیگر از روش های رفع خطاهای رایج هنگام خروج از سیستم در وردپرس این است که تمامی افزونه‌هایی که در سایت خود فعال کرده‌اید را به صورت موقت غیرفعال کنید. بسیاری از افزونه‌ها از کوکی‌ها برای عملکرد در سایت شما استفاده می‌کنند. اگر این کوکی‌ها منقضی شده باشند، ممکن است مشکل ورود به سیستم را ایجاد کنند. علاوه بر این، افزونه‌هایی که دارای کدنویسی ضعیف هستند، می‌توانند در سایت وردپرس شما اختلال ایجاد کنند. به این ترتیب، شما باید تشخیص دهید که آیا افزودنی ها باعث ایجاد مشکلات ورود یا ورود به سیستم می‌شوند.

برای غیرفعال کردن افزونه‌ها، وارد پنل مدیریتی خود شده و سپس از بخش افزونه ها روی گزینه “افزونه های نصب شده” کلیک کنید. سپس تمامی افزونه‌های موجود را انتخاب کرده و از منوی کشویی بالای صفحه گزینه “غیرفعال کردن” را انتخاب نمائید.

پس از غیرفعال کردن افزونه‌ها، مجدداً به سایت خود بازگردید و مشاهده کنید که آیا خطای هنگام خروج از سیستم برای شما رفع شده یا خیر؟ اگر رفع شده بود این یعنی مشکل از سمت افزونه‌های سایت شما بوده است. بنابراین ساده‌ترین روش این است که یکی یکی افزونه‌های سایت خود را فعال کنید تا بتوانید افزونه معیوب را سناسایی نمائید. سپس کافیست افزونه را جایگزین و یا برای همیشه حذف کنید.

همچنین ممکن است نتوانید برای غیرفعال کردن افزونه ها به پنل مدیریتی خود وارد شوید، در این صورت باید از طریق هاست اقدام به غیرفعال کردن افزونه‌های سایت خود نمائید.

برای انجام این کار وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس به پوشه روت هاست خود یا همان public-html وارد شوید. سپس وارد پوشه wp-content شوید. حال در این پوشه، پوشه‌ای به نام Plugins را مشاهده خواهید کرد که تمامی افزونه‌های سایت شما در آن نصب شده است.

با تغییر نام plugins به چیزی مانند “plugins_old” تمام افزونه های سیات شما به صورت خودکار غیرفعال می شوند.

7- رفع خطای رایج هنگام خروج از سیستم در وردپرس با بررسی قالب

همچنین ممکن است خطای ورود به سیستم ناشی از این باشد که شما در حال استفاده کردن از یک قالب وردپرس بی‌کیفیت و ضعیف هستید. برای بررسی این موضوع، ساده‌ترین روش این است که قالب فعلی خود را به صورت موقت غیرفعال و به جای آن از قالب های پیش فرض وردپرس استفاده کنید.

برای تغییر قالب؛ وارد پنل وردپرس خود شده و سپس از بخش “نمایش” روی گزینه “پوسته” کلیک کنید. سپس قالب‌های مختلفی را از جمله قالب بیست و بیست و یک را مشاهده خواهید کرد. کافیست آن را فعال نمائید.

اکنون این سایت به بیست و بیست و یک موضوع تغییر می‌کند. اکنون وارد سیستم وردپرس شوید و مشاهده کنید که آیا این مشکل شما را برطرف کرده است یا خیر. اگر مشکل برطرف شده بود این یعنی مشکل از سمت قالب شما بوده است. بنابراین باید قالب سایت خود را تغییر دهید.

سوالات متداول

علت خطای هنگام خروج از سیستم چیست؟

علت های مختلفی وجود دارد که باعث می شود که شما در سایت خود با خطای خروج از سیستم مواجه شوید که برخی از آنها عبارت هستند از: استفاده از افزونه و قالب ضعیف، کش مرورگر، حافظه نهان و…

ساده ترین راه رفع خطای هنگام خروج از سیستم چیست؟

بهترین و ساده ترین روش برای رفع این مشکل اسن است که حافظه نهان و کش مرورگر خود را پاکسازی کنید. در اکثر مواقع این تکنیک باعث رفع بسیاری از خطاهای وردپرس می شود.

جمع‌بندی

وردپرس به عنوان محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای سایت ساز جهان دارای انواع مختلفی از خطاها نیز می‌باشد که خطای خروج از سیستم از جمله مشکلات رایج آن بشمار می‌رود. به همین منظور ما در این مطلب شما را با 7 مورد از راه های رفع خطای هنگام خروج از سیستم آشنا کردیم. امیدواریم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: dreamhost