You are currently viewing رهبر انقلاب: افزایش مشارکت در انتخابات اولویت اول است

رهبر انقلاب: افزایش مشارکت در انتخابات اولویت اول است


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار صمیمانه با جمعی از جوانان مدال آور المپیادهای دانشجویی داخلی و بین المللی، جوانان نخبه را مایه «امید بزرگ، عمیق و واقعی» خواندند. وی گفت: نیاز به رونق علمی وجود دارد و نخبگان جوان عامل اصلی تامین این نیاز ملی هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار با جوانان برجسته و آماده به کار را شادی‌بخش و رضایت‌بخش ارزیابی کردند و افزودند: من برخلاف برخی از مسئولان دهه‌های گذشته به جوانان و انگیزه جوانان اعتقاد کامل دارم و شما را سرمایه بزرگی می‌دانم. ارزشش خیلی بیشتر از مدال های افتخار شماست.

وی توانایی تغییر کشور و حتی در تاریخ و ایجاد فضای 100 درصدی مطلوب را از ظرفیت های بسیار مهم نخبگان جوان برشمرد و افزود: عامل انسانی نه به معنای سیاستمداران و حاکمان، بلکه به معنای روشنفکری- عوامل اخلاقی و معنوی در مقاطع خاصی از تاریخ ایران، آن را به شهرت مثال زدنی رسانده است.

رهبر انقلاب با اشاره به دوران 200 ساله سلطه سیاسی انگلیس و سپس آمریکا بر کشور ما گفتند: در این مدت فرهنگ و رشد علمی ما از بین رفت و از نظر سیاسی ایران را در سطح پایین نگه داشتند. اما انقلاب با تکیه در درجه اول بر کادرهای جوان، این چارچوب را از بین برد و در زمینه های مختلف سیاسی، علمی، فنی، اخلاقی اجتماعی و غیره جهش هایی انجام داد.

وی از نخبگان جوان خواست با همفکری و همکاری برای حل مسائل و مشکلات مختلف چاره اندیشی کنند و افزود: کسب مدال یا کسب رتبه برتر در کنکور تنها آغاز روند نخبگان است و باید راه را ادامه دهیم. نخبگان با خلاقیت فکری و عملی در علم و فناوری و توسعه اخلاق. البته نهادهای ذیربط در این زمینه وظایفی دارند و باید در این زمینه نهادینه سازی و عقلانی سازی صورت گیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شکل گیری یک نهضت علمی پربار در دهه 80 و شتاب گرفتن پیشرفت علمی کشور گفتند: در سال های پایانی دهه 90 این حرکت تا حدودی سیر نزولی پیدا کرد که البته در سال های گذشته تا حدودی این نزول جبران شد. دو تا سه سال اما کافی نیست و در شرایط کنونی برای رسیدن به پیشتاز علم جهان نیازمند یک جهش علمی هستیم که با تلاش نخبگان جوان و آماده سازی فضای عمومی میسر می شود.

رهبر انقلاب استقلال سیاسی کشور را یک واقعیت محسوس خواندند و گفتند: جمهوری اسلامی در مسائل مهم دنیا موضع، منطق و سخنان سالمی دارد که حتی مخالفان ما نیز بر آن تکیه می کنند.

وی تاکید کرد: این استقلال سیاسی نباید خدشه دار شود و هر دولتی که پای کار می آید باید از آن محافظت کند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در پاسخ به سوال یکی از نخبگان جوان در مورد انتخابات فرمودند: در انتخابات بسیار مهم پیش رو قبل از هر چیز افزایش مشارکت مهم است، بنابراین لازم است در این عرصه هر چه که هست انجام شود دانشجو. و محیط کار خانواده

رهبر انقلاب در تشریح معیارهای انتخاب نیز گفتند: برای انتخاب خوب نگاه کنید چه کسانی به معیارهای انقلاب نزدیکتر هستند و توانایی کار بر اساس این معیارها را دارند.

در پایان این دیدار مدال آوران المپیاد مدال های خود را به رهبر انقلاب تقدیم کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از این اقدام گفتند: من مدال‌ها را از شما فرزندانم می‌پذیرم، اما معتقدم باید در کنار شما باشند. بنابراین مدال ها را به شما پس می دهم که مایه مباهات است.

وی همچنین از زحمات وزیر علوم و معاونت علمی رئیس جمهور در حوزه نخبگان جوان تشکر کرد.

در این جلسه 8 مدال آور از المپیادهای مختلف دانش آموزی و دانش آموزی به بیان دیدگاه های خود در خصوص موضوعات مختلف حوزه نخبگان پرداختند که رهبر انقلاب و مسئولین مربوطه را برای بررسی این موضوعات خوب توجیه کردند.

پیش از این دیدار، نخبگان جوان به امامت رهبر معظم انقلاب نماز ظهر را اقامه کردند.

انتهای پیام