You are currently viewing رفع پیغام خطای The page isn’t redirecting properly- پارس پک

رفع پیغام خطای The page isn’t redirecting properly- پارس پک


پیغام خطای The page isn’t redirecting properly یکی از پیغام خطاهای متداول مرورگر فایرفاکس است که ممکن است حین بازدید از یک وب سایت با آن برخورد کرده باشید. این پیغام خطا به بیان ساده، نشان دهنده‌ی یک مشکل در ریدایرکت وب سایت است. اگر وب سایت شما هم چنین مشکلی دارد، در این مقاله از آموزش مدیریت محتوا بلاگ پارس پک روش رفع این پیغام را برای وب سایت‌های وردپرس، وب سرورهای Nginx و همین‌طور Apache توضیح می‌دهیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

پیغام The page isn’t redirecting properly چیست؟

پیغام The page isn’t redirecting properly یکی از خطاهای رایج است که فقط در مرورگر فایرفاکس آن را می‌بینید و معمولاً در مواقعی نشان داده می‌شود که فایرفاکس در یک لوپ بی‌نهایت گیر کرده باشد؛ به‌عنوان مثال ممکن است صفحه‌ی لندینگ سایت شما به آدرس A و همان صفحه‌ی A هم مجدداً به همان صفحه‌ی لندینگ ریدایرکت شده باشد. طبیعی است که در این‌صورت مرورگر نتواند هیچ صفحه‌ای را باز کند و در نتیجه، این پیغام برای شما به نمایش در می‌آید.

این پیغام خطا ممکن است در هر سایتی دیده شود؛ حتی ممکن است بعضی وقت‌ها، این پیغام را در Google Drive‌ یا Youtube هم دیده باشید. همچنین اگر مدیر یک وب سایت وردپرسی هستید، ممکن است وقتی که می‌خواهید به وب سایت خود وصل شوید، این پیغام برای شما نشان داده شده باشد.

این پیغام حتی مختص فایرفاکس هم نیست؛ در واقع این پیغام در حالت کلی به مرورگر ارتباطی ندارد که انتظار داشته باشیم فقط در یک مرورگر خاص نشان داده شود. گوگل کروم هم وقتی با وب سایتی مواجه شود که چنین مشکلی را دارد، به شما پیغام خطای ERR_TOO_MANY_REDIRECTS را نشان می‌دهد که نشان دهنده‌ی همین موضوع است.

هیچ چیز نمی‌تواند اعصاب خُردکن‌تر از پیغام خطای The page isn’t redirecting properly باشد؛ پیغامی که خبر از یک لوپ بی‌نهایت در ریدایرکت‌های سایت می‌دهد!

راه‌حل‌های اولیه رفع خطای The Page isn’t Redirecting Properly

اگر چه دلیل اصلی نشان داده شدن این پیغام، تنظیمات اشتباه Redirect وب سایت است، اما این تنها دلیل نیست. همین موضوع باعث می‌شود تا پیگیری رفع خطا، کمی دشوار شود. ما ابتدا کار را با دو راهکار خیلی ساده شروع می‌کنیم؛ پاک کردن Cache و Cookieهای مرورگر، خیلی مواقع می‌تواند مشکل را حل کند. اگر این دو راه مؤثر نبود، در گام‌های بعدی به سراغ راه‌حال‌های فنی‌تر می‌رویم.

۱. پاک کردن کش مرورگر

بعضی وقت‌ها، پیغام خطای The Page isn’t Redirecting Properly با پاک کردن کش مرورگر رفع می‌شود. دلیلش هم این است که تمامی مرورگرها، و از جمله فایرفاکس، فایل‌های ثابت یک وب سایت را در جایی روی کامپیوترتان ذخیره می‌کند تا بتواند وب سایت را سریع‌تر لود کند.

حالا فرض کنید که این فایل‌ها مربوط به زمانی باشند که وب سایت موردنظر شما، مشکل ریدایرکتِ توضیح داده شده را داشته باشد. بنابراین همین حالا هم که می‌خواهید به وب سایت وصل شوید، مرورگر از همان فایل‌ها برای دسترسی به وب سایت استفاده می‌کند و پیغام خطا برای شما نشان داده می‌شود.

بنابراین قبل از اینکه مراحل وارد مراحل پیشرفته‌تر رفع خطا وارد شویم، بهتر است کش مرورگر خود را پاک کنید؛ شاید ارور هم برطرف شد!

اگر می‌خواهید کش فایرفاکس را پاک کنید، خیلی ساده، متن زیر را توی نوار آدرس فایرفاکس کپی کنید و Enter را فشار دهید:

about:preferences#privacy

اگر هم دوست دارید خودتان از طریق منوها این کار را انجام دهید، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

۱. روی آیکون همبرگری در گوشه بالا، سمت راست مرورگرتان کلیک کنید.

۲. روی گزینه‌ی Option کلیک کنید تا پنجره‌ی تنظیمات برایتان باز شود.

۳. به قسمت Privacy and Security بروید.

۴. بخش Cookies and Site Data بروید و روی دکمه‌ی Clear Data کلیک کنید.

۵. در پنجره‌ی جدید، گزینه‌ی Cached Web Content را انتخاب و سپس روی Clear کلیک کنید:

۶. حالا دوباره سعی کنید به وب سایتتان وارد شوید. اگر خطا رفع شده بود که چه بهتر؛ اگر نه، مراحل بعدی را پیگیری کنید.

۲. پاک کردن کوکی‌های سایت

علاوه بر کش، کوکی‌های سایت هم ممکن است باعث شود تا با پیغام خطای The Page isn’t Redirecting Properly روبرو شوید. اگر راه قبلی را تست کردید و مشکل باز هم ادامه داشت، در این مرحله، کوکی‌های وب سایت را پاک کنید.

به یک نکته توجه کنید؛ احتمالاً شما هم نام کاربری و رمز عبور خود را در بسیاری از سایت‌ها ذخیره کرده‌اید و برای وارد شدن به آنها، دیگر نیازی به پُر کردن مجدد این موارد ندارید. این اطلاعات در کوکی‌ها ذخیره می‌شود. بنابراین اگر تمام کوکی‌ها را از مرورگر خود پاک کنید، باید برای ورود به تمامی وب سایت‌ها، حتی همان‌ها که مشکلی برای ورود به آنها ندارید هم دوباره User و Password را وارد کنید. برای جلوگیری از این موضوع، باید فقط کوکی‌های همان دامنه‌ای که با آن مشکل دارید را پاک کنید.

کاری که باید برای این منظور انجام دهید این است که دوباره به صفحه‌ی تنظیمات مرورگر خود وارد شوید و این بار، گزینه‌ی Manage Data را انتخاب کنید. این گزینه در شکل زیر هم نشان داده شده است:

در پنجره‌ای که برایتان باز می‌شود، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱. دامنه‌ی مدنظرتان را Search کنید.

۲. آن را از لیست انتخاب کنید.

۳. روی دکمه‌ی Remove Selected کلیک کنید.

۴. در این‌صورت دوباره یک پنجره‌ی شناور برایتان باز می‌شود که از شما می‌خواهد، پاک کردن کوکی‌های دامنه‌ی انتخابی را تأیید کنید. در این پنجره هم روی Remove کلیک کنید:

۵. حالا سعی کنید دوباره سایت را باز کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، باید آستین‌های خود را برای یک کار فنی و دقیق، بالا بزنید؛ نگران نباشید، ما همه مراحل را گام به گام توضیح داده‌ایم.

رفع خطای The Page Isn’t Redirecting Properly در وردپرس

اگر با خطای The Page Isn’t Redirecting Properly در وب سایت وردپرسی خود مواجه شدید و دو راهکار قسمت قبلی هم آن را رفع نکرد، یعنی حتماً مشکل از تنظیمات ریدارکت وب سایت است و به همین خاطر، باید به‌دنبال راه‌حل فنی‌تری برای این موضوع باشیم.

مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود برای دسترسی به یک وب سایت وردپرسی با این خطا روبرو شویم، چند مورد زیر است:

  • پیکربندی وردپرس (به‌خصوص اگر اخیراً سایتتان را روی یک دامنه‌ی جدید بالا آورده‌اید یا برخی از تنظیمات مهم را تغییر داده‌اید)
  • نصب پلاگین‌ها
  • نصب گواهی SSL یا پیکربندی سرور یا هاست برای استفاده از پروتکل HTTPS
  • پیکربندی Cloudflare SSL
  • ریدارکت‌هایی که روی سرور انجام می‌شود

هر یک از این موارد ممکن است همان دلیلی باشد که وب سایت شما را با این خطا مواجه کرده است؛ اما به هر حال باید از یک جا شروع کرد. مثلاً شاید بد نباشد اگر بررسی را با استفاده از یک ابزار چک کننده‌ی ریدایرکت، مثلاً HTTP Status، شروع کنید تا ببینید که در لوپ ریدایرکت وب سایت شما چه اتفاقی می‌افتد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL‌ سایت را وارد کنید. این ابزار زنجیره‌ی ریدایرکت را در هر مرحله از بین می‌برد.

مثلاً اگر وب سایت شما در ریدایرکت بین نسخه‌ی HTTP و HTTPS مشکل دارد، به احتمال خیلی زیاد مشکل از گواهی SSL نصب شده است. اگر هم به هیچ نتیجه‌ای از این ابزار نرسیدید، یعنی باید دست به کار شوید و گام به گام تمامی شرایط را بررسی کنید تا به کلید حل مشکل برسید. در ادامه، روش گام به گام این موضوع توضیح داده شده است.

۱. بررسی تنظیمات پروتکل HTTPS

تنظیمات اشتباه HTTPS یکی از دلایل متداول پیغام خطای The Page Isn’t Redirecting Properly است. همین مسئله هم می‌تواند به‌دلایل مختلفی رخ دهد. چند مورد از مهم‌ترین آنها در ادامه توضیح داده شده است:

۱. اجبار به استفاده از HTTPS، بدون گواهی SSL

اگر بخواهید بدون اینکه گواهی SSL‌ معتبری روی وب سایت خود نصب کرده باشید، از پروتکل HTTPS استفاده کنید، حتماً با این پیغام خطا مواجه می‌شوید. در اصل، بدون SSL چیزی وجود ندارد که بخواهید وب سایت خود را به آن ریدایرکت کنید.

۲. استفاده از SSL غیرمعتبر

استفاده از پلاگین‌هایی که SSL‌ رایگان به شما می‌دهند، باعث شود که با این پیغام خطا مواجه شوید. نمونه‌ی این پلاگین‌‌ها، Really Simple SSL است. توجه کنید که منظور ما این نیست که هر وقت از این پلاگین استفاده می‌کنید، حتماً با این پیغام خطا مواجه می‌شوید؛ اما به هر حال ممکن است دلایل خطا، همین باشد.

۳. پیکربندی اشتباه ریدایرکت از HTTP به HTTPS

موضوع دیگری که ممکن است به خطای The Page Isn’t Redirecting Properly منجر شود، پیکربندی اشتباه ریدایرکت از HTTP‌ به HTTPS‌ است. اگر چه ریدایرکت تمام ترافیک HTTP به HTTPS برای امنیت اطلاعات کاری کاملاً لازم است، اما با این شرط که پیکربندی آن را درست انجام دهید؛ در غیر این‌صورت وب سایت غیرقابل دسترس می‌شود.

۲. بررسی تنظیمات Cloudflare SSL

اگر از Cloudflare استفاده می‌کنید و هیچ یک از موارد قبلی برای حل مشکل کارساز نبود، کمی هم به تنظیمات این پلتفرم شک کنید. مثلاً ممکن است یک گواهی SSL‌ را از قبل روی سرور یا هاست وب سایت خود نصب کرده باشید، اما همچنان از تنظیمات Cloudflare Flexible SSL استفاده کنید.

اگر این کار را انجام داده‌اید، باید از حالت رمزنگاری Flexible SSL/TLS Cloudflare به‌‌حالت Full سوییچ کنید. برای این منظور به داشبورد کلودفلر وارد شوید و زبانه‌ی SSL/TLS را انتخاب کنید. بعد از آن، حالت رمزنگاری SSL/TLS‌ را از حالت Flexible به Full یا Full (Strict) تغییر دهید. این موضوع در شکل زیر نشان داده شده است:

۳. بررسی تنظیمات وردپرس

اصلاً بعید نیست که همه چیز زیر سر تنظیمات WordPress‌ باشد. اگر هنوز هم می‌توانید به داشبورد وردپرس وارد شوید، تنظیمات URL خود را بررسی کنید. برای این کار، ابتدا منوی Setting و سپس گزینه‌ی General را انتخاب کنید. (در وردپرس فارسی: تنظیمات > عمومی)

نکته‌ی اول اینکه عبارتی که در قسمت‌های WordPress Address و Site Address‌ وارد شده است، حتماً باید دقیقاً مشابه با هم باشد. نکته‌ی دوم هم این است که اگر ریدایرکتی از دامنه‌ی با WWW به آدرس بدون WWW تنظیم کرده‌اید (و همین‌طور برعکس)، حتماً باید مطمئن شوید که تنظیمات سایت شما با URL دائمی که با ریدایرکت تنظیم کرده‌اید، مطابقت دارد.

به‌عنوان نمونه اگر یک ریدایرکت برای ارسال تمامی ترافیک ورودی از به تنظیم کرده‌اید، گزینه‌ی WordPress Address‌ حتماً باید روی تنظیم شده باشد:

اگر هم نمی‌توانید به داشبورد وردپرس خود وارد شوید، باز هم دنیا به آخر نرسیده است! راهکار مناسب برای این موارد، ادیت فایل wp-config.php با اتصال به هاست یا سرور وب سایت از طریق FTP‌ است.

بعد از اینکه این فایل را پیدا کردید، قطعه کُد زیر را به آن اضافه کنید. فراموش نکنید که دامنه‌ی وب سایت خودتان را جایگزین yourdomain.com کنید:

define('WP_HOME','

define('WP_SITEURL','

۴. غیرفعال‌ کردن موقت افزونه‌های وردپرس

اضافه کردن یک پلاگین ناسازگار، خیلی وقت‌ها می‌تواند دلیل بسیاری از مشکلات ریز و درشت وب سایت‌های وردپرسی باشد. مثلاً اگر یکی از پلاگین‌ها به دلایلی یک حلقه‌ی ریدایرکت را ایجاد کند، ممکن است به خطای The Page Isn’t Redirecting Properly منجر شود.

بنابراین اگر راهکارهای قبلی نتوانسته مشکل را رفع کند، یک راه‌حل سریع برای بررسی اینکه مشکل به‌خاطر یکی از پلاگین‌ها است یا نه، این است که تمامی پلاگین‌ها را غیرفعال کنید و دوباره سعی کنید که وب سایت را باز کنید؛ اگر مشکل رفع شده بود، یعنی حتماً یکی از پلاگین‌ها برایتان دردسر درست کرده است.

اگر همچنان به داشبورد وردپرس خود دسترسی دارید، می‌توانید پلاگین‌های خود را از قسمت Plugins (در وردپرس فارسی: افزونه‌ها) غیرفعال کنید. اگر هم نمی‌توانید وارد داشبورد خود شوید، می‌توانید افزونه‌های نصب شده را با FTP غیرفعال کنید. برای این منظور گام‌های زیر را به ترتیب طی کنید:

۱. با استفاده از FTP / SFTP و سرویس گیرنده‌ی FTP، به سرور خود وصل شوید.

۲. به پوشه‌ی wp-content بروید.

۳. نام پوشه‌ی plugins را به یک نامِ دیگر، مثلاً plugins_old تغییر دهید.

۴. سایت خود را باز کنید و ببینید آیا مشکل همچنان پابرجاست یا نه.

۵. اگر همچنان پیغام خطا نشان داده می‌شود، پس مشکل از پلاگین‌ها نیست. اما اگر مشکل برطرف شد، می‌توانید به داشبورد وردپرس وارد شوید و افزونه‌ها را یکی یکی فعال کنید. بعد از فعال کردن هر یک از افزونه‌ها، دوباره سعی کنید به وب سایت وصل شوید. هر زمان که دوباره ارور را دریافت کردید، یعنی آخرین افزونه‌ای که فعال شده، باعث و بانیِ تمام این مشکلات است!

خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN را نمی‌توانید برطرف کنید؟ ۱۲ روش تضمینی رفع این خطا را در مقاله زیر بخوانید.

رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

۵. بررسی ریدایرکت‌های سرور

یکی دیگر از دلایل متداول بروز خطای The Page Isn’t Redirecting Properly، تنظیم اشتباه ریدایرکت سرور است. برای بررسی این موضوع، ابتدا باید مشخص شود که از کدام وب سرور استفاده می‌کنید؛ Nginx یا Apache. در ادامه، نحوه‌ی بررسی هر دو این وب سرورها توضیح داده شده است:

بررسی فایل htaccess در وب سرور آپاچی

در آپاچی می‌توانید ریدایرکت‌ها را با فایل .htaccess تنظیم کنید. وردپرس این امکان را دارد که یک فایل .htaccess‌ جدید برای شما تولید کند. برای این منظور، مراحل زیر را طی کنید:

۱. با استفاده از FTP به سرور خود وصل شوید.

۲. فایل .htaccess‌ را پیدا کنید. قاعدتاً این فایل باید در پوشه‌ی root باشد.

۳. نام فایل را به یک نامِ دیگر، مثلاً .htaccess_old‌ تغییر دهید. در این‌صورت بدون حذف، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

۴. حالا سعی کنید که وب سایت را باز کنید؛ اگر بدون پیغام خطا باز شد، داشبورد وردپرس خود را باز کرده و مسیر Setting > Permalinks را انتخاب کنید. سپس روی Save Changes کلیک کنید. این کار باعث می‌شود تا وردپرس، یک فایل .htaccess جدید بسازد.

اگر هم نمی‌توانید داشبورد وردپرس را باز کنید، با استفاده از FTP یک فایل جدید به اسم .htaccess‌ بسازید و کُدهای زیر را به‌صورت دستی در این فایل وارد کنید:

# BEGIN WordPress

<IfModule mod_rewrite.c>

RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteRule ^index.php$ - (L)

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule . /index.php (L)

</IfModule>

# END WordPress

بررسی فایل .conf در وب سرور Nginx

عیب‌یابی مشکل در Nginx می تواند کمی چالشی‌تر از Apache باشد؛ چرا که کُدهایی که در فایل Nginx.conf قرار گرفته و همچنین تنظیمات و پیکربندی آن ممکن است در سرویس‌های هاستینگ متفاوت، مختلف باشد. مثلاً اگر از Kinsta استفاده می‌کنید، می‌توانید به قسمت Redirects در داشبورد وارد شوید و بررسی کنید که آیا تمام ریدایرکت‌ها درست تنظیم شده‌اند یا نه:

رفع خطای The Page Isn’t Redirecting Properly در PHP

اگر از PHP‌ استفاده می‌کنید، عیب‌یابی این خطا در دو مرحله انجام می‌شود:

۱. بررسی ریدایرکت‌ها

اگر یک ریدایرکت را مثلاً از طریق تابع header () تنظیم کرده‌اید، ممکن است مشکل از همین‌جا شروع شده باشد. بنابراین به عنوان اولین قدم، این تنظیمات را بررسی کنید و مطمئن شوید که تنظیماتی که اعمال کرده‌اید، منجر به ایجاد یک حلقه در ریدایرکت نشده باشد.

۲. بررسی مشکلات احتمالی Login / Session

این احتمال هم وجود دارد که مشکل از تابعی باشد که برای ورود کاربر و ریدارکت کردن به صفحه‌ی Login، در صورت عدم ورود مرتبط باشد. یک بار دیگر این پروسه را در ذهن خود مرور کنید: کاربر وارد صفحه‌ی Login می‌شود، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد می‌کند و روی دکمه‌ی Login ورود می‌کند. اگر مثلاً نام کاربری یا رمز عبور اشتباه وارد شود، باید کاربر مجدداً به صفحه‌ی Login ریدایرکت شود. پاشنه‌ی آشیل ممکن است همین جا باشد؛ اگر چک‌ها را برای Sessionها به‌درستی تنظیم نکنید، ممکن است کاربر را در یک لوپ بی‌نهایت گیر بیندازید!

تضمین امنیت اطلاعات با SSL معتبر

همان‌طور که دیدید، استفاده از گواهی SSL‌ غیرمعتبر می‌تواند باعث شود تا با خطای The page isn’t redirecting properly مواجه شوید. اگر دلیل نشان داده شدن این خطا هنگام دسترسی به وب سایتتان، این گواهی است، حتماً از یک گواهی SSL‌ ایمن و استاندارد استفاده کنید تا هم این خطا رفع شود و هم بتوانید اعتماد مشتریان خود را بیشتر جلب کنید. انواع پلن‌های متنوع گواهینامه SSL را در صفحه خرید SSL پارس پک مشاهده کنید.

جمع‌بندی

پیغام خطای The page isn’t redirecting properly یکی از خطاهای رایج در مرورگر فایرفاکس است که اگر چه می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، اما معمولاً به‌دلیل یک لوپ بی‌نهایت در ریدایرکت وب سایت رخ می‌دهد. این مقاله از بلاگ پارس پک به بررسی تخصصی این پیغام خطا پرداخته است. در این مطلب هم دلایل بروز این پیغام خطا و هم نحوه‌ی رفع آن را در وب سایت‌های وردپرسی و همچنین در صورت استفاده از وب سرور Apache و Nginx توضیح داده‌ایم.

سؤالات متداول

۱. دلیل پیغام خطای The page isn’t redirecting properly چیست؟

این پیغام خطا معمولاً به‌دلیل ریدایرکت اشتباه وب سایت رُخ می‌دهد. هنگامی که یک لوپ بی‌نهایت در فرآیند ریدایرکت وب سایت ایجاد شود، کاربر وب سایت با این پیغام خطا مواجه می‌شود.

۲. اولین راه‌ برای رفع خطای The page isn’t redirecting properly چیست؟

به‌عنوان اولین راه، کش مرورگر خود را پاک کنید. در صورتی که همچنان با این پیغام مواجه شدید، کش دامنه‌ی موردنظرتان را هم پاک کنید. اگر مشکل باز هم پابرجا بود، باید از راهکارهای فنی‌تر استفاده کنید.

۳. آیا استفاده از پروتکل HTTPS می‌تواند دلیل خطای The page isn’t redirecting properly باشد؟

بله. در صورتی‌که روی وب سایت خود گواهی SSL‌ نداشته باشید، اما تنظیمات ریدایرکت به HTTPS را انجام داده باشید، حتماً با این پیغام خطا مواجه می‌شوید. علاوه بر این، استفاده از SSL‌ غیرمعتبر و یا تنظیمات اشتباه هم ممکن است باعث نشان داده شدن این پیغام خطا شود.