You are currently viewing رفع مشکل بهم ریختگی حروف در اکسل پس از برون بری

رفع مشکل بهم ریختگی حروف در اکسل پس از برون بری


بارگذاری…

به دنبال رفع مشکل بهم ریختگی فونت در اکسل هستید؟ اکسل بی تردید یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین نرم افزار های آفیس می باشد که می توانید با استفاده از آن کارهای مختلفی را انجام دهید. از طرفی بسیاری از کاربران ایرانی با مشکل بهم ریختگی حروف در اکسل روبه رو می شوند. بهم ریختگی حروف فارسی در اکسل یکی از شایع ترین مشکلاتی است که ممکن است هرکسی با آن مواجه شود. به عنوان مثال ممکن است با اجرا و باز کردن یک فایل اکسل، با اعداد و حرف بهم ریخته و عجیب و غریب روبه رو شوید. شما می توانید به سادگی مشکل بهم ریختگی فونت فارسی در اکسل را با ستفاده از چند روش حل کنید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم رفع مشکل بهم ریختگی حروف در اکسل پس از برون بری را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

رفع مشکل بهم ریختگی حروف در اکسل پس از برون بری

همانطور که گفته شد نرم افزار آفیس به خصوص اکسل از جمله برنامه های پرکاربرد و پرطرفدار در دنیا می باشد که با کمک آن می توان کارهای مختلف و پیچیده ای را به سادگی انجام داد. اما از طرفی ممکن است بنا به دلایلی مختلفی با مشکل بهم ریختگی فونت در اکسل مواجه شوید که در این صورت فایل شما بدون کاربرد خواهد شد. معمولاً مشکل به هم ریختگی فونت اکسل بر روی فونت های فارسی اتفاق می افتد اما چگونه اقدام به رفع مشکل بهم ریختگی فونت در اکسل کنیم؟ در ادامه به روش های رفع بهم ریختگی فونت در اکسل می پردازیم.

علت بهم ریختن فونت اکسل چیست؟

علت تغییر فونت در اکسل و بهم ریختگی فونت چیست؟ یکی از رایج ترین دلایل به هم ریختگی فونت فارسی در اکسل، به یونیکد یا همان UNIVERSAL CHARACTER SET TRANSFORMATION FORMAT بر می گردد که در این صورت نوشته و یا هر چز دیگری در کامپیوتر شما به کد دیجیتال تبدیل می شود. به عنوان مثال: از کدنویسی 1575 برای نمایش دادن حرف الف استفاده می شود. با این حال اگر در انکدور این کد مشکلی رخ دهد و یا اینکه تنظیمات آن را به صورت نادرستی پیکربندی کرده باشید، به جای مشاهده حرف الف، با یکسری اعداد و ارقام بهم ریخته مواجه می شوید که این می تواند بسیار ناخوشایند باشد. گاهی نیز اعداد بهم میریزد که باید قدام به رفع بهم ریختگی اعداد در اکسل کنید. اما برای بهم ریختن اعداد در اکسل چیکار کنیم؟ در ادامه می گوییم. 

همچنین یکی دیگر از عواملی که باعث مشکل نمایش حروف فارسی در اکسل می شود، نصب نبودن فونت فارسی مورد نظر می باشد. به همین منظور شما باید از نصب بودن فونت ها به خصوص فونت های سری B اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: لیست کامل رایج ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ به همراه توضیح ساده آنها

1- نحوه رفع بهم ریختگی حروف در اکسل با استفاده از منوی تنظیمات

اولین روش رفع بهم ریختگی متون فارسی در خروجی اکسل و یکی از ساده ترین روش های حل مشکل به هم ریختگی نمایش حروف فارسی در اکسل، رفتن به تنظیمات کامپیوتر می باشد. برای انجام اینکار، از منوی استارت، وارد کنترل پنل خود شوید. سپس به بخش “Region and Language” مراجعه کنید. اگر این بخش را پیدا نکردید، کافیست از منوی جستجو در منوی استارت، عبارت “Region and Language” را پیدا کنید.

پس از آن به وارد تب “Administrative” شوید و سپس روی دکمه “Change System Location” کلیک نمائید.

پس از آن از منوی کشویی کافیست گزینه “ایران” را انتخاب و در نهایت روی دکمه “اوکی” کلیک کنید.

به احتمال زیاد مشکل به هم ریختگی فونت اکسل برای شما رفع شده است. اگر هنوز با این مشکل روبه رو بودید می توانید روش های دیگر را امتحان کنید.

 

بیشتر بخوانید: سایت ساز چیست؟ سایت ‌ساز یا وردپرس؟ کدام یک بهتر است؟ 

2- نحوه رفع بهم ریختگی حروف در اکسل در اکسل 2003

مشکل بهم ریختگی فونت در اکسل بیشتر برای اکسل با نسخه قدیمی اتفاق می افتد. اگر شما از ورژن قدیمی اکسل مانند 2003 استفاده می کنید، به احتمال خیلی زیاد با مشکل بهم ریختگی متون فارسی در CSV روبه رو می شوید. برای حل این مشکل، اکسل 2003 خود را باز کنید سپس مسیر Tools > Options > General را طی کنید. بعد از آن روی دکمه “Web Option” کلیک نمائید.

سپس یک پنجره برای شما باز می شود که باید روی تب “Encoding” کلیک نمائید. سپس از منوی کشویی Reload The Current Document as، گزینه Arabic را انتخاب کنید.

بعد از آن روی دکمه “اوکی” کلیک کنید. به احتمال خیلی زیاد در این صورت مشکل به هم ریختگی فونت اکسل شما برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: افزونه حرفه ای تغییر فونت قالب های وردپرس + فیلم آموزشی

جمع بندی

در این مطلب راه های رفع و جلوگیری از تغییر فونت در اکسل را بیان کردیم.  همانطور که گفته شد، یکی از مهم تررین خطاهایی که ممکن است در اکسل با آن مواجه شوید، مشکل بهم ریختگی حروف در اکسل می باشد. بنحوه رفع به هم ریختگی فونت اکسل ممکن است در نگاه اول کمی پیچیده به نظر برسد اما در حقیقت اینگونه نیست و شما می توانید خیلی ساده به هم ریختگی فونت فارسی در اکسل  را با چندین روش مختلف حل نمائید. ما در این مطلب نحوه رفع مشکل بهم ریختگی حروف در اکسل پس از برون بری را به شما عزیزان آموزش دادیم. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.  راستی اگر از کاربران وردپرس هستید در این صفحه افزونه های وردپرس را مشاهده کنید. همچنین انواع قالب وردپرس را در نوین وردپرس می توانید مشاهده کنید.