You are currently viewing رفع خطای CloudFlare 521 – نوین وردپرس

رفع خطای CloudFlare 521 – نوین وردپرس


بارگذاری…

خطای 521 یکی از خطاهایی است که نشان می دهد وب سایت به دلیل مشکلات پیش آمده از سمت سرور قطع شده است. این خطا معمولاً برای سایت هایی رخ می دهد که از CloudFlare برای بهینه کردن سرعت بارگذاری سایت خود استفاده می کنند. در واقع این خطا زمانی رخ می دهد که سرور مبدا درخواست اتصال کلود فلر را رد کند. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید نگران نباشید، زیرا ما در این مطلب قصد داریم شما را با آموزش ارور 521 Cloudflare با استفاده از روش های مختلف آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

منظور از خطای CloudFlare 521 چیست؟

مشکل Cloudflare 521 که به خطای 521: وب سرور از کار افتاده است نیز معروف می باشد، یک خطای توقف اتصال است که نشان دهنده یک مشکل سمت سرور است که وب سایت های دارای کلود فلر را تحت تاثیر قرار می دهد. این خطا زمانی رخ می دهد که سرور مبدا درخواست اتصال کلود فلر را رد کند، به این معنی که کلود فلر نمی تواند صفحه وب را به بازدید کننده ارائه دهد زیرا نمی تواند اتصالی به سرور وب سایت شما برقرار کند.

دلیل خطای 521 Cloudflare

این خطا بنا به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد که برخی از مهم ترین آنها عبارت هستند از:

  • مشکلات پیکربندی سرور: ممکن است سرور به درستی برای کار با Cloudflare پیکربندی نشده باشد که این می تواند منجر به مشکلات اتصال گردد.
  • سرور درخواست های Cloudflare را مسدود می کند: فایروال یا نرم‌افزار امنیتی سرور می‌تواند آدرس های آی پیکلود فلر را مسدود و آنها را به عنوان تهدیدی بالقوه در نظر بگیرد.
  • وب سرور آفلاین: خود سرور مبدا ممکن است آفلاین باشد یا با مشکلاتی مواجه شده باشد که مانع از پاسخگویی به درخواست های کلود فلر گردد.
  • تنظیمات رمزگذاری ضعیف: Cloudflare از گواهینامه لایه سوکت های امن (SSL) و حالت های رمزگذاری خود استفاده می کند. اگر تنظیمات سرور مبدا با این موارد مغایرت داشته باشد، ممکن است درخواست های رمزگذاری شده Cloudflare را رد کند.
  • بسته‌های حذف شده به دلیل ماژول‌های امنیتی: برخی از ماژول‌های امنیتی، به‌ویژه آن‌هایی که برای جلوگیری از حملات انکار سرویس طراحی شده‌اند، ممکن است به‌طور ناخواسته درخواست‌های Cloudflare را در صورت عدم پیکربندی صحیح مسدود کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش Rest API در وردپرس

آموزش رفع ارور 521 Cloudflare

تا اینجای مطلب شما را با ارور 521 سرور وب و همچنین دلایل رخ دادن آن آشنا کردیم. حال در ادامه مطلب قصد داریم آموزش رفع مشکل Cloudflare 521 را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همراه ما باشید.

1- سرور مبدا را بررسی کنید

اگر سرور مبدا مداوم از کار بیفتد و یا اینکه ارائه دهنده هاست با مشکل مواجه شود، سرور شما درخواست های آی پی را مسدود می کند. بنابراین در اولین قدم شما باید مطمئن شوید که سرور اصلی شما در حال اجراست و در دسترس می باشد. ساده ترین روش برای انجام اینکار، استفاده از ابزار curl می باشد. همچنین با این ابزار می توانید گزارش های خطای سرور را برای هر گونه نشانه ای از مشکلات بررسی کنید.

2- گواهی  SSL را بررسی کنید

مطمئن شوید که سرور اصلی شما یک گواهینامه SSL معتبر نصب کرده است، به خصوص اگر از Cloudflare استفاده می کنید. عدم تطابق گواهینامه ها یا گواهی های منقضی شده می تواند باعث خرابی اتصال شود.

3- تنظیمات رمزگذاری را بررسی کنید

حالت های رمزگذاری Cloudflare به اتصال CDN با سرور مبدا وب شما کمک می کند. اگر از حالت رمزگذاری مناسب استفاده نکنید، خطای اتصال رد می‌شود.

برای استفاده از این روش، در ابتدا وارد حساب کاربری خود در Cloudflare شوید و سپس و دکمه SSL/TLS را برای رفع خطای 521 انتخاب کنید.

حالت های رمزگذاری می توانند به صورت زیر باشند:

  • Flexible: تمام ارتباطات بین Cloudflare و مبدا شما از طریق HTTP می باشد. حال اگر شما نمی توانید گواهیاس اس ال را برای دامنه خود تنظیم کنید، باید از این SSL انعطاف پذیر استفاده نمائید.
  • Full: بسته به درخواست بازدیدکننده، کلود فلر با استفاده از HTTP یا HTTPS به سرور مبدا متصل می شود. اگر گواهینامه SSL دارید، حالت Full SSL را انتخاب کنید.
  • Strict: در این حالت بازدیدکنندگان می توانند تصمیم بگیرند که از کدام پروتکل استفاده کنند. با این حال، این حالت الزامات بیشتری برای گواهی مبدا دارد.

 

سوالات متداول

ارور 521 Cloudflare چیست و چرا رخ می‌دهد؟

ارور 521 Cloudflare یک خطای سمت سرور است که زمانی رخ می دهد که کلود فلر نمی تواند به وب سرور اصلی متصل شود. این خطا یک خطای مهلت زمانی اتصال است که نشان می دهد سرور آفلاین است یا مشکلاتی را تجربه می کند که مانع از برقراری ارتباط با کلود فلر می شود. دلایل متعددی می تواند باعث خطای 521 شود که برخی از مهم ترین آنها عبارت هستند از: بارگذاری بیش از حد سرور، مشکلات شبکه، مشکلات پیکربندی با سرور و…

چگونه تنظیمات فایروال را برای رفع ارور 521 Cloudflare بررسی کنم؟

برای بررسی تنظیمات فایروال را برای رفع ارور 521 Cloudflareروش های مختلفی وجود دارد. یکی از روش ها این است که افزونه امنیتی خود را به طور موقت غیرفعال کنید. اگر شما در سایتتان از افزونه امنیتی یا فایروال استفاده می کنید، ممکن است درخواست های کلود فلر را مسدود کند. سعی کنید افزونه را به طور موقت غیرفعال کنید تا ببینید آیا خطا را برطرف می کند یا خیر.

 

جمع بندی: مشکل ارور 521 در وب‌سایت

اگر سایت شما با ارور 521 Cloudflare مواجه است، این به این معناست که سرور اصلی شما به درخواست های کلود فلر پاسخ نمی دهد. خطای 521 اغلب به دلیل فایروال سرور یا سایر نرم افزارهای امنیتی است که IP های کلود فلر را مسدود می کند. ما در این مطلب شما را روش های مختلف برای حل این خطا آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: hostinger