You are currently viewing رشد قیمت گندم در سه ماهه اول سال 2024

رشد قیمت گندم در سه ماهه اول سال 2024


به گزارش اکو ایران؛ «یخبندان در اروپا»، «خشکسالی در آمریکای شمالی» و «جنگ در اوکراین» سه عامل کاهش عرضه گندم در جهان و افزایش قیمت گندم هستند.

برآوردها نشان می دهد که یخ زدگی در اروپا، خشکسالی در آمریکای شمالی و درگیری روسیه و اوکراین ذخایر جهانی گندم را کاهش داده و زنجیره تامین را مختل کرده است که احتمالاً تورم را به ویژه در ایالات متحده تشدید می کند.

به گفته انجمن غلات، در حالی که برخی از مناطق، مانند دشت های جنوبی ایالات متحده، بهبود یافته اند، برخی دیگر همچنان با خشکسالی و آتش سوزی مواجه هستند که تولید و حمل و نقل گندم را تهدید می کند. سیاست گذاران به دقت وضعیت را زیر نظر دارند، اما پیچیدگی درگیری ها و آب و هوای غیرقابل پیش بینی چالش های مهمی برای امنیت غذایی و ثبات اقتصاد جهانی ایجاد می کند.

بر اساس این گزارش تحلیل های اخیر کارشناسان بازار، قیمت گندم در سه ماهه دوم در آستانه افزایش مستمر قرار دارد، در حالی که معاملات آتی گندم آوریل 2024 افزایش چشمگیری داشته است. انتظار می‌رود که این روند صعودی قیمت‌ها توسط ترکیبی از عوامل، از جمله تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی که به دلیل شرایط نامساعد جوی تشدید می‌شود، هدایت شود.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)