You are currently viewing رشد جوجه آوری در آوریل / آیا مرغ ارزان تر می شود؟

رشد جوجه آوری در آوریل / آیا مرغ ارزان تر می شود؟


عباس میراحمدی اعلام کرد: با پیگیری های انجام شده در حوزه طیور و طیور به همراه انجمن پرورش دهندگان طیور و طیور، تقریباً تمامی 214 واحد پرورش مرغ گوشتی استان به جز چند واحد محدود فعال هستند.

وی افزود: تولید مرغ در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به سال قبل حدود 28 تا 30 درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود دامپروری جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در فروردین ماه امسال تولید مرغ نسبت به سال قبل 23 درصد افزایش یافت و مرغداری به روال عادی بازگشت. چالشی نخواهیم داشت

میراحمدی گفت: قرار است با حمایت از دامپروری در چهارمحال و بختیاری بخشی از تولید گوشت مرغ حفظ شود. به طور میانگین هر شب بین 7 تا 10 تن مرغ هنگام کشتار مرغ در کشتارگاه های سراسر استان منجمد می شود. .

وی خاطرنشان کرد: مجوز صادرات گوشت مرغ به خارج از کشور اخذ شده و روند این کار توسط اتحادیه مرغداران چهارمحال و بختیاری برای شناسایی و تامین بازار هدف در دست بررسی است.

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده حدود 70 تن صادرات گوشت طیور از استان خواهیم داشت.

میرا احمدی در خصوص صنعت دامپروری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تغییرات نرخ ارز و همچنین افزایش 6 برابری قیمت مواد اولیه و کاهش شدید قیمت گوشت در بازار با مشکلاتی مواجه شدیم. اما خوشبختانه سال گذشته با کمک هایی که انجام شد و تسهیلات بانکی که بخشی از دامداری چهارمحال و بختیاری را پرداخت کرد، احیا شد.

وی با بیان اینکه حدود 45 واحد دامداری در چهارمحال و بختیاری مرمت شده است، تاکید کرد: برنامه هایی که برای آینده داریم در حوزه مگافارم است که در این راستا عملیات اجرایی 3000 راس دام در دشت زرین در آینده آغاز خواهد شد. روزها.

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح پرورش 50 هزار راس گوسفند نیز در شهرستان بروجن پیش بینی شده است.

میراحمدی افزود: در مرحله برنامه ریزی احداث مجتمع گاوداری و جذب سرمایه گذار در زمینی به مساحت 30 هکتار گاو سنگین، تاخیر اعلام می کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل دستوری که در خصوص خروج احشام از شهرها صادر شده بود و محدودیت هایی که برای پرورش دام در مناطق شهری وجود داشت، پیش بینی شده بود که با مشکل مواجه شویم، بنابراین مکان یابی کمیته ای با حضور معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی و شرکت دهیاری های کشاورزی چهارمحال و بختیاری تشکیل و 43 نقطه برون شهری شناسایی شد.

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: چالش عرضه محصولات دامی و طیور در سطح استان کمبود حوزه عرضه دام بود به طوری که حدود 7.4 هکتار زمین در محل نانوایی شناسایی شد که شناسایی شد. تا یک ماه آینده، اخذ مجوزهای آن مشکل ساز است.

منبع:

چاپ

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)