You are currently viewing ردادی: مردم باید با حضور در انتخابات مجلس قوی باشند

ردادی: مردم باید با حضور در انتخابات مجلس قوی باشند


محسن ردادی از اعضای هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، در خصوص دور دوم انتخابات شورای اسلامی شهر که روز جمعه 31 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود. 22 حوزه انتخابیه، گفت: حوادث اخیر کشور و در یک منطقه خاص، می تواند در انتخابات موثر باشد. البته اگر این اتفاقات در دور اول انتخابات بود تاثیر جدی تری داشت و باعث حضور پرشور مردم در صحنه می شد.

وی افزود: از یک سو قیام جهانی علیه اسرائیل و از سوی دیگر آنچه در خصوص پاسخ ایران به اسرائیل و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران رخ داد ثابت شد. این دو اتفاق جو جامعه را به هم زد به گونه ای که حضور مردم در پای صندوق های رای هم از نظر تعداد و هم از نظر نوع رای قطعا می تواند تحت تاثیر این دو اتفاق باشد.

این جامعه شناس سیاسی گفت: از سوی دیگر مشارکت گسترده مردم در دور دوم انتخابات موجب افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی می شود. گاه افرادی هستند که فکر می کنند کار انتخابات تمام شده و در کل کشور انتخاباتی برگزار نمی شود و شاید آن طور که باید به موضوع انتخابات توجه نمی کنند که البته درست نیست.

ردادی تصریح کرد: در شرایطی هستیم که اقتدار قاطع جمهوری اسلامی ایران از یک سو به اثبات رسیده و از سوی دیگر پیام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. در این زمان ارسال پیامی به جهان که نشان دهد جمهوری اسلامی از درون قوی، متحد و منسجم است بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: این امر موجب تقویت قدرت نرم داخلی جمهوری اسلامی ایران می شود. رای دهندگان باید توجه داشته باشند که رای و تلاش آنها برای شرکت در انتخابات و احساس وظیفه که به وجود می آید مکمل پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل و با حمایت مردم مظلوم فلسطین است.

این جامعه شناس سیاسی تصریح کرد: امروز شاهد تظاهرات مردمی در سراسر جهان هستیم. رای گیری و حضور گسترده مردم می تواند مواضع جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی را افزایش دهد.

ردادی همچنین با بیان اهمیت و تاثیر حضور مردم در صحنه انتخابات، تصریح کرد: مهم ترین تاثیر حضور مردم در انتخابات این است که کیفیت انتخاب نمایندگان یعنی افرادی را که می رسند افزایش می دهد. مجلس از طریق انتخابات تعداد زیادی از مردم باید هم کیفیت و هم قدرت خود را داشته باشند تا از افرادی که با تعداد آرای کم وارد مجلس شده اند بیشتر باشند.

وی افزود: اگر بخواهیم مجلس در رأس امور باشد همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند یکی از ابزارها و مقدمه این است که بهترین نمایندگان را به عنوان نماینده به مجلس بفرستیم.

این جامعه شناس سیاسی تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد مجلس از نظر تدبیر و درایت تصمیم گیری در سطح بالایی قرار می گیرد و فرهیختگانی که در آنجا هستند بسیار توانمند خواهند بود. همچنین این افراد صداهای زیادی را به گوش مردم می‌رسانند، یعنی گروه وسیع‌تری از مردم را نمایندگی می‌کنند و با زبان بازتر می‌توانند این را به عنوان رهبر امور کنترل و اجرا کنند.

ردادی گفت: صندوق رای جایی است که مردم نظرشان را می گویند و اختلافاتشان را حل می کنند. اینجاست که امتیازات تسویه می شود، بنابراین اگر مردم و سیاستمداران در پای صندوق های رای نتوانند اختلافات خود را حل کنند، این اختلاف نظر احتمالاً در خیابان یا در نبردهای رسانه ای ظاهر می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت باید منتظر بود که وحدت و انسجام جامعه به هم بخورد. چون مردم نتوانستند در مجلس حرفشان را منطقی بگویند و رای بیاورند و بعد مردم به قضاوت این افراد بنشینند.

یکی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مجلسی در صورتی قادر به حل مشکلات مردم است که ابتدا از نظر فکری و صلاحیت در حکومت داری باشد و حضور بیشترین مردم به معنای انتخاب شایسته ترین هاست. و ثانیاً تعداد آرایی که دارد به حدی است که اگر قصد کنترل دولت را داشته باشد و بخواهد تصمیم بگیرد; هیچکس نگوید که شما نماینده چند درصد مردم هستید، اما بلافاصله به رای و نظر شورای اسلامی اطاعت کنید.

ردادی در پایان گفت: حضور مردم در انتخابات و انتخاب افراد به سلیقه خود از میان نامزدهای موجود، تنوع آرا در مجلس را تضمین می کند.

انتهای پیام/