You are currently viewing راه اندازی بسته حمایتی بخش صنعت در روز ملی صنعت و معدن

راه اندازی بسته حمایتی بخش صنعت در روز ملی صنعت و معدن


بازار؛ گروه صنعت: فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز 30 خرداد در نشست خبری دهه صنعت و تجارت و روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه 27 سال از بزرگداشت صنعت می گذرد. دهه تولید و تجارت از 1 تا 10 جولای برگزار می شود و در روز ملی صنعت و معدن به پایان می رسد.
مقیمی درباره برگزاری این مراسم گفت: هر ساله این مراسم با همت سازمان صمت برگزار می شود اما با توجه به نامگذاری سال مقرر شد این مراسم و برنامه به مناسبت دهه ساخت و ساز واگذار شود. تجارت به تشکل های بخش صنعت و از این طریق 10 تشکل از اتاق بازرگانی، اتاق اصناف ایران، اتاق تعاون، اتاق صنعت و معدن، انجمن مدیران صنایع، اتاق معادن ایران و غیره. در اجرای این مراسم شرکت کردند.
معاون وزیر صامت خاطرنشان کرد: این دهه جهشی در تولید با نقش اصناف، جهشی در تولید با ارتقای دانش فناورانه و بهره وری، جهشی در تولید با رقابت پذیری و توسعه تجارت خارجی، جهشی در تولید نامیده می شود. با برنامه هفتم توسعه، جهش تولید با برنامه راهبردی و مدیریت جامع، جهش تولید با توسعه بخش خصوصی و تعاونی، جهش تولید با بهبود فضای کسب و کار، جهش تولید با جهاد تبیین و جهاد تولید با ارزش آفرینی معادن خواهد بود. اتفاق افتادن.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با گرامیداشت دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن نیز گفت: بسته ای در قالب هدیه رئیس جمهور شهید به حوزه صنعت کشور با همکاری و هماهنگی 15 دستگاه تهیه شد. و تشکل های بخش خصوصی که قرار بود با حضور مرحوم آیت الله رئیسی رونمایی شود که اکنون به عنوان سوغات در اختیار صنعت قرار می گیرد.

احیای 1900 واحد صنعتی غیر فعال در شهرک های صنعتی در سال جاری
مقیمی خاطرنشان کرد: این بسته در ابعاد مختلف مالی، ارزی، مجوزها، تسهیلات و رفع موانع تولید تهیه شده که در مرحله نهایی است که قطعا فصل جدیدی در جهش تولید مردم خواهد بود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد کل واحدهای بیکار شهرک‌های صنعتی کشور 6850 واحد است که در واقع می‌توان گفت نسبت واحدهای بیکار به کل واحدها است. واقع در شهرک های صنعتی به زیر 12 درصد رسیده است. این در حالی است که قبلا 17 درصد بود.
مقیمی همچنین گفت: شایان توجه است که سالانه بین 2700 تا 3000 واحد به واحدهای بهره برداری در شهرهای صنعتی اضافه می شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی نیز با اشاره به احیای واحدهای راکد خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال 1900 واحد غیرفعال مستقر در شهرک های صنعتی احیا و راه اندازی شود.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)