You are currently viewing راهنمای خرید ملک در ازمیر ترکیه و اخذ تابعیت ترکیه

راهنمای خرید ملک در ازمیر ترکیه و اخذ تابعیت ترکیه


شهر ازمیر ترکیه با مناظر زیبا و امکانات فراوان به عنوان یکی از محبوب ترین شهرهای بندری این کشور برای زندگی، کار، تحصیل و گذراندن تعطیلات شناخته می شود. ازمیر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود در بین مسافران مناطق مختلف به ویژه ایرانیان بسیار محبوب است. این شهر جذاب به دلیل سواحل زیبایش به جواهر دریای اژه معروف است و می توانید با خرید ملک در ازمیر از زندگی در شهری زیبا لذت ببرید که یکی از ساده ترین راه های اخذ تابعیت ترکیه است.

قیمت خرید ملک در ازمیر

همانطور که می دانید در سال های اخیر بسیاری از هموطنان علاقه مند به خرید ملک در ازمیر به منظور سکونت یا سرمایه گذاری هستند. بنابراین، اگر شما نیز قصد خرید ملک در ازمیر و اخذ تابعیت (گذرنامه ترکیه) و یا اخذ اقامت کوتاه مدت در این کشور را دارید، باید با نکات و روش های مرتبط با این موضوع آشنا شوید. یکی از این موارد اطلاع از قیمت خرید ملک جهت اخذ تابعیت ترکیه می باشد که به عنوان ساده ترین و مطمئن ترین راه برای این منظور شناخته می شود.

در همین راستا، همانطور که در آوریل 2023 اعلام شد، ایرانیان می توانند با خرید ملکی به ارزش حداقل 400000 دلار برای دریافت پاسپورت و شهروندی ترکیه اقدام کنند. بنابراین زمانی که شهر ازمیر را به عنوان مکانی برای زندگی، کار یا تحصیل انتخاب می کنید، علاوه بر اینکه می توانید از امکانات رفاهی مشابه استانبول بهره مند شوید، این فرصت برای بهره مندی از آب و هوای مطلوب، چشم اندازهای زیبا و گرم آن نیز وجود دارد. سواحل

در نظر داشته باشید که عوامل مختلفی مانند: هدف از خرید ملک، متراژ و امکانات آن، دسترسی به سایر نقاط شهر، نوع ملک (ویلا یا آپارتمان)، تعداد اعضای خانواده و تعداد اتاق های موجود در سوال و غیره در قیمت نهایی ملک شما تاثیر دارد.

بهترین مناطق برای خرید ملک در ازمیر

ناگفته نماند که در هر شهر ارزش ملک بسته به عوامل مختلف در نقاط مختلف آن متفاوت است و ازمیر نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهترین مکان ها در ازمیر برای خرید ملک عبارتند از:

ماشین ها: این محله در فاصله 6 کیلومتری از مرکز شهر ازمیر قرار دارد و از جمله مواردی که آن را برای خرید ملک محبوب کرده است می توان به مراکز متعدد خدماتی، تجاری و اجتماعی، موسسات آموزشی و بسیاری از امکانات بهداشتی و درمانی باکیفیت اشاره کرد.

گوزل باغچه: گوزل باغچه یکی از مکان های محبوب برای خرید ملک در ازمیر است که در قلب شهر واقع شده و به تمامی امکانات رفاهی و مراکز خدماتی دسترسی دارد. همچنین این منطقه دارای مناظر طبیعی بسیار زیبا و هوای مطبوع است که در خرید ملک بسیار موثر است.

فواره: (چشمه) یکی دیگر از مناطق بسیار محبوب ازمیر که در 86 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد، منطقه Cesme است. این منطقه به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند: معماری زیبا، خیابان های سنگفرش، محیط آرام، پویایی در شب و … یکی از مکان های محبوب در ازمیر برای خرید ملک محسوب می شود.

مکان: (Alaçatı) این منطقه حدود 76 کیلومتر با مرکز ازمیر فاصله دارد و یکی از معروف ترین مناطق این شهر است. عواملی مانند: ساحل زیبا، در دسترس بودن فعالیت های دریایی مانند قایقرانی و موج سواری، خدمات متنوع و امکانات مراقبت اجتماعی، از جمله دلایل محبوبیت آلاکاتی برای خرید ملک است.

بورنوا فاصله این محله از مرکز شهر ازمیر حدود 13 کیلومتر است. بورنوا به عنوان سومین منطقه بزرگ ازمیر و داشتن دانشگاه مهمی مانند “دانشگاه اژه/ اژه” دارای انواع امکانات اجتماعی و اجتماعی است و همه اینها این منطقه را به یکی از محبوب ترین مناطق برای خرید ملک در ازمیر تبدیل کرده است. بودن

فوچا: (فوچا) این منطقه در 70 کیلومتری مرکز ازمیر قرار دارد. منطقه فوجا دارای سواحل زیبا، طبیعت بکر و فضایی آرام است که همه اینها این منطقه را به یکی از محبوب ترین مکان ها برای خرید ملک در ازمیر تبدیل کرده است.

کوناک: این منطقه به دلیل مجاورت با دریا، امکانات زیاد، وجود خانه های مجلل، پارک ها و جاذبه های گردشگری مختلف، یکی از محبوب ترین مناطق ازمیر برای خرید ملک است. همچنین یکی از مراکز اداری شهر ازمیر با ساختمان های اداری فراوان به شمار می رود.

مراحل خرید ملک در ترکیه

اگر تصمیم به خرید ملک در ترکیه دارید، باید از مراحل اداری آن آگاهی کامل داشته باشید. به طور کلی مراحل خرید ملک در ترکیه عبارتند از:

  • برای خرید ملک در ترکیه ابتدا بهترین منطقه را که شرایط شما را برآورده می کند پیدا کنید، ملک را مشاهده کنید و بر اساس سبک زندگی شخصی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید، مهمترین قدم پیش روی شماست.
  • در مرحله دوم پس از انتخاب ملک، کارشناسان رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک، ارزش واقعی ملک مورد نظر شما را تعیین می کنند.
  • سپس در مرحله بعدی برای خرید ملک در ترکیه، قرارداد خرید ملک در دفاتر رسمی منعقد می شود. توجه داشته باشید انعقاد قرارداد به معنای انتقال سند نیست و درخواست انتقال سند باید در تاپو ثبت شود. سند تاپو شامل عکس مالک و مهر و امضای رسمی خریدار می باشد.
  • پس از کسر مالیات، پول به فروشنده ملک منتقل می شود. در مرحله نهایی خرید ملک در ترکیه پس از تایید سازمان بازرسی اتباع خارجی و طی مراحل اداری و امضای دفاتر مربوطه در دفتر تاپو، سند جدید به خریدار تحویل داده می شود. این سند به معنای انتقال ملک از مالک قبلی به خریدار است.

در نظر داشته باشید که با خرید ملک از اوکازیون، جدای از بهره مندی از مشاوره رایگان تیم متخصص و مجرب، ملک مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری می کنید. اگر ارزش ملکی که خریداری می کنید حداقل 400000 دلار باشد، می توانید شهروندی ترکیه و پاسپورت آن کشور را نیز دریافت کنید.

نحوه دریافت تابعیت ترکیه

ترکیه همیشه برای شهروندی به ویژه در میان ایرانیان جذابیت خاصی داشته است. علاوه بر این پاسپورت این کشور ارزش بالایی دارد و با آن می توان بدون ویزا به چندین کشور دنیا سفر کرد. لازم به ذکر است که راه های متعدد و متنوعی برای اخذ تابعیت ترکیه وجود دارد که برخی از این روش ها عبارتند از:

  • خرید ملک: یکی از رایج ترین و سریع ترین راه های اخذ تابعیت ترکیه، خرید ملکی به ارزش حداقل 400000 دلار است.
  • ثبت شرکت: با ثبت شرکت در ترکیه می توانید پس از 5 سال برای پاسپورت و شهروندی ترکیه اقدام کنید.
  • سرمایه گذاری در بانک ها: شما می توانید با سرمایه گذاری در یکی از بانک های این کشور با مبلغ حداقل 500000 دلار برای شهروندی ترکیه اقدام کنید.

لازم به ذکر است که اخذ تابعیت ترکیه از روش های دیگر نیز امکان پذیر است. این روش ها عبارتند از: استخدام 50 کارگر ترک، خرید اوراق قرضه به ارزش 500 هزار دلار از دولت با شرط نگهداری به مدت سه سال.