You are currently viewing راهنمای خرید سرور اختصاصی + 7 نکته مهم

راهنمای خرید سرور اختصاصی + 7 نکته مهم


سرور اختصاصی یکی از ارکان بسیار مهم برای عملکرد سریع و ایمن در دنیای وب است و انتخاب آن به اندازه خرید یک ابزار فانتزی و گران قیمت حساس است. اگر تا به حال این مورد را تجربه نکرده اید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این راهنمای خرید سرور اختصاصی با ما همراه باشید. در این مقاله تمام نکات مهم مربوط به مشخصات فنی، ویژگی های امنیتی، قیمت و پشتیبانی را برای انتخاب سرور مناسب مرور می کنیم.

سرور اختصاصی چیست و چرا باید آن را بخریم؟

یک سرور اختصاصی در دنیای وب مانند یک ویلای لوکس بزرگ در خیابانی پر از ساختمان های آپارتمانی است. خیلی متفاوت و خاص! در این سرورهای فیزیکی تمامی منابع به صورت انحصاری و بدون محدودیت در اختیار شماست. با خرید سرور اختصاصی سرعتی باورنکردنی، امنیت بالا و فضای ذخیره سازی نامحدود خواهید داشت. سخت افزار قدرتمند در این سرورها به عنوان سوخت جت پرسرعت عمل می کند و اطلاعات شما را در کسری از ثانیه منتقل می کند.

در این راهنمای خرید سرور اختصاصی به شما می گوییم که به چند دلیل به این سرورها نیاز دارید:

  • سرورهای اختصاصی منابع استثنایی، سریع و قدرتمند را ارائه می دهند
  • با این سرورها می توانید به راحتی از پس پردازش های پیچیده، بازی های سنگین و اپلیکیشن ها و سایت های پربازدید برآیید.
  • سرورهای اختصاصی بسیار امن هستند زیرا منابع را به اشتراک نمی گذارند و به راحتی می توانید اطلاعات حساس خود را روی آنها ذخیره کنید.
  • شما کنترل کاملی بر منابع و تنظیمات پیکربندی سرور در برنامه های سرور اختصاصی دارید
  • اگر در حین استفاده از سرویس به منابع بیشتری نیاز دارید، می توانید طرح خود را ارتقا دهید

مزایای سرور اختصاصی چیست؟

استفاده از سرور اختصاصی در کنار هزینه های بالا، مزایای بسیاری را برای کسب و کار به همراه دارد. مزایایی که در نهایت به رشد و رونق کسب و کار در دنیای آنلاین کمک می کند. ما این مزایا را در زیر توضیح می دهیم:

سرور اختصاصی قدرت و کارایی بالایی دارد

اولین مزیتی که در این راهنمای خرید سرور اختصاصی باید به آن اشاره کنیم، عملکرد خیره کننده و سرعت بالای این سرور است. این سرورها از منابع سخت افزاری انحصاری و قدرتمند (مانند رم SSD) بهره می برند و به دلیل قدرت پردازش و حافظه بالا و عدم اشتراک منابع، عملکرد بسیار خوبی دارند.

ساختار امنیتی سرورهای اختصاصی بسیار قوی است

با استفاده از این سرورها دیگر نیازی نیست نگران خطرات امنیتی ناشی از اشتراک گذاری منابع باشید، زیرا تمامی منابع کاملاً در اختیار شما هستند و توسط ساختارهای امنیتی پیشرفته محافظت می شوند.

شما می توانید منابع سرور را در هر زمان ارتقا دهید

اگر در طول دوره استفاده از سرور منابع شما تمام شد، می توانید به راحتی ظرفیت منبع را ارتقا دهید. زیرا هیچ محدودیتی برای سرور یا هاست اشتراکی برای این سرورها وجود ندارد. شما به راحتی می توانید درخواست ارتقای طرح و افزایش ظرفیت منابع را داشته باشید.

همه چیز تحت کنترل شماست

مزیت بعدی سرورهای اختصاصی کنترل کامل شما بر مدیریت منابع و تنظیمات پیکربندی سایت است. شما می توانید هر نرم افزار یا برنامه ای را که نیاز دارید بر روی سرور نصب، توسعه یا سفارشی سازی کنید.

شما یک پهنای باند اختصاصی خواهید داشت

با یک سرور اختصاصی، پهنای باند اختصاصی خواهید داشت. یعنی دیگر نیازی به اشتراک گذاری پهنای باند خود با سایر کاربران ندارید و سرعت شما کاهش می یابد. با پهنای باند اختصاصی می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

شما از پشتیبانی حرفه ای و اختصاصی بهره مند خواهید شد

همه شرکت های سرور اختصاصی به روز رسانی های امنیتی و پشتیبانی مشتری را به طور منظم ارائه می دهند و شما از پشتیبانی اختصاصی بهره مند خواهید شد.

مشتریان شما یک تجربه کاربری عالی خواهند داشت

سرعت و پایداری بالای هاست با سرورهای اختصاصی مخصوصا برای سایت های فروشگاهی منجر به تجربه کاربری دلپذیر می شود. زیرا کاربران بدون معطلی و وقفه از سایت شما بازدید یا خرید می کنند.

راهنمای خرید سرور اختصاصی برای چه کسانی مفید است؟

اما به سراغ مخاطبان این مقاله برویم و ببینیم راهنمای خرید سرور اختصاصی برای چه کاربرانی مفید است!

  1. کسب و کارهایی که کاربران زیادی دارند

اولین گروه از مخاطبان ما در این راهنمای خرید سرور اختصاصی، صاحبان سایت هایی هستند که ترافیک روزانه زیادی دارند. این سایت ها به سرعت و عملکرد پردازشی بالایی نیاز دارند، زیرا ترافیک بالا باعث مصرف بیش از حد منابع سایت و تاخیر می شود. بنابراین، آنها به سروری نیاز دارند که بتواند منابع را ارتقا داده، سفارشی کند و عملکرد خوبی داشته باشد. از سوی دیگر، آنها به امنیت بالایی نیز نیاز دارند. با افزایش ترافیک سایت، ما به ساختار امنیتی قوی تری نیاز داریم. وجود یک سرور اختصاصی تمام این مشکلات را حل می کند.

  1. کاربرانی که به منابع قدرتمندتری نسبت به سرور مشترک نیاز دارند

دومین گروه هدف راهنمای خرید سرور اختصاصی کاربرانی هستند که برای تست و توسعه نرم افزار، طراحی بازی های رایانه ای، برنامه نویسی و … نیاز به فضایی شخصی و امن بدون محدودیت منابع دارند. این گروه از کاربران سرورهای اختصاصی را به سرورهای مشترک انتخاب می کنند. سرور تمام نیازهای این گروه را برآورده می کند. در این صورت مقاله چرا باید از سرور مجازی یا اختصاصی استفاده کنم را پیشنهاد می کنیم؟ ادامه مطلب

راهنمای خرید سرور اختصاصی با 9 نکته مهم

برای انتخاب و خرید سرور اختصاصی باید به چند نکته توجه کرد:

  1. اندازه پهنای باند را انتخاب کنید

سرورهایی با پهنای باند بیشتر سرعت انتقال داده را افزایش می دهند. اگر قصد دارید فایل های رسانه ای سنگین را میزبانی کنید، سرویسی را انتخاب کنید که پهنای باند بیشتری را به شما ارائه دهد.

  1. تعیین بودجه و هزینه ها

سرورهای اختصاصی بدون شک گران‌تر از سرورهای اشتراکی هستند، اما برای کنترل هزینه‌ها، می‌توانید برنامه و ارائه‌دهنده‌ای را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

  1. بررسی سیستم عامل مناسب

سرورهای اختصاصی با سیستم عامل ویندوز و لینوکس ارائه می شوند. سیستم عاملی را انتخاب کنید که با زبان برنامه نویسی و پایگاه داده شما مطابقت داشته باشد. اگر با PHP، جاوا یا پایتون نوشته شده است و پایگاه داده PostgreSQL یا MySQL است، باید از سرورهای لینوکس استفاده کنید. اگر زبان سایت یا اپلیکیشن ASP.NET و پایگاه داده MS SQL Server است، سرورهای اختصاصی ویندوز انتخاب بهتری هستند.

  1. توجه به وضعیت ایران یا خارج از کشور

اگر کاربران شما در یک موقعیت جغرافیایی خاص هستند، حتما به ایرانی یا خارجی بودن سرور توجه کنید.

  1. یک ارائه دهنده قابل اعتماد با پشتیبانی قوی انتخاب کنید

حمایت قوی از هر چیز دیگری مهمتر است. ارائه دهنده ای را انتخاب کنید که ۷ روز در هفته پشتیبانی داشته باشد و به سرعت پاسخ دهد.

  1. انتخاب مقدار منابع و سخت افزار مورد نیاز

نیازمندی های سخت افزاری سرور مواردی مانند شبکه، سی پی یو، ذخیره سازی و رم هستند که باید با توجه به نیاز خود و با مشاوره تخصصی انتخاب کنید.

  1. انتخاب یک کنترل پنل متناسب با سیستم عامل و سلیقه شما

نکته مهم بعدی انتخاب کنترل پنل است. باید کنترل پنل را با توجه به نوع سرور (لینوکس یا ویندوز) انتخاب کنید. سی پنل و دایرکت ادمین کنترل پنل برای سرورهای لینوکس و کنترل پنل پلسک برای سرورهای ویندوز هستند.

راهنمای خرید سرور اختصاصی از Server.ir

در ادامه راهنمای خرید سرور اختصاصی خدمات سرور اختصاصی server.ir را به شما معرفی می کنیم. اگرچه شرکت های مختلفی در زمینه ارائه خدمات سرور اختصاصی فعالیت می کنند، اما اگر به دنبال یک شرکت معتبر با سابقه درخشان و تجربه ارزشمند در زمینه ارائه خدمات میزبانی وب هستید، Server.ir در خدمت شماست. سرورهای اختصاصی ما با سیستم عامل های لینوکس و ویندوز در دسترس هستند.

برای خرید سرور اختصاصی از Server.ir کافیست چند مرحله کوتاه را دنبال کنید:

  • برنامه سرور اختصاصی مورد نظر خود را انتخاب کنید

ما برای شما طرح های مختلفی ارائه کرده ایم. برای انتخاب طرح مورد نظرتان کارشناسان Server.ir با کمال میل شما را راهنمایی خواهند کرد. برای شروع، با بخش فروش ما برای راهنمایی تماس بگیرید.

  • پس از انتخاب طرح، سفارش را نهایی کنید

پس از انتخاب پلن باید وارد قسمت سفارش و تنظیمات سرور شوید. در این مرحله باید مدت زمان پرداخت سرور را مشخص کنید. پس از انتخاب دوره، برای خرید سرویس وارد پنل کاربری server.ir خود می شوید. از این قسمت می توانید اطلاعات سرور اختصاصی انتخابی خود را مشاهده کنید. با وارد کردن ایمیل و نام کاربری، پنل کاربری برای شما ایجاد می شود. پس از پرداخت و نهایی شدن سفارش، ظرف چند ساعت سرویس شما فعال و آماده استفاده خواهد بود.

نتیجه

این مقاله راهنمای خرید سرور اختصاصی جامع و کاملی است که به شما در انتخاب و خرید سرور حرفه ای و متناسب با نیازتان کمک می کند. 7 نکته ای که در این مقاله یاد گرفتیم مانند نقشه راه شما را همراهی می کند. اگر برای اولین بار قصد خرید سرور اختصاصی را دارید یا دانش کافی در زمینه خرید سرور ندارید، کارشناسان ما در Server.ir آماده ارائه مشاوره رایگان برای انتخاب دقیقتر شما هستند. بهترین سرور اختصاصی با منابع قدرتمند را از server.ir بخواهید.