You are currently viewing راهنمای بازاریابی دیجیتال ارزهای دیجیتال

راهنمای بازاریابی دیجیتال ارزهای دیجیتال


انتشار:
دوشنبه 8 مارس 1401

به روز رسانی:
سه شنبه 23 ژوئن 1402

این روزها با افزایش ارزش و محبوبیت ارزهای دیجیتال، افراد کمی هستند که با آنها و رشد عظیمی که در راه است آشنا نباشند. پیشرفت ارزهای دیجیتال منجر به ظهور تعداد زیادی از استارت آپ های مرتبط با رمزنگاری شده است. نکته اینجاست که یک استارت آپ ارز دیجیتال بدون تبلیغات و ارتباطات مناسب شانس کمی برای موفقیت و بقا دارد. در نتیجه، دیجیتال مارکتینگ ارزهای دیجیتال می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. بنابراین این مقاله را با خلاصه ای از پیچ های این جاده نسبتا پر دست انداز آغاز می کنیم. با آژانس تبلیغاتی Google Afrik همراه باشید

چالش های دیجیتال مارکتینگ برای ارزهای دیجیتال چیست؟

5 چالش به شرح زیر وجود دارد:

1. بیا و ثابت کن که کلاهبردار نیستی!

اگرچه ارزهای دیجیتال در سال های اخیر به طور گسترده ای شناخته شده و مورد بحث قرار گرفته اند، اما هنوز به مقبولیتی که باید نرسیده اند. دلیل آن واضح است: کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال رایج است. بنابراین، بازاریابی دیجیتال برای شرکت های ارز دیجیتال بسیار مهم است. برای جلب توجه و اعتماد مردم و فعالان این حوزه به استارتاپ خود، باید محتوای عالی و آموزنده ای در مورد استارتاپ خود در قالب ویدئو، نقد و تحلیل، مطالعات موردی و پادکست ایجاد کنید و میزان مشارکت خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید.

2. کارشناسان خوب بازاریابی کریپتو کارهای مهم تری برای انجام دادن دارند!

بازاریابی رمزنگاری طبیعتاً بسیار گران است و اگر درست انجام شود بسیار سودآور است. به همین دلیل است که اکثر معامله گران حرفه ای مهارت ها و دانش خود را صرف توسعه و درآمد پروژه های ارز دیجیتال خود می کنند و استارتاپ ها باید با معامله گران تازه کار همکاری کنند.

3. محدودیت هایی که یکی دوتا نیستن!

از آنجایی که کلاهبرداری های رمزنگاری بسیار رایج است، شرکت هایی مانند گوگل، فیس بوک و سایرین سیاست هایی را ارائه کرده اند که کلیک روی تبلیغات استارت آپ های کریپتو را محدود می کند. به عنوان مثال، شما نمی توانید تبلیغات کلیکی را برای ارائه اولیه سکه از طریق آن اجرا کنید تبلیغات گوگلفیس بوک و غیره

4. سئو را در کجای دل خود جای دهیم؟

انجام سئو برای استارت آپ های رمزنگاری بسیار موثر و البته بسیار دشوار است. طبق مطالعات انجام شده تا به امروز، حدود 80 درصد از شرکت های سئو در ارائه نتایج برای پروژه های ارز دیجیتال بسیار کند هستند. همچنین گزارش شده است که حدود 15 درصد از کل این شرکت ها از تکنیک صد کلاه بسیار خطرناک هستند و هیچ تاثیر طولانی مدتی ندارند و تنها 5 درصد از تمام شرکت های سئو دارای درک عمیق و مناسبی از نحوه انجام سئو کریپتو هستند. با این حال، علیرغم پیچیدگی، سئو ثابت شده است که در نهایت بازگشت سرمایه عالی به شما می دهد.

5. هیچ کس نمی داند چه اتفاقی خواهد افتاد!

صنعت بازاریابی کریپتوکارنسی بسیار غیرقابل پیش بینی، بسیار نوسان و در معرض تغییرات دائمی است. بنابراین، استخدام یک تیم بازاریابی آماتور که هنوز به درک درستی از بلاک چین نرسیده و قادر به درک و پیش‌بینی روندهای جدید احتمالی در ارزهای دیجیتال نیست، بودجه شما را به باد می‌دهد و کار شما را برای ماه‌ها به تاخیر می‌اندازد.

چرا استارت آپ ها باید در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنند؟

در دیجیتال مارکتینگ، بحث بازاریابی ارز دیجیتال جدا از سایرین است و مدیریت آن چالش برانگیز است. مراحل اولیه در این زمینه (مانند ساخت یک وب سایت، توسعه استراتژی بازاریابی و جذب مشتریان بالقوه) ساده است، اما چند مورد خاص برای بازار رمزنگاری وجود دارد. برخی از موضوعات مهم در ابتدای مقاله بیان شد، اما یکی از مواردی است که باید با جزئیات بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مقاله مرتبط

اگر به محتوای دیجیتال مارکتینگ علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم اخبار و گزارش های مربوطه را در این آدرس مطالعه کنید دسته بندی دیجیتال مارکتینگ لطفا ببینید

همانطور که می دانید ردیابی تراکنش های ارز دیجیتال بسیار دشوار است. این بدان معناست که هیچ راهی برای بازگرداندن پول از دست رفته خود وجود ندارد. این دقیقاً همان چیزی است که کلاهبرداران را بسیار خوشحال و البته ثروتمند می کند! برخی از استارت‌آپ‌های کریپتو کلاهبرداری‌هایی هستند که تنها با هدف خالی کردن جیب سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شوند. مسائلی از این دست منجر به بی اعتمادی شدید نسبت به تمام استارت آپ های مرتبط با رمزنگاری می شود و به محض اینکه رمز ارز را در وسط ذکر کنید، کلاهبردار محسوب می شوید. بنابراین بسیار مهم است که با استفاده از تبلیغات و کلمات مثبت خود را معتبر و قابل اعتماد معرفی کنید. استفاده از بازاریابی دیجیتال باعث می شود مشتریان بالقوه به برند شما اعتماد کنند و پروژه شما معتبر و قانونی به نظر برسد.

بهترین روش دیجیتال مارکتینگ برای ارزهای دیجیتال

همانطور که قبلا ذکر شد، بازار کریپتو بسیار رقابتی شده است. بنابراین، اگر نمی خواهید از بازار خارج شوید، باید با استفاده از یک استراتژی بازاریابی منحصر به فرد، شانس بقای خود را افزایش دهید. برخی از موثرترین روش های بازاریابی ارز دیجیتال به شرح زیر است:

اولین و مهمترین کاری که باید قبل از شروع یک استارتاپ کریپتو انجام دهید، ایجاد یک وب سایت کامل و جامع است که نیازهای مشتریان بالقوه شما را برآورده کند، اطلاعات کافی در مورد پروژه به آنها بدهد و در نهایت آنها را متقاعد به سرمایه گذاری کند. به طور خلاصه، یک وب سایت خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. شما یک تجربه کاربری قوی (UX) و طراحی سازگار با موبایل دارید.
  2. با مطالعات موردی، بررسی ها و انتشار رسانه ها و به روز رسانی های روزانه خود را ثابت کنید تا اعتبار کسب کنید و به عنوان یک کلاهبردار شناخته نشوید.
  3. شما محتوای با کیفیت و سئو گرا دارید.
  4. سرعت شارژ بالایی دارند.

مقاله مرتبط
UI و UX چیست؟ تفاوت های بین UI و UX چیست؟

صنعت کریپتو یک صنعت جوان است. بنابراین سئو بهترین ابزار برای دستیابی به نتایج بازاریابی عالی است. با توجه به اینکه بازار کریپتو مدام در حال تغییر است، به این نتیجه می رسیم که یک تیم سئوی معمولی نمی تواند کاری انجام دهد و شما به متخصصانی در این زمینه نیاز دارید که بتوانند خود را با آخرین روندها به روز کنند. اطمینان حاصل کنید که شرکت سئوی شما در ایجاد بک لینک با پلتفرم های رسانه ای و همکاری و ایجاد محتوایی که شامل متن، نمودار و آمار است، برتر است.

  • روی تبلیغات و بنرهای تبلیغاتی کلیک کنید

تبلیغات کلیکی (PPC) یکی از انواع بازاریابی ارز دیجیتال این است که می تواند بهترین جایگزین یا افزودنی برای سئو باشد. همچنین بهترین روش برای افرادی است که با تکنیک های بازاریابی آنلاین آشنایی ندارند. تبلیغات کلیکی شامل ارائه تبلیغات، ویدئوها، بنرها و غیره است. در پلتفرم های شناخته شده جهانی مانند LinkedIn، Google Ads، Facebook for Business، Twitter Ads و غیره، که می توانند ترافیک زیادی را به وب سایت شما هدایت کنند. بخشی از بازاریابی موثر انتخاب بودجه مناسب اگر بودجه شما کم باشد به نتیجه دلخواه نخواهید رسید و اگر زیاد باشد بیشتر از توان خود مشتری جذب خواهید کرد که در هر دو صورت بی تاثیر است. در مجموع با در نظر گرفتن این موارد و همچنین محدودیت هایی که گوگل و فیسبوک برای تبلیغات پولی ایجاد می کنند، برای مدیریت این نوع تبلیغات به یک تیم تبلیغات کلیکی حرفه ای نیاز خواهید داشت.

اکثر مردم به پروژه های رمزنگاری اعتماد ندارند و آنها را کلاهبرداری می دانند. همچنین ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که رقبای شما اقداماتی را برای بی اعتبار کردن برند شما انجام دهند. در این مواقع مدیریت صحیح برند ناجی شما خواهد بود. مدیریت برند، به طور خلاصه، ایجاد و حفظ شهرت و اعتماد مطلوب برای شما و برندتان و کاهش هرگونه تبلیغات منفی احتمالی با کمک به شما در بازاریابی موثر استارتاپ است. برای مدیریت صحیح برند، روی موارد زیر تمرکز کنید:

  1. مطالعه موردی
  2. روابط عمومی و انتشار مقالات و اخبار مرتبط با پروژه شما در بسترهای خبری معتبر و پرمخاطب
  3. دوستدار محیط زیست بودن
  4. یک پادکست و کانال یوتیوب راه اندازی کنید تا بتوانید خودتان را به مردم نشان دهید.
  5. ایجاد محتوای آموزشی مرتبط و ارزشمند در وب سایت شما
  • بازاریابی ایمیلی و پست مستقیم

بازاریابی ایمیلی این یک تکنیک بسیار موثر و اثبات شده برای استارتاپ های رمزنگاری در نظر گرفته می شود. در این تکنیک، ایمیل های بازاریابی هدفمند درباره کسب و کار شما (اخبار، اطلاعات مربوط به محصولات، خدمات، پیشنهادات ویژه و غیره) برای مخاطبان خاص (سرمایه گذاران یا افراد شناخته شده در صنعت کریپتو) و با استفاده از روش بازاریابی مستقیم ارسال می شود. ، نتایج سودمندی را برای شما به ارمغان می آورد بهترین نتایج با این تکنیک زمانی حاصل می شود که یک تیم بازاریابی حرفه ای از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی برای ایجاد کمپین های ایمیلی و ردیابی مناسب سرنخ ها استفاده کند.

توجه داشته باشید که اگرچه ایمیل ها ابزاری بسیار مناسب و حرفه ای برای چنین اعلان هایی هستند، اما اکثر مردم ایمیل های بازاریابی را نادیده می گیرند. با خواندن بیشتر پیام های تلفن های همراه، بهترین راه حل این است که به طور هدفمند شماره موبایل کاربران بالقوه و افراد فعال و شناخته شده در این زمینه را جمع آوری کنید و پیام های بازاریابی را مستقیماً برای آنها ارسال کنید. برای این منظور می توانید با یک شرکت بازاریابی پیامکی که هزینه کمتری نسبت به ایمیل مارکتینگ دارد، همکاری کنید.

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی و روابط عمومی

یک استراتژی قوی رسانه های اجتماعی می تواند به ایجاد یک مخاطب فعال و درگیر برای استارتاپ شما کمک کند. مجموعه ای از اقدامات مفید در این زمینه عبارتند از:

  • در شبکه های مجازی پرطرفدار صفحه ای برای برند خود ایجاد کنید و با ایجاد محتوای آموزشی و اخبار مرتبط با پروژه خود، مخاطبان را به دنبال کردن آن صفحات تشویق کنید.
  • با استفاده از درگاه های خبری و مطبوعاتی، مخاطبان را از راه اندازی خود مطلع کنید.
  • لینکدین یک پلت فرم کسب و کار تخصصی است که در آن می توانید به طور موثر با سایر همکاران در این زمینه ارتباط برقرار کنید. در حال حاضر لینکدین در بین فعالان رمزارز محبوبیت چندانی ندارد، اما از آنجایی که سرمایه گذاران زیادی در این پلتفرم فعال هستند و این فضا هنوز اشباع نشده است، به نظر می رسد در بلندمدت انتخاب خوبی باشد.
  • reddit (Reddit) همچنین مکان خوبی برای ارسال اخبار و به روز رسانی در مورد کسب و کار شما است. پس از ثبت نام در وب سایت می توانید وارد قسمت subreddit شوید و اخبار و آپدیت های سکه خود را در آنجا قرار دهید. هنگامی که اعتماد کاربران و مخاطبان را به دست آوردید، حتی می توانید subreddit خود را ایجاد کنید.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ این یک استراتژی عالی دیگر است که در آن اینفلوئنسرهای مختلف (فعال در هر زمینه و هر پلتفرمی) از پلتفرم خود استفاده می کنند و محصول یا خدمات شما را به مخاطبان خود معرفی می کنند.
  • تلگرام همچنین بستر مناسبی برای ارتباط بین شما و مخاطبانتان است. این رسانه به عنوان بهترین رسانه اجتماعی برای ایجاد جامعه شناخته می شود و می توانید یک کانال خصوصی یا عمومی برای اطلاع رسانی و جذب مخاطب ایجاد کنید. دیگر ویژگی های جذاب این پلتفرم مانند ایجاد چت بات هایی که به صورت خودکار به سوالات متداول در هر زمانی از شبانه روز پاسخ می دهند نیز باعث محبوبیت آن در این زمینه شده است.

مقاله مرتبط
روش صحیح صحبت تلفنی با مشتری

  • هوا می ریزد

با توجه به پیشنهادات کارشناسان کریپتو و گزارش های مرتبط، این روش یکی از محبوب ترین و موثرترین تکنیک ها برای انتشار اخبار و اطلاعات در مورد استارت آپ های کریپتو است. در این استراتژی، شرکت ها با ارائه تعداد محدودی توکن رایگان به پروژه های خود، سرمایه گذاران و مشتریان را جذب می کنند. این توکن‌ها می‌توانند کاملاً رایگان داده شوند، در ازای فعالیت‌های خاص (توئیت، اشتراک‌گذاری و غیره) به تعداد معینی از کاربران اعطا شوند یا تحت شرایط خاصی (مثلاً فقط کسانی که تعداد مشخصی سکه در کیف پول خود دارند واجد شرایط هستند. هستند) در اختیار کاربران قرار گیرد.

اخرین حرف

اهمیت بازاریابی رمزارز این به اندازه هر صنعت دیگری است. بازاریابی آنلاین مترادف با رشد در دنیای تجارت آنلاین است. کار با یک آژانس بازاریابی حرفه ای می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی زیادی کند. شما آزاد هستید که مسیر آزمون و خطا را انتخاب کنید، اما خطر از دست دادن منابع ارزشمندی مانند زمان و پول خود در این راه وجود دارد. نطر شما چی هست؟ تجربه شما از دیجیتال مارکتینگ ارزهای دیجیتال چطور بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همسفران در میان بگذارید آفریقا آن را به اشتراک بگذارید