You are currently viewing راهنمای انتخاب اسم برند؛ چگونه نام برند خود را انتخاب کنیم؟

راهنمای انتخاب اسم برند؛ چگونه نام برند خود را انتخاب کنیم؟


بارگذاری…

یکی از مهم ترین بخش ها برای شروع یک کسب و کار انلاین، انتخاب اسم برند است. در کنار لوگو، نام برند نقش مهمی در موفقیت یک شرکت دارد. این امر به متمایز شدن از سایرین کمک می کند و باعث می شود که کسب وکار شما در ذهن مخاطب بماند. اگر شما هم قصد دارید وب سایت خود را راه اندازی کنید و نمی دانید از چه نامی برای برند خود استفاده کنید نگران نباشید، زیرا در ادامه مطلب قصد داریم شما را با راهنمای انتخاب اسم برند آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

نحوه انتخاب اسم برند

قبل از انتخاب نام تجاری، باید انواع مختلفی از نام های موجود را درک کنید. به طور کلی سه نوع اصلی عبارتند از توصیفی، تداعی کننده و پیشنهادی که در ادامه هر یک از آنها را به صورت خلاصه به شما توضیح می دهیم.

  • نام های توصیفی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسند. آنها توصیف می کنند که شرکت شما چه کارهایی قرار است انجام دهد یا چه محصولاتی برای فروش دارید. این می تواند برای مشتریانی که به دنبال یک محصول خاص هستند مفید باشد.
  • نام های تداعی کننده برای برانگیختن واکنش عاطفی از مشتریان است. آنها ممکن است بر اساس ارزش ها یا مأموریت شرکت باشند یا می توانند کاملا ساخته شوند. در هر صورت، این نام ها باید به یاد ماندنی باشند و به مشتریان در ارتباط با برند کمک کنند.
  • نام های پیشنهادی جایی بین توصیفی و تداعی کننده هستند. آنها ممکن است به کاری که شرکت انجام می دهد بدون اینکه خیلی مشخص باشد اشاره کنند یا ممکن است با کلماتی بازی کنند که شخصیت شرکت را نشان می دهد.

مهمترین چیزی که در انتخاب نام تجاری باید به خاطر داشته باشید این است که باید منحصر به فرد باشد. این باید چیزی باشد که شرکت شما را از رقبا متمایز کند و به شما کمک کند هویتی قوی بسازید. همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که تلفظ و املای نام آسان است تا مشتریان بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: تکنیک‌ها و اهمیت داستان سرایی در بازاریابی محتوایی و فروش 

همانطور که اشاره شد نام برند یکی از مهم ترین مراحل طراحی سایت می باشد که حتماً باید با دقت انتخاب شود. یک برند خود می تواند باعث رشد و موفقیت کسب و کار شما شود و برعکس یک نام نامناسب نیز می تواند عواقب جدی برای شما داشته باشد. سعی کنید اسمی را برای برند خود انتخاب کنید که ما حوزه کاری شما مشابه است. در ادامه مطلب شما را با راهنمای انتخاب نام برند آشنا می کنیم.

– از نام کوچک استفاده کنید

اصلی ترین نکته برای انتخاب نام این است که تا حد امکان باید کوتاه باشد. به گونه ای که وقتی کاربر می خواهد ان را به زبان بیاورد به مشکل نخورد. به عنوان مثال نایک، اپل و…

– نام برند شما باید املای راحتی داشته باشد

نامی که انتخاب می کنید باید به صورت ساده نوشته شود، یعنی وقتی کاربری نام برند شما را شنید و میخواست آن را جستجو کند، با مشکل نوشتن مواجه نشود. در صورتی که املای برند شما سخت باشد، احتمال وجود دارد که کاربر نتواند آن را به درستی وارد کند، بنابراین بعد از جستجو نمی تواند سایت شما را مشاهده کند.

بیشتر بخوانید: برندینگ یا برندسازی چیست + بررسی اهمیت Branding

– نام برند خود را محدود نکنید

محدودکردن نام برند به یک کسب و کار خاص می تواند اشتباه باشد. به عنوان مثال اگر قصد فروش لباس مردانه دارید، نام برند خود را مختص به لباس مردانه انتخاب نکنید و سعی کنید در حوزه لباس یک نام جذاب پیدا کنید.

– نام شما باید به یادماندنی باشد

سعی کنید از نام های معمولی تا حد امکان دوری کنید. مثل: لوازم فروشی علی و … به جای آنها از نام های خاص و مدرن که در ذهن کاربران می مانند استفاده کنید.

– تلفظ آن ساده باشد

یکی دیگر از مهم ترین نکات در نحوه انتخاب نام برند این است که برند شما باید تلفظ ساده ای داشته باشد، به گونه ای که مخاطب آن را بدون هیچ گونه ایراد به دیگران انتقال دهد.

– اسم برند باید معنی داشته باشد

درست است که نام برند شما باید خاص انتخاب شود، اما نباید روی معنای آن تاثیر منفی ایجاد کند. سعی کنید حتماً نامی را انتخاب کنید که علاوه بر خاص بودن، معنای زیبایی هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت Alt و Title تصویر چیست و چگونه آن‌ها را در وردپرس تغییر دهیم؟ 

سوالات متداول

بهترین هوش مصنوعی برای انتخاب نام برند چیست؟

ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند تا به سادگی نام های جذابی را برای برند خود انتخاب کنید که برخی از بهترین آنها عبارت هستند از: ابزار Namelix، ابزار Business Name Generator، ابزار Hootsuit و…

جمع بندی

انتخاب نام تجاری یکی از مهمترین مراحل در راه اندازی یک کسب و کار است. نام چیزی است که شرکت و محصولات شما را شناسایی می کند، بنابراین مهم است که نامی را انتخاب کنید که به یاد ماندنی و اصلی باشد. ابتدا مطمئن شوید که تلفظ و املای نام آسان است. شما نمی خواهید مشتریان بالقوه برای یافتن شرکت شما به صورت آنلاین یا در فروشگاه با مشکل مواجه شوند. دوم از استفاده از کلمات اختصاری یا اختصاری خودداری کنید. اینها می توانند گیج کننده باشند و پیدا کردن شرکت شما را برای مردم دشوار کنند. سوم اینکه مطمئن شوید که نام جذاب و متفاوت از رقبای شماست. ما در این مطلب به راهنمای انتخاب اسم برند و ایده برای انتخاب اسم برند پرداختیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.