You are currently viewing راهنمای آگرا، شهر زیباترین فرش های دستباف

راهنمای آگرا، شهر زیباترین فرش های دستباف


آگرا این شهر تجاری و صنعتی است که به خاطر کالاهای چرمی، سنگ های تراش خورده و فرش های دستبافت زیبای شهرت دارد و گردشگری یکی از عوامل اصلی اقتصاد آن محسوب می شود.

شهر آگرا در هند شهری بزرگ، پرجمعیت و زیبا با فرهنگ، تمدن و تاریخ غنی است.
این شهر به دهلی پایتخت هند نزدیک است و یکی از ویژگی های آن نزدیک بودن به دهلی است.
آگرا غذاهای محلی هندی لذیذ و تند مانند پاساند، کورما، کوفته سبزیجات با نرگس و دلموت ارائه می دهد.
آگرا علاوه بر تاریخ پانصد ساله خود دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله تاج محل، کاخ شیش محل، باغ مهتاب و پارک ملی کلادو است.
این شهر همچنین دارای انواع رستوران های خیابانی تا فانتزی می باشد که از آن جمله می توان به پاترا، اینچ ادویه و خندلا اشاره کرد. زبان‌های اصلی مردم آگرا هندی و انگلیسی است و جمعیت آن را اکثریت هندو و اقلیت مسلمان تشکیل می‌دهند.

مردم

آگرا یکی از شهرهای مهم هند در ایالت اوتار پرادش است. مردم این شهر به زبان هندی و اردو صحبت می کنند و بیشتر آنها هندو هستند. فرهنگ مردم آگرا متاثر از تاریخ طولانی این شهر است که شامل حاکمان مختلف مسلمان و هندو است.لباس های سنتی مردم آگرا به شرح زیر است:

  • مردان معمولاً پیراهنی بلند به نام کورتا، شلوار گشاد به نام پیژامه و روسری به نام دوپاتا می پوشند.
  • زنان لباس های رنگارنگی به نام ساری می پوشند که از پارچه ای بلند تشکیل شده و به دور کمر بسته می شود. آنها همچنین روسری های بلندی به نام دوپاتا بر سر می بندند.
  • سایر لباس های سنتی مانند کورتا پیژامه (پیراهن و شلوار) و چوریدار (شلوار گشاد) نیز توسط مردم آگرا پوشیده می شود.

مردم آگرا به فرهنگ و سنت های خود می بالند و در مراسم های مختلف آن را جشن می گیرند. آگرا به دلیل داشتن بناهای تاریخی مانند تاج محل یکی از مقاصد گردشگری محبوب در هند است. آگرا مکان های تاریخی و تفریحی زیبایی دارد.

از جمله خانه های معروف در آگرا می تواند “خانه بیربالوی خاطرنشان کرد که اقامتگاه وزیر مورد علاقه امپراتور اکبر بوده است. این خانه دارای ویژگی های برجسته معماری مانند براکت های زیبا و طراحی دقیق است. خوب.

شهر آگرا هند شهری تاریخی و زیبا با چیدمانی جذاب است. خانه های آگرا از معماری سنتی و زیبای هندی استفاده می کنند. این خانه ها اغلب دارای طراحی متنوع و زیبا با جزئیات دقیق و رنگارنگ هستند که جلوه خاصی به شهر می بخشد.بازارهای آگرا نیز پر از رنگ و زندگی است. این بازارها شامل مغازه های محلی، مغازه های سنتی، صنایع دستی محلی و محصولات مختلف محلی هندی است. گردشگران می توانند از تنوع و زیبایی بازارهای آگرا لذت ببرند و از خرید اقلام سنتی و سوغاتی های محلی بهره ببرند.این شهر تاریخی همچنین دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله تاج محل، قلعه آگرا، مسجد مروارید و باغ های ایرانی است. این جاذبه ها به تاریخ و فرهنگ غنی هند مربوط می شود و گردشگران را از سراسر جهان جذب می کند

آب و هوا

آب و هوای شهر آگرا به شرح زیر است:
آگرا در ایالت اوتار پرادش در هند قرار دارد و آب و هوای آن گرم و خشک است.
تابستان از آوریل شروع می شود و تا جولای ادامه دارد. دمای هوا در تابستان بسیار گرم است.
ماه های آگوست و سپتامبر فصل باران های موسمی است و در طول سال حدود 660 میلی متر باران می بارد.
زمستان ها نسبتا سرد است، دمای هوا در زمستان حدود 12 تا 17 درجه سانتیگراد است. صبح و عصر مه غلیظی شهر را فرا می گیرد.
به طور کلی، آگرا تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد و رطوبت هوا نسبتاً کم است

• بهترین و دیدنی ترین آب میوهتوران از آگرا

رستوران داساپرکش
این رستوران یکی از مجلل ترین رستوران های آگرا است. رزرو میز در این رستوران سخت است و قیمت غذا بسیار بالاست اما طعم خوب غذا شما را جذب می کند.
موسیقی سنتی هندی زنده در این رستوران یکی از جاذبه های آن است.

رستوران مومو
در این رستوران می توانید غذاهای هندی شمالی و اروپایی را امتحان کنید.
همه چیز در مورد این رستوران عالی و منحصر به فرد است و می توانید برای هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام از این رستوران دیدن کنید. رستوران فضایی گرم و صمیمی دارد.

رستوران جهانگیر
رستوران جهانگیر قصد دارد بهترین غذاهای منطقه ای آوادی را در هند درست کند.
از غذاهای افسانه ای این رستوران می توان به بریانی های خوشمزه و کباب های آبدار اشاره کرد.

رستوران لاکشمی ویلا
این رستوران غذاهای جنوب هند را با قیمت های مناسب ارائه می دهد.
با گذشت سالها، این رستوران به مکانی بسیار محبوب در آگرا برای دوستداران غذا تبدیل شده است. دکوراسیون داخلی بسیار ساده است و فضای بسیار متواضعانه ای دارد.

بهترین و زیباترین مکان های باستانی و دیدنی آگرا

تاج محل
تاج محل یکی از زیباترین و مشهورترین آثار تاریخی جهان است که در سال 1643 به دستور شاه جهان برای همسرش ممتاز محل ساخته شد. این بنای باشکوه از سنگ مرمر سفید ساخته شده و در کنار رودخانه یامونا قرار گرفته است.

قلعه آگرا
قلعه آگرا یا قلعه سرخ یکی از مهمترین بناهای تاریخی هند است که در کنار رودخانه جمنا قرار دارد. این قلعه در زمان اکبر شاه ساخته شده و شامل عمارت های مختلفی از جمله کاخ جهانگیرشاه و دیوان خاص است.

آگرا

مسجد بزرگ آگرا
مسجد آگرا جاما یکی از شاهکارهای معماری هند است که در قلعه آگرا قرار دارد. این مسجد همه روزه باز است و بازدید از آن رایگان است.

شهر متروکه فاتح پور سیکری
فاتح پور سیکری یکی از مهمترین آثار تاریخی آگرا و هند است که در زمان اکبر شاه ساخته شده است. این شهر به دلیل کمبود آب به تدریج متروک شد و به شهری متروک تبدیل شد.

آرامگاه اکبر در سیکندرا
سیکندرا نزدیک آگرا است و آرامگاه جلال الدین محمد اکبر سومین و بزرگترین پادشاه سلسله گورکان هند در این شهر قرار دارد.