You are currently viewing رئیسی پس از بازگشت به تهران: این سفر پیام مهمی داشت

رئیسی پس از بازگشت به تهران: این سفر پیام مهمی داشت


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم ، سید ابراهیم رئیسی پس از بازگشت از سفر رسمی خود به پاکستان و سریلانکا در گفت وگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر اظهار داشت: قسمت اول سفر ما بود. به پاکستان که مردم آن علاقه زیادی به انقلاب اسلامی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

رئیس جمهور شور و نشاط مردم پاکستان را نسبت به مردم ایران بالا دانست و افزود: علیرغم برخی محدودیت های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در این قسمت از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی با شور و اشتیاق فراوان مردم پاکستان با این واقعیت مواجه شد که این علاقه به امام راحل، رهبر معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیسی جلسات برگزار شده با مقامات ارشد پاکستان را عمدتاً مربوط به کار، همکاری و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی ها پیگیری شده و به دلایلی قطع شده بود و اظهار داشت: از جمله تصمیماتی اتخاذ و تصمیم گیری شد. برای همکاری در زمینه انرژی گرفته شده است. همچنین در زمینه همکاری‌های تجاری و اقتصادی که با توافق دو طرف، در گام اول به حجم مبادلات به 10 میلیارد دلار رسید، همکاری‌ها باید با قوت ادامه یابد. .

رئیس جمهور تصریح کرد: در جلساتی که با فعالان اقتصادی پاکستان داشتیم، آنها مصمم شدند کار را به گونه ای ادامه دهند که در مدت کوتاهی به حجم مبادلات تجاری 10 میلیارد دلاری برسیم پیش رفت و به طور کلی آنچه که باید در قالب اسناد همکاری بین دو کشور متجلی می شد، انجام شد، همچنین در مذاکرات با مقامات ارشد دو ایالت پنجاب و سند که همکاری های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، انجام شد. توافقی برای گسترش همکاری ها حاصل شد و کار به شدت ادامه یافت.

رئیسی با اشاره به قسمت دوم سفر خود به سریلانکا خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر خود به سریلانکا که روابط خوبی با ما دارد، افتتاح پروژه بزرگ و چندمنظوره برق آبی در آن کشور بود که انجام شد. توسط شرکت ایرانی فراب با تکنولوژی کاملا به روز، با کیفیت و پیشرفته و کارهای علمی قابل توجهی انجام شد. بهره برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و مقرر شد صادرات خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا ادامه یابد.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله صادرات خدمات فنی و مهندسی ظرفیت های خوبی دارد که بر این اساس می توانیم با کشورهای همسایه و آسیایی همکاری خوبی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت است و دقیقاً همکاری اقتصادی با این کشور دلیل تصمیم گیری خوب برای آنهاست.

رئیسی با ابراز امیدواری از گسترش بیش از پیش روابط با کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در زمینه همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، افزود: این سفر در این مرحله می تواند گام مثبتی در جهت توسعه سیاسی، فرهنگی باشد. روابط اقتصادی و تجاری، روابط علمی و فناوری با کشورهای همسایه و مستقل.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این پرسش که: با توجه به شرایط منطقه، حوادث اخیر و موضوع غزه، انجام این سفر چه دستاوردهایی داشت، گفت: این سفر از قبل برنامه ریزی شده بود، اما در همین راستا انجام شد زمان اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی در توسعه روابط با همسایگان و کشورهای مستقل را نشان داد. منطقه و جهان از این سفر این پیام را دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند است که می تواند از موضع قدرت و افتخار با دشمنان خود صحبت کند و می تواند روابط خود را با دوستان خود ادامه و تقویت کند.

انتهای پیام/+