You are currently viewing دومین کالبد شکافی M4 iPad Pro نشان دهنده تلاش اپل برای پایدارتر کردن محصولش است

دومین کالبد شکافی M4 iPad Pro نشان دهنده تلاش اپل برای پایدارتر کردن محصولش است


چند لحظه پیش، iFixit کالبد شکافی دوم M4 iPad Pro تغییرات داخلی مختلف تبلت پرچمدار اپل را منتشر و به نمایش گذاشت. در این ویدیو چند نکته مهم در مورد محصول جدید اپل توضیح داده شده است. خوشبختانه آیپد پرو ۱۳ اینچی جدید اپل دارای ویژگی هایی است که تعمیرات را آسان می کند. اما دسترسی به برخی قطعات و تعمیر آنها همچنان دشوار است.

دو باتری از M4 iPad Pro را می توان با کشیدن بدون نیاز به جدا کردن کل تبلت جدا کرد.

iPad Pro جدید با تراشه M4

آخرین نسخه از M4 iPad Pro توسط iFixit منتشر شد. این ویدیو نشان می دهد که با گرم کردن تنها یک طرف تبلت، چسب نگهدارنده پنل OLED Tandem به راحتی از بقیه دستگاه جدا می شود. اما متأسفانه، پس از انجام این کار، با پیچ ها و کانکتورهای زیادی مواجه می شوید که برای رسیدن به باتری باید برخی از آنها را بردارید.

خبر خوب این است که برخلاف نسل‌های قبلی آی‌پد پرو، برای تعویض باتری، نیازی به جدا کردن کل تبلت ندارید. علاوه بر این، انجام این کار نیاز به ابزار خاصی ندارد و تنها با کشیدن قابل انجام است دو زبانه، انجام دهید. این تغییر طراحی در کالبد شکافی مک بوک ایر M3 همچنین مشاهده شد و می توان نتیجه گرفت که اپل قصد دارد این تغییر را به صورت استاندارد درآورد.

همچنین، به یاد دارید زمانی که مدیران اپل اشاره کردند که M4 iPad Pro دارای یک ستون محافظ در مرکز است تا به تبلت‌های جدید استحکام بیشتری بدهد؟ خوب، معلوم می شود که این شرکت یکی نیست، اما دو ستون برای افزایش دوام اضافه شده است.

با این حال، در نسل های آینده، اپل ممکن است بخواهد در جایی که پورت شارژ USB-C قرار دارد، محافظت اضافه کند. زیرا در تست های ماندگاری این محصول متوجه شده است که این قسمت از دستگاه نسبت به سایر قطعات ضعیف تر بوده و مستعد آسیب می باشد.

با وجود تلاش های اپل، هنوز جای پیشرفت وجود دارد

همچنین، در حالی که برخی از قسمت های M4 iPad Pro به راحتی حذف می شوند، برخی دیگر بسیار دشوار است. به عنوان مثال، مدار منطقی تبلت همچنان در جای خود چسبیده است و درست مانند نسل های قبلی، اپل از اتصالات و پیچ های بی شماری برای ساخت محصولات خود استفاده می کند که می تواند جداسازی قطعات را به یک کابوس تبدیل کند. iFixit علاوه بر تبلت ها، Apple Pencil Pro را نیز کالبدشکافی کرد و اگر می خواهید آن را ببینید، ویدیوی بالا را تماشا کنید.

نظر شما در مورد طراحی داخلی M4 iPad Pro چیست؟