You are currently viewing دوربینی که از خشونت اسلحه در مدارس جلوگیری می کند

دوربینی که از خشونت اسلحه در مدارس جلوگیری می کند


اقتصاد ایران: یک شرکت آمریکایی فناوری هوش مصنوعی دوربین های نظارتی را برای ردیابی اسلحه در مدارس و جلوگیری از خشونت با اسلحه توسعه داده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از Interesting Engineering، خشونت با اسلحه در مدارس آمریکا در سال های اخیر افزایش یافته است. در همین راستا شرکت آمریکایی «زیرو چشم» فناوری هوش مصنوعی دوربین های مداربسته را اختراع کرده است. این فناوری سلاح های قابل مشاهده را در تصاویر ردیابی می کند.
این شرکت پس از تیراندازی مرگبار در دبیرستان فلوریدا، این فناوری را در دوربین های نظارتی توسعه داد. با ردیابی سلاح، سیستم هوش مصنوعی هشداری را به یک مرکز عملیاتی که توسط افسران سابق مجری قانون و کهنه‌سربازان کار می‌کند ارسال می‌کند.
در مرحله بعد در صورت تایید تهدید مذکور، پیام هشداری به مسئولین مدرسه و همچنین مسئولین محلی ارسال می شود تا بتوانند به سرعت نسبت به تهدیدات احتمالی واکنش نشان داده و از خشونت جلوگیری کنند. هدف این شرکت شناسایی تهدیدات احتمالی قبل از بحرانی شدن وضعیت است.
در همین حال، قانونگذاران و مقامات پیشنهاد کرده اند که مدارس کانزاس از دوربین های مجهز به هوش مصنوعی برای شناسایی سلاح استفاده کنند تا تدابیر امنیتی در این منطقه افزایش یابد.
از سوی دیگر، به گزارش آسوشیتدپرس، ایالت کانزاس به زودی 5 میلیون دلار به مدارس برای نصب دوربین های نظارتی مجهز به هوش مصنوعی اختصاص می دهد. البته فرماندار کانزاس هنوز این اقدام را تایید نکرده است.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)