You are currently viewing دستگاه های مشمول شفافیت در سه درجه فهرست شده اند

دستگاه های مشمول شفافیت در سه درجه فهرست شده اند


محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت طرح شفافیت سه قوه اظهار داشت: شورای نگهبان ایراداتی را شناسایی کرد و ابهامات در تصمیم گیری و لغو طرح شفافیت بین مجلس و این شورا. وی به این طرح افزود: در جلسه اخیر مجلس این ایرادات برطرف شد و مجددا طرح برای تعیین تکلیف به شورای نگهبان ارسال شد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که برای شورای نگهبان مبهم بود، مربوط به موضوع مصالح عالیه نظام بود که حل شد. یکی دیگر از ابهامات مربوط به گروه ضربتی بود که در طرح شناسایی دستگاه هایی که باید شفاف شوند، قرار دادیم.

جوکار گفت: این کارگروه متشکل از نمایندگان قوای سه گانه است که مشخص می کند کدام نهادها اطلاعاتی را علیه منافع و امنیت ملی کشور افشا می کنند تا این نهادها از شفافیت خارج شوند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: در این کارگروه دادستان کل کشور به عنوان نماینده قوه قضائیه، وزیر اطلاعات و معاون حقوقی رئیس جمهور به عنوان نمایندگان دولت و عضو ناظر مجلس برای تصمیم گیری در مورد امکان شفاف سازی اطلاعات نهادهای مختلف منصوب خواهد شد.

انتهای پیام/