You are currently viewing دستور اطلاع رسانی برای ادامه نظارت دقیق و جدی بر بازار

دستور اطلاع رسانی برای ادامه نظارت دقیق و جدی بر بازار


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، گزارش مرکز آمار از شاخص تورم مصرف کننده در اردیبهشت ماه به تفکیک محصولات غذایی، غیرخوراکی، خدمات، بهداشت و درمان و سایر اقلام موثر بر تورم در نشست پایش اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. ، و و. رئیس جمهور دستوراتی مبنی بر تداوم نظارت بر صادرات در بازار به ویژه در بازار کالاهای اساسی صادر کرد.

در جلسه پایش اقتصادی که صبح امروز یکشنبه به ریاست محمد محبر برگزار شد، گزارش مرکز آمار از شاخص تورم مصرف کننده در اردیبهشت ماه به تفکیک مواد غذایی، غیرخوراکی، خدماتی، بهداشتی و سایر ارکان مهم ارائه شد. همچنین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که بر تورم تأثیر می گذارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم سالانه با 1.8 واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل (38.8 درصد) به 37 درصد رسید.

تورم ماهانه مواد غذایی نیز از 9/2 درصد در فرودین به 8/1 درصد در اردیبهشت 1403 رسید، نقطه به نقطه از 8/23 درصد در فرودین به 8/22 درصد در اردیبهشت 1403 رسید و سالانه از 3/37 درصد در فروردین به 7/33 درصد در اردیبهشت 1403 کاهش یافت.

برای کالاها و خدمات غیرخوراکی، تورم سالانه 0.7 واحد درصد کاهش یافت و از 39.5 درصد در فروردین 1403 به 38.8 درصد در اردیبهشت 1403 رسید.

سرپرست ریاست جمهوری در این جلسه به مسئولانی که تورم اردیبهشت ماه در بخش تحت مسئولیت خود در حال افزایش بود دستور داد تا علل و زمینه این معضل را بررسی و سطح تورم خردادماه را کنترل کنند.

در ادامه این جلسه آخرین وضعیت بازار کار و روند نزولی نرخ بیکاری در سال 1402 و همچنین وضعیت بازار ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نرخ بیکاری در سراسر کشور از 9% در سال 1401 به 8.1% در سال 1402 رسید.

این افشاگر همچنین دستورات لازم را برای نظارت و رصد این بازارها به مراجع ذیربط صادر کرده است.

در این جلسه همچنین موارد مربوط به تنظیم و نظارت دقیق بر بازار کالاها به ویژه کالاها و اقلام ضروری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سرپرست رئیس جمهور در این زمینه به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورات لازم را داد.

انتهای پیام/