You are currently viewing خود را برای گرانی بنزین در این منطقه آماده کنید/ قیمت سوخت کی گران می شود؟

خود را برای گرانی بنزین در این منطقه آماده کنید/ قیمت سوخت کی گران می شود؟


دولت یا مقامات مربوطه در اکثر کشورها معمولاً قیمت بنزین را تعیین می کنند. این قیمت گذاری ممکن است بر اساس عواملی مانند قیمت نفت در بازار جهانی، هزینه های تولید، مالیات ها و سیاست های دولت باشد. تغییرات در قیمت بنزین می تواند تاثیر زیادی بر اقتصاد کشورها و زندگی روزمره مردم داشته باشد.

کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می یابد و گازوئیل ارزان تر می شود.

قیمت ها در ماه های فوریه، مارس و آوریل پس از کاهش در ماه های نوامبر، دسامبر و ژانویه افزایش یافت که منعکس کننده روند بازار جهانی نفت است.

بر اساس این گزارش، امارات در سال 2015 قیمت سوخت را رها کرد تا به آنها اجازه دهد تا مطابق با بازار حرکت کنند. در سال 2020، پس از شروع همه‌گیری کووید-19، مقامات کشور قیمت‌ها را ثابت کردند و سپس در مارس 2021 این محدودیت برداشته شد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده است، زیرا نگرانی‌ها در مورد تنش‌های نظامی در خاورمیانه بر ترس از کاهش تقاضا در بحبوحه افزایش تورم غلبه کرده است.

برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت 11:09 صبح روز سه‌شنبه به وقت شرقی با 0.06 درصد کاهش به 88.35 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت هفته گذشته به دلیل کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم نگرانی های عرضه در خاورمیانه افزایش هفتگی داشت.

قیمت نفت خام در سال جاری حدود 15 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کاهش تولید توسط گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس بوده است.

توسعه بازارهای جدید برای صادرات نفت ایران

یک کارشناس انرژی با تاکید بر اینکه ایران با تمرکز بر حوزه نفت و گاز و توسعه تولید با کمک بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان توانست در سال 2023 به رشد اقتصادی قابل توجه 5.4 درصدی دست یابد، گفت: رویکرد دولت به توسعه میدان های گازی این امر منجر به افزایش تولید گاز شد.

مهدی هاشم زاده با توجه به اهمیت نقش نفت و گاز در رشد اقتصادی 5.4 درصدی ایران در سال گذشته و دومین رشد اقتصادی در بین 30 اقتصاد بزرگ جهان، گفت: تجارت انرژی ایران به طور قابل توجهی تحت تأثیر تحریم های اعمال شده قرار گرفته است؛ بنابراین در سال 2018، نفت و گاز ایران در سال 2018 به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. با این حال، با حرکت فعال برای بازطراحی تجارت انرژی ایران، فرصت قابل توجهی برای رشد اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: ایران با تمرکز بر راهبردهای مهم ایجاد بازار نفت و گاز و همچنین توسعه تولید با کمک بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان توانسته است در سال 2023 به رشد اقتصادی قابل توجه 5.4 درصدی دست یابد.

این کارشناس انرژی با اشاره به رشد بهره وری در تولید نفت و گاز داخلی کشور و تمرکز بر کاهش تلفات در تولید و توزیع انرژی گفت: یکی از راهبردهای کلیدی برای دستیابی به رشد اقتصادی افزایش راندمان تولید در بخش نفت و گاز است. خوب.

هاشم زاده تاکید کرد: ایران با سرمایه گذاری در میادین مشترک نفت و گاز و تمرکز بر افزایش تولید می تواند درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و به رشد اقتصادی کمک کند.

وی ادامه داد: رویکرد پیشگیرانه دولت سیزدهم برای توسعه میادین گازی کشور هم اکنون منجر به افزایش بیش از دو برابری تولید گاز نسبت به سال های گذشته شده است. این رشد برای تامین نیازهای روزافزون انرژی کشور و کاهش عدم تعادل انرژی ضروری است.

این محقق گفت: علاوه بر این، تمرکز دولت بر مشارکت با شبکه بانکی و هدایت منابع بانکی برای توسعه مشترک میادین مشترک گامی حیاتی در جهت افزایش تولید نفت و گاز ایران است. ایران با استفاده از منابع و تخصص بخش خصوصی می تواند به توسعه منابع انرژی خود سرعت بخشد و رشد اقتصادی را ارتقا دهد.

هاشم زاده در خصوص بازطراحی موفق تجارت انرژی ایران گفت: دولت علاوه بر رشد تولید، بر طراحی مجدد تجارت انرژی ایران برای تحریک رشد اقتصادی تمرکز دارد.

وی تاکید کرد: ایران با توسعه بازارهای جدید صادرات نفت خام و اجرای سیاست هایی مانند ساخت پالایشگاه های کوچک در شرق آسیا و پالایشگاه های فراساحلی، کسب و کار انرژی خود را متنوع می کند و پایگاه مشتریان خود را گسترش می دهد. این تغییر استراتژیک در تجارت انرژی نه تنها باعث افزایش درآمد کشور می شود، بلکه جایگاه ایران را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار جهانی انرژی تقویت می کند.

این کارشناس انرژی گفت: حرکت فعال ایران برای بازآفرینی سیاست های کسب و کار انرژی و افزایش راندمان تولید در بخش نفت و گاز زمینه رشد اقتصادی چشمگیر را فراهم می کند. ایران با بهره گیری از قدرت بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان و همچنین اتخاذ استراتژی های نوآورانه برای ایجاد بازار و توسعه تولید، به رشد اقتصادی قابل توجه 5.4 درصدی در سال 2023 دست یافته است که دومین درصد رشد اقتصادی در جهان پس از هند است. این کشور در بین 30 اقتصاد برتر جهان قرار دارد.

هاشم زاده تصریح کرد: این رشد نه تنها به نفع مردم خواهد بود، بلکه این رویکرد کلیدی با تکیه بر مشارکت سرمایه های خرد مردم و توان بخش خصوصی برای سال آینده می تواند ایران را به عنوان بازیگر کلیدی در بازار انرژی جهان معرفی کند. در سال جاری باید توسعه اقتصادی خود را با رشد اقتصادی پایدار و بالا با محوریت بخش نفت و گاز ادامه دهد.

منبع:

صدای بورس

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)