You are currently viewing خط قرمز سازمان غذا و دارو در محصولات غذایی

خط قرمز سازمان غذا و دارو در محصولات غذایی


سلام

اقتصاد ایران: روابط عمومی سازمان غذا و دارو درباره روغن آفتابگردان وارداتی سلامت توضیح می دهد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، سازمان غذا و دارو اعلام کرد: این روغن ها در مرداد 1400 وارد کشور شد و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نمونه برداری و آنالیز کرد.
از مجموع 91 هزار تن روغن وارداتی در مرداد 1400، 47 هزار تن از نظر باقیمانده سموم و آلاینده ها مورد تایید و 44 هزار تن آن تایید نشده است.
بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محموله 44 هزار تنی این محموله طی نمونه برداری و آزمایش، عدم انطباق با باقیمانده سموم شناسایی شد و به صاحب کالا و معاونت غذا و داروی هرمزگان، عدم انطباق با آنها اعلام شد. برای پاکسازی و نیاز به برگرداندن آن.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو بیان کرد: آزمایشات محموله روغن آفتابگردان هم در آزمایشگاه های معاونت غذا و داروی سازمان غذا و داروی هرمزگان و هم در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو به عنوان معتبرترین آزمایشگاه در کشور انجام شد. کشور در زمینه مواد غذایی از این رو بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، ترخیص محموله 44 هزار تنی ممکن نبود و این موضوع به مراجع ذیربط گزارش شده و اقدامات معمول در این زمینه انجام شده است.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو همچنین با تاکید بر اینکه این سازمان تمامی محصولات غذایی اعم از مواد اولیه و محصولات نهایی وارداتی را در آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو با حساسیت بالا بررسی می کند و تشخیص داد: خط قرمز سازمان غذا و دارو افراد بهداشتی است و در این زمینه اقدامات تخصصی و فنی نیاز است.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)