You are currently viewing خاطرات یک وکیل، بررسی یک پرونده طلاق

خاطرات یک وکیل، بررسی یک پرونده طلاق


پیشگفتار:

در پرونده قبلی که خدمت شما آقایان محترم مطرح شد، یک مورد رابطه نامشروع مطرح شد. در این مورد خانمی که به دلیل رفتار مشکوک شوهرش متوجه شد که احتمالاً با زن دیگری در ارتباط است و اتفاقاً شک او بیجا نبوده و پس از مدتی پیگیری متوجه شد که شک او واقعاً بوده است. درست است و اینکه شوهرش با زنی نبوده و با چند زن در ارتباط بوده و با به اصطلاح وکیل رابطه نامشروع داشته است. من به عنوان وکیل در اصفهان از شوهرش که محکوم شده بود شکایت کیفری کردم و اکنون به درخواست زوجه در حال تشکیل پرونده طلاق هستم.

طلاق به درخواست زوجه:

این جمله معروفی است که معاهدات را در زمان صلح در زمان جنگ می نویسد. بنابراین همیشه بهترین راه برای پیش بینی و آمادگی برای مواردی است که ممکن است در آینده برای طرفین قرارداد مشکل ساز شود. عقد نکاح نیز از این قاعده مستثنی نیست و مانند سایر عقود دارای شرایط خاص خود است و اگرچه دارای سابقه شرعی و شرعی است، اما باید جنبه های قراردادی و مالی آن نیز بررسی شود.

از جمله مهم ترین شرایطی که زوجین در سند ازدواج امضا می کنند، یکی بند اول شرایط مندرج در صیغه نکاح و دیگری بند 2 و 4 و 9 این شروط است. هر یک از این بند ها و شروط ماهیت خاص خود را دارد و هرکدام مختص به خود است. به طور خلاصه، این شرایط و نحوه استفاده بهینه از آنها برای اطمینان از وقوع آنها برای طلاق زوجه بسیار مفید است.

این هنر وکیل است که می تواند وقوع آنها را به نحو مؤثری احراز کند و پس از یقین به این امر، در حدود عرف و قانون از آنها به نفع موکل استفاده کند، تا زمانی که مغایرت نداشته باشد. در سیاست عمومی، زوجین می توانند آنها را به صورت دستی در سند ازدواج توسط سردفتر درج کنند و زوجین می توانند با توافق آنها را امضا کنند، از جمله شرایطی که زوج می تواند به سند ازدواج اضافه کند، حق تحصیل زوجه یا حق انتخاب. یک اقامتگاه با همسر

شرایط مهم در ضمن عقد ازدواج:

همانطور که گفته شد برخی از شروط ضمن عقد به صورت متحدالشکل و چاپی در سند ازدواج درج شده است. این شرایط که تعداد آن ها به 12 شرط می رسد، مهم و مهم هستند، اما برخی از آنها مهمتر از سایرین است. مثلاً بند یک باب عدم پرداخت نفقه زوجه از طرف زوج بیش از 6 ماه و عدم امکان تکلیف او به پرداخت یا بند 2 از شروط عقد نکاح در مورد تخلف زوج و سوء رفتار تا حدی که ادامه زندگی برای زوجه غیرقابل تحمل باشد یا در بند 4 به جنون شوهر و بند 9 نیز محکومیت قطعی شوهر در نتیجه ارتکاب جرم و اعدام هر گونه مجازات، از جمله مجازات و تعزیر در نتیجه ارتکاب جرمی که خلاف حیثیت خانوادگی و شئون زوجه باشد.

دادگاه باید با در نظر گرفتن وضعیت زوجه، عرف و سایر موازین، مجازات را مغایر با حیثیت خانواده تشخیص دهد. همسر. این شروط در دعاوی طلاق اساسی‌تر است و معمولاً دسترسی به آن‌ها برای اثبات تخلف زوج از مفاد قرارداد به نفع موکل و زوجه بیشتر از سایر شروط است.

اما در مورد ما نهن فیه چنین بود، یعنی زمانی که زوجین به دلیل عدم پرداخت نفقه بیش از 10 ماه در طول دعوی نفقه توسط موکل محکوم شدند، به اصطلاح. شرط شماره 1 از شروط مندرج در عقد ازدواج، یعنی. عدم پرداخت نفقه او بیش از 6 ماه همسرش را گرفت و همچنین زمانی که شوهر در صورت رابطه نامشروع به شلاق محکوم شد، در این بین و قبل از پایان پرونده کیفری، موکلم را کشت چون متوجه شد که او با زنان دیگر رابطه داشت و او را متهم کرد.

شوهر به جای عذرخواهی از همسرش شروع به حمله به مشتری کرد. در همین رابطه موکل از شوهرش نیز به دلیل ضرب و جرح شکایت کرد که در اداره جنایی به مهریه و جزای نقدی محکوم شد.

خب همانطور که می بینیم می توان فرض کرد که شرط 2 از شروط مندرج در عقد نکاح محقق شده است یعنی. بدرفتاری شوهر و بدرفتاری ناشی از محکومیت وی به ضرب و شتم همسرش و شرط شماره 9 نیز محقق می شود، یعنی. محکومیت قطعی زوج به ارتکاب جرم و اجرای هر مجازات اعم از حد و تعزیر در اثر ارتکاب جرمی که منافی حیثیت خانوادگی و شئون زن باشد. زیرا در رابطه نامشروع زوج محکوم به شلاق می شود و این عمدتاً خلاف شئون خانوادگی زوجه است از این پس و با احراز این 3 شرط که تقریباً مطرح شد. به طور کلی ممکن است زوجه به درخواست زوجه به دلیل زیر پا گذاشتن مفاد عقد ازدواج از سوی زوج بتواند تقاضای طلاق کند و معمولاً این نوع طلاق موفقیت آمیزتر است.

نتایج مثبت برای مشتری:

اینجانب به عنوان وکیل زوجه نیز همین مسیر را با دادخواست طلاق از زوجه طی کردم و البته همانطور که در قسمت فوق و نظرات دادگاه خانواده در سایت www.isfahanattorney.ir می بینید دادگاه محترم خانواده. با قبول ادله اینجانب در خصوص طلاق و تحقق تخلف زوج از شروط عقد، رای به طلاق زوجه و گواهی عدم امکان سازش صادر کرد که خوشبختانه در مراحل بالاتر یعنی تایید شد. دادگاه های تجدیدنظر و استیناف در دیوان عالی کشور.

برگرفته از سایت مرجع حقوقی