You are currently viewing حمایت مالی پارک فاوا از پروژه های توسعه محصول

حمایت مالی پارک فاوا از پروژه های توسعه محصول


اقتصاد ایرانی: پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) از طرح های توسعه محصول در قالب وام های خطرپذیر تا سقف 10 میلیارد و 500 ریال حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از شرکت های فناور و کمک به ایجاد و ارتقای فناوری از طرح های توسعه محصول در قالب وام های خطرپذیر حمایت می کند. محصولات آن ها.
شرایط اعطای اعتبار فوق به شرح زیر است:
1) مشارکت مرکز فن آور در حمایت از شرکت پذیرفته شده فن آور. حداقل یک سوم حمایت های متعهد فاوا پارک از شرکت فن آور در قالب حمایت مالی مستقیم و یا ارائه خدمات مشاوره ای با همکاری مستقیم مشاور فنی و تخصصی و بازار در هدایت تیم در دوره اجرای پروژه.
2) واحدهای فناور متقاضی باید دارای شخصیت حقوقی ثبت شده باشند.
3) کمک هزینه رشد در راستای توسعه فناوری و حمایت از نوع سرمایه گذاری است که در مقابل اخذ تضمین های لازم پرداخت می شود.
4) در صورت موفقیت آمیز بودن تولید محصول و اخذ تاییدیه پایان پروژه از پارک فاوا، شرکت متعهد می شود معادل 3% از درآمد محل فروش فناور محصول مورد حمایت یا محصولات بعدی حاصل از توسعه را پرداخت نماید. این محصول 7 سال پس از پایان دوره و تا پنج برابر اعتبار نگهداری دریافتی در پارک فاوا.
در صورتی که محصول در مدت زمان تعیین شده در طرح پیشنهادی تایید شده با موفقیت تولید نشود و یا پارک به دلیل عدم ارائه گزارش پیشرفت (ارائه یا تاخیر) شرکت در ارائه گزارش پیشرفت مرحله‌ای اعطای اعتبار را متوقف کند، اعتبار خارج از شرایط اعتبارات ریسک است. (VC) و شرکت متعهد می شود دو برابر وام دریافتی را در چهار قسط مساوی در هر سه ماهه پرداخت کند، به نحوی که کل بدهی ظرف 12 ماه پس از ابلاغ پارک تسویه شود. در صورت بروز این وضعیت، شرکت در آینده مجاز به فروش این محصول بدون مجوز پارک فاوا نخواهد بود.
4) پروژه های وارد شده باید در مرحله توسعه فناوری باشند (TRL 4 تا 7).
4TRL تا 5; در مرحله نمونه سازی است (مطالعات مفهومی و ارزیابی اولیه فناوری تکمیل شده است).
5TRL تا 6; نمونه اولیه فناوری (محصول آزمایشگاهی) کامل است (ارزیابی اثربخشی فناوری تکمیل شده است).
6 TRL تا 7; بهبود فناوری محصول (ایجاد یک ویژگی (تکنولوژی) فنی و عملکردی جدید در محصول).
تبصره 1: شرکت جهت ورود به بازار فناوری در صورت ارائه معرفی نامه توسط مشتری محصول فناور با تایید داور بازرگانی و هیات مدیره پارک فاوا می تواند از تسهیلات صندوق های تعاونی پارک برای تجاری سازی.
5) اعتبارات کمک هزینه رشد فقط به هزینه های بخش تحقیق و توسعه اختصاص می یابد. خطوط اعتباری رایگان شامل؛
هزینه های تحقیق و توسعه پروژه
هزینه آموزش و توانمندسازی کارکنان تحقیق و توسعه
مشاوره و تحلیل بازار
6) وام های اعطایی در بخش تحقیق و توسعه، مشاوره و تحلیل بازار بر اساس اسناد مالی مثبت و معتبر به صورت مرحله ای پرداخت می شود.
7) اعتبارات اعطایی در واحد منابع انسانی بابت پرداخت نیروی انسانی متخصص و فعال در اجرای طرح (که لیست آنها قبلاً موافقت شده است) و ارائه مدارک آن در قالب برگه بیمه یا ارائه می شود. در لیست مالیات منعکس شده است.
8) حداکثر زمان مجاز برای تکمیل پروژه و صرف این اعتبار و تحویل محصول نهایی 12 ماه می باشد.
9) وام پژوهشی به صورت کمک بلاعوض ریسک با شرایط بازپرداخت (حداکثر یک سال فاصله) پرداخت می شود.
10) سقف کمک هزینه رشد در این فراخوان 10.500.000.000 ریال می باشد.
سقف بالایی بسته به میزان مرتبط بودن پروژه در زمان تصویب توسط پارک فاوا تعیین می شود.
این دعوتنامه ویژه شرکت های مستقر در مراکز (آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کوگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، هرمزگان، همدان) عضو شبکه TOD می باشد.
میزان مشارکت پارک و شرکت در اعتبارات پروژه طبق جدول زیر می باشد:

۱۱) اولویت پذیرش و اعطای اعتبارات تا سقف کمک هزینه (در صورت تایید داوران و هیات مدیره پارک فاوا) با طرح های شبکه ملی اطلاعات (لیست اولویت) می باشد.
ثبت نام درخواست متقاضیان صرفاً از طریق وب سایت پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و منحصراً در فاصله زمانی 5 خرداد تا 3 تیر 1403 امکان پذیر است (برای مشاهده جدول زمان بندی به اینجا مراجعه کنید). رسیدگی به درخواست هایی که از طرق دیگر یا خارج از مهلت مقرر ارسال می شوند امکان پذیر نخواهد بود.
متقاضیان محترم در صورت تمایل به همکاری و بهره مندی از مزایای برنامه های فوق پس از مطالعه موارد ذکر شده می توانند از اینجا کاربرگ ثبت نام اولیه را تکمیل و سپس جهت ثبت نام به اینجا مراجعه نمایند.
متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس گرنت پارک فاوا (دفتر خانم خدادادی) با شماره تلفن 321-34916570 داخلی 321 تماس حاصل نمایند.
پس از ارسال متقاضیان اولیه، متقاضیان این فرصت را خواهند داشت که پروپوزال کلی را برای ارزیابی فنی و تخصصی تکمیل کنند. نتیجه نهایی پس از قضاوت فنی و طراحی در هیئت مدیره پارک فاوا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)