You are currently viewing حسین تعظمی;  کارشناس یا نیروی سیاسی در میزگرد؟

حسین تعظمی; کارشناس یا نیروی سیاسی در میزگرد؟


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم ، سایت نزدیک به آقای حسین نظامی از صاحب نظران حوزه ارتباطات و فرهنگ با انتشار مطلبی از وی تقدیر کرد و نوشت که به حسین نظامی رای ندهید، او رئیس جمهور نیست. نامزد!

در حماسه عجیبی که این سایت نوشته با اشاره به نوع حضور آقای تعظمی می نویسد ممکن است عده ای به خاطر نوع حضورش در میزگردها به او رای بدهند اما باید بدانند که ایشان در میزگرد خبره هستند. جدول، نامزد نیست!

ظاهر این مقاله تمجید از آقای نظمی است، اما باطن آن می تواند به انتقاد از آقای نظمی کمک کند که ایشان در برخی قسمت ها از نقش خود خارج شده و به جای ایفای نقش کارشناس، به عنوان یک کارشناس سیاسی فعالیت می کنند. استحکام – قدرت.

این واژگونی نقش ها همان چیزی است که دوستان آقای تعظمی به آن می گویند تدلیس! آقای ثامامی قطعاً از نظر نظرات خود کارشناس محترمی هستند، اما اگر صداوسیما از ایشان به عنوان کارشناس دعوت می کند، اخلاق انتخاباتی حکم می کند که در همان نقش وارد صحنه شود و نمایندگی سیاسی و پروژه های سیاسی دیگران را در اختیار نگیرد.

خیلی جالب است که آقای تعظمی سوالات جدی می پرسد و حتی نظر کاندیداها را به چالش می کشد. در مجموع روح این میزگردهای انتخاباتی در برنامه های امسال یکی از نقاط قوت صدا و سیما است و تمایز ایجاد می کند. هر چند که غیر از آقای تعظمی، کارشناس دیگری همان نقش حامی و نماینده ستاد را برای برخی دیگر از کاندیداها ایفا می کند!

مثلاً اینکه آقای تسامی از آقای امیرحسین قاضی زاده بپرسد که آیا من از شما می پرسم که آیا در رقابت می مانید یا نه و اگر نپرسید من از شما نخواهم پرسید، به نوعی به آن نامزد فشار می آورد تا سیاست ها را اجرا کند. که به نفع ترجیحات پزشکان نامزد هستند! اگرچه چنین مأموریتی بر عهده آقای تعظمی نیست و احتمالاً برعکس این موضوع به ایشان تأکید شده است. این به معنای داشتن دیدگاه تخصصی و کمک به مردم برای انتخاب بهتر است، نه لزوماً کمک به کارکنان کمپین!

اینکه آقای تعظمی نظر مساعدتری نسبت به برخی از کاندیداها دارد، چیز عجیب یا بدی نیست. قاعدتاً هر کدام از این کارشناسان در ذهن خود یکی از کاندیداها را بهتر می دانند، اما انصاف، اخلاق و عدالت حکم می کند که به گونه ای رفتار کنند که مردم با مقایسه دیدگاه خود واقعاً بهترین انتخاب را داشته باشند.

البته این کار دشواری است. اما مطمئنا آقای تعظمی با علم به این سختی این نقش را پذیرفته است. بنابراین تغییر نقش در خط میانی مانند داور یا کمک داور یا حتی ناظران مسابقه است که همزمان نقش هوادار و سوت‌زن یک تیم یا شخص را بر عهده می‌گیرد. بوگوچی متخصص نیست، او باید بیش از هر چیز به نقش خود احترام بگذارد. حتی اگر شخص محترمی مثل آقای تعظمی باشد.

انتهای پیام