You are currently viewing حالت تاریک iOS 18 به طور خودکار آیکون های برنامه را تاریک می کند

حالت تاریک iOS 18 به طور خودکار آیکون های برنامه را تاریک می کند


سایت MacRumors طبق گزارشی در iOS 18، انتخاب حالت تاریک برای آیفون شامل یک رنگ تیره برای نمادهای برنامه در صفحه اصلی خواهد بود. این ویژگی محدود به برنامه های اپل است و زمانی که حالت تاریک فعال باشد، سیاه به طور خودکار اعمال می شود. اپل ممکن است به توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث یک API برای استفاده، که به این ویژگی اجازه می دهد تا با برنامه های غیر اپل نیز کار کند.

حالت تاریک iOS 18 تأثیر عمیق تری بر رابط کاربری سیستم عامل خواهد داشت

اواخر ماه گذشته، متوجه شدیم که اپل به کاربران آیفون اجازه می‌دهد رنگ آیکون‌های برنامه‌ها را در صفحه اصلی تغییر دهند و حتی به برنامه‌ها اجازه می‌دهد در هر نقطه از صفحه نمایش حرکت کنند. MacRumors می گوید که رنگ تیره برای آیکون برنامه ها در حالت تاریک مربوط به ویژگی ذکر شده است. تغییر رنگ آیکون های برنامه در صفحه اصلی iOS در نهایت می تواند به کاربران آیفون اجازه دهد تا برنامه های خود را سفارشی کنند و یافتن عناوین خاص را آسان تر و سریع تر می کند.

به عنوان مثال، کاربر می تواند با ایجاد یک رنگ خاص برای همه برنامه های مرتبط با اخبار، دسترسی به نرم افزار مورد نظر خود را سرعت بخشد و همین کار را برای رسانه های اجتماعی، برنامه های مالی و برنامه های مرتبط با سلامتی انجام دهد.

حالت تاریک iOS

iOS 18 به شما امکان می دهد برای برنامه های خود رمز عبور انتخاب کنید

در این گزارش همچنین اشاره شده است که در iOS 18اپل به کاربران آیفون اجازه می دهد تا برنامه های خود را در پشت اجرا کنند شناسه چهره، شناسه را لمس کنید یا کلمه عبور برای قفل کردن این یک ویژگی حفظ حریم خصوصی بسیار مورد نیاز است که مدتی است در تلفن های اندرویدی در دسترس بوده است. مزیت داشتن چنین ویژگی کاملاً مشهود است. می‌توانید آیفون قفل‌شده‌تان را به شخصی بدهید تا وب‌سایت خاصی یا عکسی را که اخیرا گرفته‌اید مشاهده کند، بدون اینکه نگران باشید که آن شخص می‌تواند یکی از برنامه‌های امن شما را باز کند و به سرعت برخی از اطلاعات شخصی شما را بدزدد.

در حالی که برخی از کاربران آیفون در گذشته سعی می کردند برنامه های خود را با استفاده از آن نصب کنند زمان صفحه نمایش یا میانبرها قفل، زمانی که اپل iOS 18 را عرضه می کند، چنین روش هایی مورد نیاز نخواهد بود. به احتمال زیاد، توسعه دهندگان می توانند اولین نسخه بتای iOS 18 را بلافاصله پس از مراسم منتشر کنند. WWDC فردا نصب کن انتظار می رود اپل نسخه بتای iOS 18 را در ماه جولای برای عموم منتشر کند.

نظر شما در مورد ویژگی های جدید iOS 18 چیست؟