You are currently viewing جزئیات وام 300 میلیون تومانی مسکن برای صاحبان سه فرزند / افزایش سقف مسکن جوانان

جزئیات وام 300 میلیون تومانی مسکن برای صاحبان سه فرزند / افزایش سقف مسکن جوانان


به گزارش اکو ایران، مهدی سحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه سامانه مطالبات قراردادی وزارت اقتصاد در قالب قراردادهای فاکتورینگ با کمک «وزارت امور اقتصاد و دارایی»، «مرکزی» راه اندازی شد، گفت: بانک» و «سازمان برنامه-بودجه» و فاکتورینگ ضمانت نامه های بانکی از قراردادها حذف و با قرارداد پیمانکار و مقام پیمانکاری جایگزین می شود.

صدور 50 اعتبار سجاف جهت قراردادهای فاکتورینگ

سحابی گفت: اگرچه موضوع قراردادهای فاکتورینگ در قانون بودجه سال جاری لحاظ نشده است، اما بانک مرکزی برای حمایت از تولید سهمیه 50 همتا به شبکه بانکی ابلاغ کرده است.

به گفته مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، در این اطلاعیه سهمیه قراردادهای فاکتورینگ هر بانک ذکر شده است. همچنین سهم شرکت های دولتی از طریق سامانه «دستگاه برنامه-بودجه» و سهم شرکت های خصوصی از طریق «وزارت اقتصاد و دارایی» تعیین می شود.

سحابی تصریح کرد: ابزار تامین مالی فاکتورینگ مطابق با ابزار تامین مالی اقتصاد و کمک به رفع مشکل کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی در چارچوب ماده 8 قانون مصوب حداکثر استفاده از ظرفیت تولید داخلی تامین شد. توسط شورای اسلامی شهر در سال 1397 و در چارچوب این ابزار، درخواست پیمانکاران و عرضه کنندگان کالا و خدمات به کارفرمایان توسط مؤسسات مالی پذیرفته می شود.

تامین 350 تلاش در قالب تامین مالی زنجیره ای

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: سهم وام های تامین مالی زنجیره ای در سال جاری 350 درصد است که 50 درصد آن به ابزار فاکتورینگ اختصاص می یابد.

سحابی درباره برنامه بانک مرکزی برای انتشار سفته در سال گذشته گفت: در سال گذشته موانع و محدودیت هایی برای انتشار سفته وجود داشت که مانع تحقق اهداف بانک مرکزی شد، اما با توجه به رفع این موانع از جمله تکالیف. مجموعه دستگاه های بیشتری برای پذیرش این اوراق بابت حقوق معادن دولتی، بدهی بیمه ای و بدهی مالیاتی، تسهیلات مناسب در زمینه استفاده از این ابزار تامین مالی ارائه شده است.

آزمایش کارت اعتباری مرتبط با اسناد اروگام در سه بانک انجام دهید

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با هدف تامین مالی خانوارها و حمایت از بخش عرضه در تولید به ویژه محصولات نهایی در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت. برای ورود به این مشکل و در صورت وجود بازخورد مثبت، تعداد بانک ها افزایش می یابد.

تمدید اعتبار گواهی سپرده خاص و عمومی

سحابی با اعلام افزایش اعتبار «گواهی سپرده عمومی و ویژه» برای تامین مالی بخش تولیدی در سال جاری، گفت: سال گذشته 2400 فقره وام به شبکه بانکی اعطا شد و امسال با صدور مجوزهای لازم این تعداد افزایش خواهد یافت. استفاده از این روش تامین مالی را تسهیل می کند.

صدور مجوز صدور 200 نوع صکوک در شبکه بانکی

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از تخصیص 200 فقره تسهیلات اعتباری برای صدور صکوک از شبکه بانکی با توجه به توسعه ابزارهای تامین مالی خبر داد و اظهار داشت: در این طرح بانک ها هم خود و هم شرکت ها را تامین مالی می کنند. به شبکه بانکی مجوز داد تا بتواند با 200 تلاش به عنوان ضامن اوراق شرکت ها در بورس فعالیت کند.

پیش بینی 3.2 تلاش برای تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت های دانش بنیان

به گفته سحابی، با توجه به اقدامات بانک مرکزی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، در قالب قانون بودجه سال جاری، شبکه بانکی موظف است به میزان 3.2 درصد از این شرکت ها را به شرکت های دانش بنیان ارائه دهد. از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی رئیس جمهور به این شرکت ها مانند سال های گذشته تسهیلات معمول داده می شود. در همین راستا سال گذشته شبکه بانکی بیش از ۲۳۳ فقره وام به شرکت های دانش بنیان اعطا کرد که نسبت به سال قبل ۶۱ درصد رشد نشان می دهد.

آزادسازی 100 حمت برای اعتبارات اشتغال

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از اعطای اعتبار 100 همایی برای بازپرداخت وام اشتغال در قانون بودجه سال جاری خبر داد و بیان کرد: اکنون سهمیه بانک ها تعیین و به آنها ابلاغ شده و هماهنگی های لازم انجام شده است. با نهادهای ذیربط انجام شده، ضمن اینکه توزیع استانی و دستورالعمل های مربوط به سایر نهادها باید با هماهنگی بانک مرکزی تسریع شود، این امر باعث تسریع در پرداخت تسهیلات می شود.

بر اساس اظهارات سحابی، سال گذشته هیات پول و اعتبار تصمیم گرفت وام 300 میلیون تومانی را به «رشته های بیشتر» اختصاص دهد تا دامنه تسهیلات اشتغال را گسترش دهد.

افزایش سقف مسکن جوانان

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، تسهیلات مسکن را یکی از مهمترین اقدامات بانک مرکزی برای حمایت از رشد اقتصاد و تولید دانست و گفت: شبکه بانکی در سال جاری ضمن حمایت از عرضه و تولید در بخش مسکن با توجه به «قانون جهش تولید مسکن»، موانع و مشکلات رفع موانع پرداخت تسهیلات پروژه بر اساس مقررات در حوزه‌های مختلف؛ در بخش تقاضا، برای توانمندسازی جوانان برای خانه دار شدن و تشویق فرهنگ سپرده گذاری، سقف تسهیلات مسکن جوانان طی چند هفته آینده افزایش و به شبکه بانکی ابلاغ می شود.

ارائه تسهیلات خرد با کمترین دقت و بیشترین تسهیلات

سحابی درباره سیاست بانک مرکزی در سال جاری مبنی بر ارائه تسهیلات خرد در قالب تسهیلات قرض الحسنه گفت: در ابتدای سال جاری بلافاصله پس از ابلاغ قانون، بانک مرکزی بندهای مربوط به بانکداری خود را ابلاغ کرد. شبکه. طبق قانون بانک مرکزی، سهمیه شبکه بانکی باید بر اساس ظرفیت هر یک تعیین و ابلاغ شود که مدتی طول کشید، بنابراین در ابتدای سال سهمیه یک دوازدهم ماه ابلاغ شد. شبکه بانکی پس از طی مراحل قانونی و اجرایی سهمیه بندی. باید تعداد کامل بانک ها مشخص و ابلاغ شود.

رئیس اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی از شبکه بانکی با «کمترین سختگیری» و «بیشترین تسهیل» درخواست می‌کند که متن صریح قانون را هنگام درخواست اسناد از متقاضیان تسهیلات اعمال کند.

تعیین سقف سهمیه پرداخت وجوه ازدواج و زایمان

سحابی از پرداختن به 200 فقره تسهیلات ازدواج و زایمان در قانون بودجه امسال خبر داد و گفت: مهمترین عاملی که بانک مرکزی در تعیین سقف کلی و همچنین تعیین سهم شبکه بانکی به آن توجه دارد، توانایی شبکه بانکی در بخش قرض الحسنه یعنی بررسی می شود که سپرده ها چقدر رشد کرده، حجم تسهیلات برگشتی چقدر است و سپس بر این اساس توان شبکه بانکی سنجیده شده و سقف و سهمیه کل گزارش می شود.

بر اساس اظهارات رئیس اداره اعتبارات بانک مرکزی، موضوع تعیین سهمیه بانک ها در زمینه تسهیلات ازدواج و زایمان در حال حاضر در بانک مرکزی در دست بررسی است و در حال حاضر سهمیه یک دوازدهم برای فروردین ماه به بانک ها ابلاغ شده و در پایان اردیبهشت در صورت نیاز سهمیه یک دوازدهم اردیبهشت ماه و در نهایت پس از اعلام نظر بانک عالی بانک مرکزی مبنی بر ظرفیت شبکه بانکی در مورد سهمیه تعیین شده بانک ها تصمیم گیری می شود.

رشد 24.7 درصدی کمک های بلاعوض در سال 1402

سحابی گفت: شبکه بانکی در سال گذشته بیش از 5646 فقره وام به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت کرده است. این میزان 1120 همات افزایش داشته است که نسبت به سال گذشته معادل 24.7 درصد بوده و بیش از 81 درصد از خدمات ارائه شده توسط شبکه بانکی برای حمایت از کسب و کار و تولید است.

به گفته مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در سال 1402 تعداد 772 هزار و 900 نفر از تسهیلات ازدواج به میزان 158 هماس استفاده کردند. سال 1402 با صف 150 هزار نفری به پایان رسید، این تعداد در سال جدید به مشتاقان اضافه خواهد شد.

جزئیات امکانات اقامتی برای فرزند سوم

بر اساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، سحابی از عملکرد شبکه بانکی در سال گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات سپرده ساخت و خرید مسکن برای فرزند سوم حدود 0.6 همات خبر داد و گفت: این عملکرد قابل قبول نیست. و لذا برای امسال مقدمات افزایش تعداد شعب فراهم شده است. امیدواریم شاهد عملکرد بهتری باشیم.

به گفته مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، ساز و کار 300 میلیون تومانی ساخت و خرید خانه برای فرزند سوم که در قانون بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است به پنج بانک عامل از جمله صادرات ابلاغ شده است. بانک تجارت، ملت، ماکسان و پوستنسکا. در این اطلاعیه تاکید شده است که سردرگمی پیش آمده برای متقاضیان در سال های گذشته با انتشار اسامی شعب منتخب بانکی برای عموم مردم برطرف می شود.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)