You are currently viewing جزئیات انتخابات ریاست جمهوری + فیلم

جزئیات انتخابات ریاست جمهوری + فیلم


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات در گفتگو با برنامه «سلام خدا» درباره شرایط انصراف کاندیداها و همچنین رای گیری واجدین شرایط گفت: در قانون انتخابات رئیس جمهور مهلتی برای انصراف نامزد ندارد.

اسلامی در ادامه افزود: درخواست ما از نامزدها این است که در صورت تمایل به انصراف، امروز را به عنوان آخرین مهلت تعیین کنند تا به آنها اطلاع دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در قانون انتخابات ریاست جمهوری 2 مدرک شناسایی، شناسنامه یا کارت ملی برای رای دادن مجاز است و ساعت شروع رای گیری در شعب خارجی ساعت 8 صبح به وقت محلی است.

.

سخنگوی ستاد انتخابات درباره تعداد صندوق های آماده شده در کشور نیز گفت: 58 هزار و 640 شعبه اخذ رای در سراسر کشور پیش بینی می شود که از این تعداد 24 هزار و 522 شعبه شهری و 24 هزار و 118 شعبه روستایی است.

وی همچنین به آماده سازی سایر بخش ها اشاره کرد و افزود: 43 هزار و 425 باب ثابت انتخاباتی و 15 هزار و 215 باب سیار پیش بینی شده است.

اسلامی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور برگزار می شود، گفت: بر اساس اعلام وزارت امور خارجه 340 شعبه اخذ رای در 100 کشور برای هموطنان خارج از کشور تامین شده است.

.

اسلامی همچنین در خصوص مدارک مورد نیاز برای رای دادن کاندیداهای واجد شرایط اظهار داشت: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری تنها کارت ملی یا شناسنامه معتبر است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون تمبر شناسنامه لغو شده و احراز هویت اینترنتی است، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری متولدین 17 تیر 1384 و سال های قبل از آن می توانند رای دهند.

اسلامی ادامه داد: از آنجایی که سامانه احراز هویت آنلاین است، مشخصات رأی دهنده بررسی می شود، سپس پس از ثبت نام، نرخ کاغذ در اختیار رأی دهنده قرار می گیرد و در نهایت مردم در کادرهای آبی رأی می دهند.

.

انتهای پیام/