You are currently viewing تولید 250 هزار مگاوات برق در شهرهای صنعتی

تولید 250 هزار مگاوات برق در شهرهای صنعتی


به گزارش بازار، فرشاد مقیمی معاون امنیتی وزیر نیرو در یک برنامه رادیویی گفت: با توجه به عدم تعادل انرژی که بیشتر در فصل تابستان احساس می شود و با توجه به صحبت های وزیر نیرو چاره ای جز اعلام روز نداریم. برای یک هفته برای مدیریت مصرف برق خود، متأسفانه با یک روز تعطیل در هفته، فرصت های بزرگی را از دست می دهیم.
وی ادامه داد: امروز بیش از 210 هزار مگاوات از قراردادهایی است که در داخل شهرک های صنعتی منعقد می شود که 40 هزار مگاوات دیگر از طریق شرکت ستبا انجام می شود که از این طریق برق وارد شبکه توزیع می شود.
قائم مقام وزیر صامت افزود: البته سرمایه گذاری هایی در این راستا انجام شده است، در حال حاضر 250 هزار مگاوات برق از طریق پنل های خورشیدی در شهرهای صنعتی تولید می شود که از این میزان حدود 24 مگاوات برق به شبکه متصل است.
مقیمی بیان کرد: در حال حاضر به صورت مستمر در حال توسعه تولید برق در شهرهای صنعتی هستیم، اما به دلیل برخی از قطعاتی که نیاز به واردات از خارج دارند، کار به کندی پیش می رود. اما در عین حال شرکت های دانش بنیان نیز وارد این عرصه شده اند و ما می توانیم یکی از بهترین های دنیا در تولید پنل های خورشیدی باشیم. خوشبختانه سرمایه گذاران خوبی داشتیم که تشویق به تولید پنل های خورشیدی در کشور شدند.
وی تصریح کرد: 179 قرارداد در شهرهای صنعتی موجود داریم که 170 مگاوات برق در مرحله نصب تابلو یا تجهیزات است که به تدریج به شبکه برق کشور اضافه می شود و همچنین 74 هزار مگاوات در روستاهای تخصصی برای تولید برق از طریق پنل های خورشیدی بسته است.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)