You are currently viewing توضیحات دانشگاه شهید بهشتی در خصوص روند قطع همکاری با فاضلی

توضیحات دانشگاه شهید بهشتی در خصوص روند قطع همکاری با فاضلی


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم ، دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه ای روند و نحوه پایان همکاری با محمد فضلی از اعضای قراردادی هیئت علمی این دانشگاه را تشریح کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

با وجود اینکه مدت قانونی تبدیل یک هیات علمی از موقت به رسمی 5 سال است، اما پس از گذشت 7 سال از همکاری دکتر فضلی با دانشگاه، پرونده تغییر وضعیت استخدامی وی از موقت به رسمی از موقت به رسمی طی نامه شماره 96/13/1398/03/13/1393/13/13/1392 با گذشت 7 سال از همکاری دکتر فضلی با دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت. 352 مورخ 99/04/16 از طرف دانشکده به مدیریت امور دانشکده ارسال شده است تا روند تغییر وضعیت شامل ارزیابی کارگروه صلاحیت عمومی و طرح در کمیته جذب اجرا شود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

پس از پخش مناظره یکی از نامزدهای چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مطالب و اظهارات دکتر محمد فاضلی مبنی بر قطع همکاری با دانشگاه شهید بهشتی، افکار عمومی روابط دانشگاه شفاف سازی می کند.

1 جناب آقای دکتر محمد فضلی پس از قطع همکاری از دانشگاه مازندران، درخواست همکاری با دانشگاه شهید بهشتی را داشتند که با وجود مقاومت هیئت اجرایی و با توجه به فضای ایجاد شده برای کارکنان دانشگاه در آن زمان، از 1/6 /1393 به عنوان یکی از اعضای هیئت امنا همکاری داشت. علم را با این دانشگاه شروع کردند.

2 وی قبل از ورود به دانشگاه شهید بهشتی به عنوان پژوهشگر در مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری و همزمان به عنوان مشاور در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مشغول به کار بود، کارگروهی به وی یادآوری کرد که تحصیل تمام وقت یکی است. از شرایط پذیرش مدرس دانشگاه بود و به وی تاکید شد که از سمت معاونت کنار رفته و در این مرکز به کار ادامه دهد. جناب آقای دکتر فضلی با قبول شرط فوق قول دادند که حتی در صورت اصرار رئیس این مرکز و فشار خارجی به محض پذیرش در دانشگاه از سمت خود استعفا داده و از مرکز جدا شده و به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور داشته باشند، اما با این وجود پیگیری ها و تذکرات هیچگاه از این مرکز جدا نشد و به فعالیت های اجرایی خود در این مرکز و سایر سازمان ها ادامه داد. (مدارک بسیاری مخالف استخدام ایشان در پرونده مذکور موجود و قابل ارائه است)

3. از جناب آقای دکتر فضلی با توجه به حضور ضعیف در دانشکده و گروه آموزشی در زمان تمدید قرارداد تقاضا می شود در جلسه بررسی توانمندی های علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی در تاریخ 94/07/01 حضور یافته و به صورت تمام وقت تعهد نمایند. حضور اساتید و کاهش اشتغال خارج از دانشگاه.

4. کمیته تمدید قرارداد در جلسه مورخ 95/08/16 با تمدید قرارداد ایشان مشروط به حضور منظم و برنامه ریزی شده با هماهنگی کارکنان دانشکده موافقت نمود.

5 به منظور تعیین وضعیت استخدامی جناب آقای دکتر فضلی و با وساطت ریاست محترم دانشکده ادبیات و علوم انسانی مبنی بر قول مساعد ایشان مبنی بر حضور منظم اعضای محترم هیأت اجرایی کارگزینی در جلسه مورخ 7/12/12. .96 با امضای رضایتنامه شماره 2 و در نهایت قرارداد کاری وی به وزارت عطاف ارسال شد. مرکز کارگزینی وزارت عطاف در تاریخ 97/12/6 تاییدیه قرارداد ایشان را صادر و به دانشگاه ابلاغ کرد.

6. نامه مورخ 99/02/07 مدیر دانشکده دانشگاه به منابع انسانی حاکی از آن است که دکتر محمد فضلی مشمول هیچ یک از شرایط و ضوابط و تمدید قرارداد نمی باشد.

7. اگرچه مدت قانونی تبدیل وضعیت عضو هیئت علمی موقت به دائم 5 سال است، اما پس از گذشت 7 سال از همکاری دکتر فضلی با دانشگاه، پرونده تبدیل وضعیت استخدامی وی از موقت به دائم از موقت به دائم توسط. نامه شماره 352 مورخ 16.04.99 از سوی دانشکده به مدیریت امور دانشکده ارسال شد تا روند تغییر وضعیت شامل ارزیابی کارگروه صلاحیت عمومی و طرح در کمیته جذب شود. انجام شود.

8. در تاریخ 4/9/1300 کارگروه صلاحیت عمومی پرونده وی را مورد بررسی قرار داد و به اتفاق آرا صلاحیت وی تایید نشد و کارگروه اعلام کرد که به هیچ وجه ادامه همکاری وی را صلاح نمی داند. صورت جلسه و همچنین نظرات اعضای کارگروه احراز صلاحیت عمومی قابل توجه بوده ولی به دلیل محرمانه بودن قابل انتشار نمی باشد.

9 به منظور تصمیم گیری نهایی در مورد وضعیت ادامه همکاری، نتایج بررسی های علمی و عمومی پرونده در جلسه کمیته اجرایی جذب دانشگاه در تاریخ 15/06/1300 مورد بررسی قرار گرفت سوابق و شرایط عدم رعایت تکالیف اخلاقی و کارگری و عدم احساس مسئولیت به عنوان هیأت علمی در قبال دانشگاه و همچنین نادیده گرفتن قوانین و مقررات آیین نامه کار اعضای هیأت علمی با نقص در آیین نامه های 21 و 22. 23 و 114 آئین نامه فوق فاقد صلاحیت برای ادامه همکاری با دانشگاه تلقی می شود، لذا با تایید صریح کمیته صلاحیت عمومی کمیته جذب و همچنین کمیته مرکزی جذب دانشگاه، تصمیم به خاتمه همکاری می گردد. ارتباط او با دانشگاه به عنوان معلم.

10. رئیس دانشگاه در نامه شماره 1/130/567 مورخ 16.11.1400 به معاون حقوق شهروندی وزیر علوم و نماینده وزارت علوم در ستاد حقوق بشر پاسخی مبسوط و مستدل داده و دلیل آن را توضیح داده است. برای قطع همکاری آقای محمد فضلی و تصریح کرد.

11 هیئت مرکزی کارگزینی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره 83199834 مورخ 8/3/1402 بر اساس مصوبه 458 هیأت مرکزی جذب، تصمیم دانشگاه را تأیید کرد. در صورت تمایل جناب آقای دکتر فضلی ممکن است جزئیات موارد منتشر شود.

در نهایت ضمن آرزوی موفقیت برای همه ملت ایران در انتخاب درست و آگاهانه، امیدواریم برای رسیدن به اهداف خود راه نادرستی و حقیقت را انتخاب نکنیم.

انتهای پیام/