You are currently viewing توسعه سخت افزار هوش مصنوعی مانند اختراع آی پاد بعد از آیفون است!

توسعه سخت افزار هوش مصنوعی مانند اختراع آی پاد بعد از آیفون است!


به دلایلی نامعلوم، به نظر می رسد سال 2024 سال سخت افزار هوش مصنوعی باشد. ما شاهد معرفی محصولاتی از قبیل پین هوش مصنوعی انسانی و خرگوش R1 ما بوده ایم حتی جانی آیو، طراح سابق محصولات اپل، شانس خود را در این زمینه امتحان می کند.

کسانی که با Humane تجربه داشتند از بد بودن محصول شگفت زده شدند. وضعیت به قدری بد است که حتی برخی افراد فلسفه پشت چنین محصولی را درک نمی کنند. خرگوش R1 نیز شرایط مشابهی را تجربه می کند. تا آنجا که مارکوس براونلی، یوتیوب‌بر معروف، R1 را دستگاهی توصیف می‌کند که «به سختی ارزش بررسی کردن را دارد».

پین هوش مصنوعی انسانی

ابتدا، اجازه دهید با چند بررسی Humane AI Pin شروع کنیم.

Engadget: محصول Humane نه تنها بسیار کند، عجیب و غریب و به سختی هوشمند است، بلکه باعث شد من از آن استفاده کنم مانند یک احمق به نظر برسم. در چند روزی که این محصول را بررسی کردم، در ابتدا بسیار هیجان زده بودم که آن را به دوستانم نشان دهم. اما حالا دلیلی برای استفاده از آن نمی بینم.

The Verge: برای داشتن یک تعامل موفق با پین هوش مصنوعی انسانی، حداقل نیاز دارید سه یا چهار دوباره امتحان کنید. استفاده از این محصول مانند آرزو کردن بعد از دیدن یک ستاره است. شما چشمانتان را می بندید و به بهترین ها امیدوار هستید، اما بیشتر اوقات هیچ اتفاقی نمی افتد. به زبان ساده، در بیشتر مواقع هوش مصنوعی پین کنید کار نمی کند.

سیمی: من به ندرت از این محصول هنگام خروج از خانه استفاده می کنم. من می توانم در مجموع سه یا چهار سوال از او بپرسم و پاسخ هایی که می گیرم بسیار زیاد است ناامید کننده خوب، پین AI چیزی برای ارائه ندارد تا من را متقاعد کند که آن را با گوشی خود جایگزین کنم.

پین هوش مصنوعی انسانی

خرگوش R1

با R1 اوضاع کمی بهتر است. دلیل این امر تا حدودی به دلیل قیمت بسیار پایین آن است. البته نتایج خروجی R1 نیز کمی بهتر از AI Pin است.

وب سایت CNET: تنها دلیل منطقی برای خرید Rabbit R1 کنجکاوی در مورد آینده است. اما برای بقیه مردم، آنها باید به استفاده از تلفن های خود ادامه دهند.

وب سایت Digital Trends: در حالی که من عاشق طراحی این محصول هستم، با رنگ نارنجی روشن و خرگوشی روی صفحه نمایش، R1 از جهات دیگر بسیار وحشتناک است. هر بار که سعی کردم از این محصول استفاده کنم، از رابط کاربری خام آن بسیار ناامید می شدم و دائماً مجبور می شدم از تلفن خود استفاده کنم.

مارکوس برونلی همچنین از عنوان “فقط بررسی شده” برای بررسی خود از R1 استفاده کرد. یکی از سوالات مهم در مورد پین هوش مصنوعی Humane و Rabbit R1 این است که چرا سازندگان محصولات خود محصول خود را در قالب نرم افزار تحویل داده نشده است

خرگوش R1

سخت افزار هوش مصنوعی مانند اختراع آی پاد بعد از آیفون است.

بسیاری از مردم هیجان زمانی که اولین آی پاد عرضه شد را به یاد می آورند. اگرچه این اولین پخش کننده MP3 نبود، اما بهترین پخش کننده زمان خود بود. ایده داشتن هزاران موسیقی همیشه در کنار شما یک رویا به نظر می رسید. کمی بعد، نسخه ای با حافظه بیشتر معرفی شد که می توانست عملاً تمام موسیقی هایی را که می توانست بخرد در خود جای دهد. اما همه اینها در آن زمان انقلابی و جذاب تلقی می شد.

در دنیای گوشی های هوشمند، حمل یک وسیله اضافی صرفا برای گوش دادن به موسیقی، معنایی ندارد. همه کارهایی که iPod ها انجام می دادند، اکنون یک گوشی هوشمند می تواند بسیار بهتر انجام دهد.

در مورد سخت افزار هوش مصنوعی هم همینطور است. اگر تلفن وجود نداشت، استفاده از این محصولات قابل توجیه بود. ولی گوشی ها وجود دارد.

گذر زمان نیز کار را برای پین هوش مصنوعی و R1 سخت‌تر می‌کند. اپل به زودی iOS 18 را معرفی خواهد کرد که باید هوش مصنوعی را به آیفون بیاورد. البته بسیار بعید است که نسل اول هوش مصنوعی اپل بی نقص باشد. اما حداقل نیازی به پرداخت پول و حمل وسیله اضافی ندارید.

نطر شما چی هست؟ آیا می دانید چرا محصولاتی مانند Humane AI Pin و Rabbit R1 وجود دارند؟