You are currently viewing توجه داشته باشید دیپلماسی متوازن نیاز امروز ما برای افزایش قدرت است

توجه داشته باشید دیپلماسی متوازن نیاز امروز ما برای افزایش قدرت است


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشستان در شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: سخنان جان بولتون در سال 97 در جلسه سازمان منافقین را به یاد داریم. آن روزها آمریکایی ها و متحدانشان در منطقه، آل سعود، آل نهیان، صهیونیست ها و… قضاوت کردند که در چهلمین سالگرد انقلاب، کار ایران را تمام می کنند. در سال 2017 حدود 12 نفتکش ما مورد حمله صهیونیست ها قرار گرفتند.

در این شرایط، دولت روحانی به SPVهای اروپایی و اینستکس و بازگشت ترامپ به برجام متعهد است. در این شرایط کفه ترازو باید علیه آمریکایی ها خم شود. اگر درایت رهبری و فرماندهی سربازان انقلاب مانند سرلشکر باقری، رشید، سلامی، دریادار طنسیری، سردار دلها و… نبود، صهیونیست ها روز به روز مغرورتر می شدند. تاریخچه این فرماندهان بعدا نوشته خواهد شد و همه شگفت زده خواهند شد.

اگر قرار بود شرایط بر اساس برنامه آقای روحانی و تیمش پیش برود، مطمئن باشید روز به روز دایره فشار صهیونیستی – آمریکایی تنگ‌تر می‌شود و وضعیت فشار اقتصادی و معیشتی بیشتر و بیشتر می‌شود. دشوار. گام دوم پس از رشادت های فرماندهان نظامی در مجلس و دیوان عالی کشور با برنامه راهبردی رفع تحریم ها برداشته شد.

این دو اقدام تعادل را در بازی آمریکا و کشورمان بازگرداند. اینکه امروز آقای ظریف می خواهد گذشته را به نفع آمریکایی ها و جریان غربی تحریف کند، توهم و سفسطه است. مبارزه امروز مبارزه ای است بین دو ذهن متفاوت، دو پارادایم ذهنی و دو جهان.

پارادایم ذهنی فکر می کند که اگر آمریکا دوباره مداخله کند، اقتصاد بهبود می یابد. این تفکر بایدن و آمریکا را چراغ جادوی غول پیکری می داند که یک شبه همه چیز را تغییر خواهد داد. اما طرز فکر مخالف، اگرچه معتقد به مذاکره و ارتباط است، اما نگاهی کاملا واقع بینانه به عرصه بین المللی دارد. آنچه امروز به آن نیاز داریم دیپلماسی متوازن با همه برای افزایش قدرت اقتصادی و معیشت بدون شرطی کردن اقتصاد است.

باید قوی شود، اما نه با ایجاد یک برون گرا. راه افزایش قدرت یک کشور از طریق پیشرفت درون زا است. بخشی از کارنامه پیشرفت، روابط متوازن با همه کشورهاست و همه نیروهای انقلابی و نامزدهای انتخاباتی به این امر معتقدند.

جریان انقلابی باید بداند که مبارزه امروز مبارزه دو فکر و اندیشه است نه مبارزه دو جریان سیاسی بی فکر. در این نبرد انسجام و اتحاد مهم است. نباید اجازه داد دولت بیمار مانند دولت روحانی از دل این درگیری ها تشکیل شود. ما به عقب برنمی گردیم باید شعار اصلی همه نیروهای ذیربط باشد.

انتهای پیام