You are currently viewing تمرکز رئیس جمهور قبل از سفر پاکستان: بهبود امنیت مرزی

تمرکز رئیس جمهور قبل از سفر پاکستان: بهبود امنیت مرزی


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا با بیان اینکه این سفر به دعوت روسای جمهور دو کشور دوست انجام شد، تصریح کرد: پاکستان یکی از کشورهای مهم کشور است. جنوب آسیا با ایران دارای تاریخ و تمدن طولانی است که همواره در مرکز روابط سیاسی و اقتصادی و همکاری های منطقه ای و فرامنطقه ای دو کشور بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به دیدگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مطابق با سیاست های خود در این زمینه است. همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی، علاقمند به ارتقای روابط با پاکستان است و در این سفر موضوعات مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیسی همچنین با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به سطح روابط سیاسی نیست، از هدف گذاری 10 میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد. این منطقه و گفت: «مردم پاکستان، مردمی مؤمن. آنان متدین و علاقه مند به ارزش های انقلاب اسلامی به ویژه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و بارها عشق و ارادت خود را به ایران اسلامی ثابت کرده اند. این به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از اهداف سفر خود به این کشور برشمرد و با اشاره به رشد چشمگیر همکاری های دو کشور در زمینه فنی و مهندسی، ابراز امیدواری کرد که این امر این سفر نقطه عطفی در بهبود روابط ایران و سریلانکا خواهد بود

انتهای پیام/+