You are currently viewing تفاوت زگیل تناسلی با زگیل معمولی چیست و چگونه باید زگیل تناسلی را درمان کرد؟

تفاوت زگیل تناسلی با زگیل معمولی چیست و چگونه باید زگیل تناسلی را درمان کرد؟


پزشکی در طول سال ها پیشرفت چشمگیری داشته است، اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که مردم را به چالش می کشد. یکی از این مشکلات، بیماری های جنسی و تولید مثلی است که همچنان در سرتاسر جهان بر دوش مردم قرار دارد و تأثیرات عمیقی بر جامعه می گذارد. یکی از بیماری هایی که مورد توجه قرار گرفته و با آن مبارزه می شود زگیل تناسلی است.

زگیل تناسلی یکی از بیماری های مقاربتی است. این بیماری تفاوت های مهمی با زگیل های معمولی دارد که درمان آن با محلول های خاص را ضروری می کند. در این مقاله به بررسی تفاوت های زگیل تناسلی با زگیل های معمولی و روش های مختلف درمان زگیل تناسلی می پردازیم. این مقاله نه تنها به ما کمک می کند تا درک بهتری از نحوه انتقال بیماری های مقاربتی مانند زگیل تناسلی بین افراد داشته باشیم، بلکه راهکارهایی را نیز ارائه می دهد که در پیشگیری و درمان این بیماری موثر است.

تفاوت زگیل تناسلی با زگیل معمولی

زگیل های معمولی و تناسلی با یکدیگر متفاوت هستند. هر دو نوع زگیل توسط ویروس ها ایجاد می شوند HPV ایجاد می شوند، اما سویه های مختلف باعث هر کدام می شوند و نحوه انتقال آنها نیز متفاوت است. به نکات زیر توجه کنید:

  • زگیل تناسلی فقط از طریق تماس جنسی منتقل می شود، در حالی که زگیل های معمولی می توانند از راه های دیگری نیز منتقل شوند.
  • ظاهر زگیل تناسلی با زگیل های معمولی متفاوت است. زگیل های معمولی معمولا گرد و نرم هستند و روی پایه رشد می کنند، در حالی که زگیل تناسلی ضایعات مسطحی هستند که ممکن است کمی بالاتر از سطح پوست قرار گیرند. این زگیل ها نرم نیستند و شبیه گل کلم هستند.
  • زگیل های معمولی معمولاً خطری برای سلامتی ندارند، در حالی که زگیل تناسلی می تواند منجر به سرطان شود و سلامتی را به خطر بیندازد.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی نوعی عفونت مقاربتی است.STI) که باعث ایجاد برجستگی های کوچک یا در حال رشد در داخل و اطراف اندام تناسلی مردان و زنان می شود. برخی از گونه های خاص ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) باعث ایجاد این زگیل ها می شود. با این حال، تنها 10 درصد از مردم به این ویروس آلوده هستند HPV علائم نشان دهنده زگیل تناسلی است، در حالی که دیگران ممکن است به عنوان افراد آلوده بدون هیچ علامت ظاهری آلوده شوند.

زگیل تناسلی چگونه منتقل می شود؟

طبق آزمایشات و یافته های انجمن ویروس HPV ایران HPV از طریق تماس مستقیم پوست و مخاط منتقل می شود و بسیار مسری است. حتی اگر فردی علائمی نداشته باشد یا زگیل ها برداشته شوند، باز هم می توانند ویروس را منتقل کنند. اما انتقال آن از هیچ مسیری صورت نمی گیرد. راه های اصلی انتقال زگیل تناسلیHPV) شامل رابطه جنسی محافظت نشده است.

در واقع، زمانی که پوست در حین رابطه جنسی واژینال، دهانی و مقعدی با موکوس عفونی تماس پیدا کند، این ویروس قابل انتقال است. بنابراین نواحی آسیب پذیر از جمله دهان، زبان و گلو نیز می توانند در حین رابطه دهانی درگیر شوند و باعث انتقال این بیماری شوند.

برای مشاوره رایگان با شماره 09964603676 تماس بگیرید.

علائم زگیل تناسلی

علائم زگیل تناسلی می تواند در برخی افراد یک هفته تا چند ماه پس از ابتلا به ویروس ظاهر شود HPV ظاهر شدن این علائم معمولاً عبارتند از:

  1. درد و ناراحتی: افراد ممکن است در ناحیه زگیل تناسلی خود احساس درد یا ناراحتی کنند.

  1. احساس سوزش: احساس سوزش در ناحیه زگیل تناسلی نیز معمولا گزارش می شود.

  1. خونریزی خفیف: خونریزی خفیف می تواند از زگیل تناسلی رخ دهد.

  1. ایجاد رطوبت در اطراف زگیل: رطوبت می تواند در اطراف زگیل ایجاد شود که معمولا باعث افزایش ترشح می شود.

  1. خارش یا سوزش در ناحیه تناسلی: خارش یا سوزش در ناحیه تناسلی نیز اغلب با زگیل تناسلی همراه است.

اگر این علائم را دارید، مهم است که برای تشخیص دقیق و درمان مناسب به پزشک مراجعه کنید.

انواع زگیل تناسلی

زگیل ناحیه تناسلیزگیل ناحیه تناسلی) توسط ویروس HPV با بیش از 100 نوع مختلف از این ویروس ایجاد می شود. اما معمولاً سویه های 6 و 11 ویروس هستند HPV آنها مسئول بیشتر موارد زگیل تناسلی در مردان و زنان هستند.

یک ویروس HPV به دو نوع اصلی تقسیم می شود:

  1. یک ویروس HPV کم خطر: در این مورد، ویروس HPV باعث ایجاد زگیل تناسلی در نواحی مختلف مانند واژن، آلت تناسلی و مقعد می شود. این نوع زگیل‌های تناسلی معمولاً خطر کمتری دارند و بیشتر به عنوان عفونت‌های جزئی در نظر گرفته می‌شوند.

  1. یک ویروس HPV خطر بالا: در این مورد، یک ویروس HPV علاوه بر ایجاد زگیل تناسلی می تواند باعث ایجاد ضایعات پوستی در ناحیه تناسلی و در برخی موارد سرطان دهانه رحم یا واژن شود. این نوع ویروس HPV علت اصلی برخی از انواع سرطان تناسلی در زنان شناخته شده است و بنابراین با خطرات بیشتری همراه است.

بر اساس این تقسیم بندی، درمان و پیگیری زگیل تناسلی باید با توجه به نوع و شدت عفونت و همچنین توصیه های پزشک انجام شود.

درمان HPV

اما به مهم ترین قسمت این مقاله رسیدیم، درمان و پیشگیری از زگیل تناسلی بسیار مهم است و افراد باید بهترین نوع درمان را انتخاب کنند.

انجمن HPV ایران او با سال ها تجربه در این زمینه بهترین پکیج درمانی را ارائه می دهد.

اول لطفا پکیج درمان HPV در ایران از هیچ بسته درمانی استفاده نکنید زیرا به دلیل همه گیر شدن این ویروس، بسیاری از افراد تقلب می کنند و حتی بیماری را بدتر می کنند.

پکیج درمان HPV در ایران دارای مجوز رسمی و شایسته اعتبار ویژه می باشد.

نتایج استفاده از پکیج مرکز HPV ایران

درمان تمام زگیل های تناسلی و رفع آنها برای همیشه

عدم انتقال ویروس HPV به افراد دیگر

پیشگیری از HPV

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت و انجمن HPV ایران، تمامی افرادی که قصد پیشگیری از این ویروس را دارند می توانند از سن 12 سالگی بسته های پیشگیری تهیه و مصرف کنند.

مزیت پکیج مراکز درمانی HPV در ایران

1- تحویل بسیار سریع و محرمانه

2- استفاده بسیار آسان از داروها (که جدای از درمان ویتامین ها و افزایش ایمنی بدن در برابر سایر بیماری ها مانند سرماخوردگی و انواع سرطان)

3-گارانتی و ضمانت پاسخگویی محصول و درمان 98 درصد بیماران در دنیا

برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 09964603676 تماس بگیرید یا به سایت ایران HPV به آدرس زیر مراجعه کنید.

آخرین کلمه

انجمن HPV ایران همواره در تلاش است تا سطح اطلاعات سلامت جنسی افراد را در زمینه این نوع بیماری ها بالا ببرد و همچنین بهترین نوع پیشگیری و درمان بیماری را برای تمامی افراد مبتلا به این ویروس ارائه می دهد. امیدواریم با معرفی HPV ایرانی مشکل همه افرادی که در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند حل شده باشد.