You are currently viewing تصویب لایحه اصلاح قانون واردات خودرو در دولت

تصویب لایحه اصلاح قانون واردات خودرو در دولت


به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری تسنیم ، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز دولت اظهار داشت: تلاش شد تا توسعه روابط دیپلماتیک که توسط شهید رئیسی و امیر عبدالخیان دنبال می شد متوقف نشود. و در چند روز گذشته شاهد سفرهای وزیر امور خارجه بودیم. و ما چند وزیر بودیم.

وی افزود: شورای وزیران با پیش نویس توافقنامه همکاری راهبردی ایران و سوریه موافقت کرد. یکی از انتقادات این بود که ما با وجود نزدیکی فرهنگی، سیاسی و تمدنی به سوریه نتوانستیم تعامل اقتصادی خود را با سوریه گسترش دهیم و این لایحه به این امر کمک می کند.

سخنگوی دولت گفت: لایحه توافقنامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا نیز به تصویب دولت رسید. این لایحه به مجلس می رود تا بتوانیم تعاملات اقتصادی بهتری با اوراسیا داشته باشیم.

بهادری جهرمی بیان کرد: همچنین لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو تصویب شد. برای تسهیل واردات خودروهای روز دنیا، تسهیلاتی در این زمینه انجام شده و برای برخی موارد سختگیرانه، پیشنهاد ارتقای توان واردات خودرو ارائه شده است. همزمان منابعی برای شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری و فناوری های مرتبط با صنعت خودرو فراهم شد.

وی همچنین گفت: لایحه اصلاح برخی از احکام مربوط به تابعیت نیز به تصویب رسید; برخی از ایرانیانی که مدت زیادی در خارج از کشور بوده اند، برای جذب دانشگاهی دچار مشکل شده اند و پیش بینی می شود در این زمینه تسهیلاتی صورت گیرد و از ظرفیت نخبگان خارج از کشور بیشتر استفاده شود. در این لایحه به منظور جلوگیری از ایجاد تابعیت مضاعف و رعایت الزامات قانونی برای تصدی پست های حساس، موارد متعددی پیش بینی شده است.

سخنگوی دولت در پایان تصریح کرد: در جلسه امروز مصوبه ای تصویب شد که یک درصد از هزینه های تمام شرکت های دولتی متناسب با فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی اختصاص یابد.

انتهای پیام