You are currently viewing تراشه Apple M4 با تاکید بر هوش مصنوعی معرفی شد

تراشه Apple M4 با تاکید بر هوش مصنوعی معرفی شد


رویداد اجازه دهید شل اپل امروز کاملاً بر روی iPad جدید و Apple Pencil Pro متمرکز شده است. سلسله آیپد ایر 6 آنها با تراشه Apple M2 معرفی شدند، اما اپل تصمیم گرفت از تراشه جدیدتر Apple M4 برای مدل های Pro استفاده کند که قبلاً دارای صفحه نمایش OLED هستند. بله، تراشه جدیدی که امروز رونمایی شد و باید بگویم تراشه Apple M4 با تمرکز بر هوش مصنوعی ساخته شده و از فناوری نسل دوم 3 نانومتری بهره می برد.

تراشه Apple M4

تراشه Apple M4 دارای یک موتور تصویربرداری جدید است که امکان بازتولید دقیق رنگ ها و روشنایی صفحه نمایش OLED جدید در iPad Pro 2024 را فراهم می کند. این تراشه دارای یک پردازنده جدید (تا 10 هسته) که حداکثر از چهار هسته قوی و شش هسته بهینه تشکیل شده است. پردازنده آن 50 درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به M2 ارائه می‌کند.

تراشه جدید موتور عصبی یا NPU برای فرآیندهای هوش مصنوعی، توانایی پردازش 38 تریلیون عملیات در ثانیه را دارد. اپل می گوید این تراشه برای کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی ایده آل است. همانطور که مشخص است، این NPU یک مدل 16 هسته ای خواهد بود.

تراشه Apple M4

جانی ساروجی، معاون ارشد فناوری سخت افزار اپل می گوید:

«آیپد پرو جدید با تراشه Apple M4 این یک مثال عالی از این است که چگونه بهترین تولید تراشه سفارشی در کلاس، ارائه محصول موفق را ممکن می‌سازد. عملکرد کم مصرف M4 به همراه موتور نمایشگر جدید، طراحی باریک آیپد پرو و ​​نمایشگر بازی را قادر می سازد. در همین حال، پیشرفت‌های عمده در CPU، GPU، موتور عصبی و سیستم حافظه، تراشه Apple M4 را برای آخرین برنامه‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، بهینه می‌کند.

در حال تکمیل…