You are currently viewing تاریخچه خرید و فروش کارت سوخت / شایعات تکذیب شد؟

تاریخچه خرید و فروش کارت سوخت / شایعات تکذیب شد؟


همانطور که مشخص است خبر خرید و فروش کارت سوخت صحت ندارد و سخنگوی کانون رانندگان آن را تکذیب کرده است.

سخنگوی انجمن جایگاه داران گفت: در صورت افزایش تقاضای مردم برای استفاده از کارت آزاد، می توان کارت آزاد را بر حسب لیتر یا تعداد دفعات شارژ مجدد شارژ کرد، زیرا هر کارت آزاد در هنگام تحویل جایگاه های سوخت امکان شارژ تا حد مجاز را فراهم می کنند. 7000 لیتر در روز یا 255 بار پر شدن دارد.

یکی از مهمترین و مطمئناً چالش برانگیزترین مسائل چند ماه گذشته موضوع خرید و فروش کارت سوخت بوده است. موضوعی که مقامات ذیربط قاطعانه آن را تکذیب کردند.

در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در صورت افزایش تقاضای مردم برای استفاده از کارت آزاد، ممکن است شارژ کارت آزاد برحسب لیتر یا تعداد دفعات مجاز شارژ منقضی شود؟ گفت: چند نوع پمپ بنزین داریم؟ ما تعدادی مکان داریم که اصلا کارت رایگان ندارند و این گونه مکان ها بیشتر در مناطق مرزی است. گروهی از جایگاه ها داریم که فقط یک کارت سوخت رایگان دارند و جایگاه های دیگری که از نظر فروش بالاتر هستند یا در پایتخت ها بیش از یک کارت سوخت رایگان دارند که بیشترین تعداد کارت سوخت رایگان در استان تهران و به خصوص در شهر تهران است. هستند تحویل سوخت با یک کارت سوخت رایگان در هر پلت فرم وجود دارد.

وی افزود: هر کارت رایگان در پمپ بنزین ها امکان پرکردن تا 7 هزار لیتر در روز و یا با تعداد 255 بار پرکردن در ابتدای روز و شب بعد را دارد. بنابراین برخی از ایستگاه هایی که بارگیری کارت آزادی آنها در مراجعات مکرر مردم امکان پذیر نیست، ممکن است به بازدید کننده اطلاع دهند که ما کارت آزادی نداریم.

وی تاکید کرد: به جز مناطق مرزی که شرایط خاص خود را دارند، در سایر مناطق کشور همه ایستگاه ها باید حداقل یک کارت رایگان داشته باشند و در صورت مشاهده ایستگاهی که می گوید کارت رایگان ندارد و یا در صورت امکان به آدرس نزدیکترین جایگاه، سپس باید به مسیر مراجعه کنید یا با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و یا انجمن جایگاه داران کشور با شماره هایی که در جایگاه ها در معرض دید عموم قرار دارد، وضعیت را در میان بگذارید.

وی با بیان اینکه از مردم می خواهیم همیشه از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند تا کارت پارک رایگان برای کسانی که به هر دلیلی کارت سوخت ندارند باقی بماند، این امر از افزایش صف ها در هنگام پرکردن به دلیل تعداد جلوگیری می کند. از درخواست های کارت رایگان، با باقی ماندن ظرفیت سوخت گیری کارت رایگان برای افرادی که به هر دلیلی کارت سوخت شناسایی همراه خود ندارند.

وی با بیان اینکه در تجهیز تمامی پمپ بنزین ها به دستگاه کارتخوان سیار پیشرفت زیادی داشته ایم به طوری که نزدیک به 90 درصد پمپ بنزین ها در سطح کشور به دستگاه کارتخوان سیار مجهز شده اند، اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان بهار همه پمپ بنزین ها مجهز به کارتخوان سیار خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعداد استفاده کنندگان از کارت شناسایی برای سوخت مجددا افزایش یافته است، گفت: از ابتدای سال 1402 تاکنون بیش از 13 ماه می گذرد که میزان استفاده افراد از کارت شناسایی برای سوخت در زمان سوخت گیری در سطح آزاد است. سینوسی بود به این معنا که در برخی از ایام سال بیشتر و در برخی اوقات کمتر بود، گفت: در حال حاضر نزدیک به 80 درصد پمپ بنزین ها با کارت سوخت شناسایی می شود.

وی در خصوص فروش کارت سوخت شخصی با قیمت های عجیب در فضای مجازی گفت: این اقدامات غیرواقعی و اغراق آمیز است، اینکه فردی کارت سوخت خود را به قیمت چند میلیون تومان بفروشد اغراق است و بیشتر فضاسازی است تا اقدامی که فراگیر تلقی می شود. اگر تحویل کارت شناسایی سوخت به دیگران و خرید و فروش و اجاره آن ممنوع است، پلیس فتا باید وارد تریبون هایی شود که چنین آگهی هایی در آن منتشر می شود و تخلف را اعلام کند، اما فرض کنید مقدار زیادی کارت سوخت و این فروش است. این اتفاق نمی افتد و این گونه تبلیغات و شایعات مرتبط فضایی غیر واقعی است.

منبع:

ایسنا

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)