You are currently viewing بورسیه تحصیلی دانشگاه پادوا ایتالیا 2024

بورسیه تحصیلی دانشگاه پادوا ایتالیا 2024


دانشگاه پادوآ به عنوان دومین دانشگاه قدیمی ایتالیا، انتخاب بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا است. همانطور که از نام این دانشگاه پیداست، این دانشگاه در شهر پادوآ واقع شده است. دو دانشگاه معتبر دیگر نیز در این شهر وجود دارد که به دلیل وجود این دانشگاه ها، پادوآ به یکی از مراکز اقتصادی و علمی ایتالیا تبدیل شده است. در ادامه این مقاله ارائه دانشگاه پادوا در ایتالیا و نحوه دریافت بورسیه تحصیلی برای این دانشگاه؛ بنابراین اگر قصد آشنایی با این دانشگاه را دارید، مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مروری بر تاریخچه دانشگاه پادوآ

همانطور که گفته شد دانشگاه پادوآ در شهر پادوآ ایتالیا قرار دارد. تاریخ ایجاد آن به سال 1222 پس از میلاد برمی گردد و اخیراً 802 سال از ایجاد خود را جشن گرفته است. دانشگاه پادوآ ایتالیا ابتدا برای تدریس حقوق تاسیس شد و به عنوان یکی از نقاط عطف اروپای مدرن، مادر رنسانس نامیده می شود. در این سالها برای مدتی مرکز پزشکی اروپا شد.

در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در ایتالیا شناخته شده است؛ در رتبه بندی US News & World Report (US News & World Report) در سال 2023، رتبه 115 را در بین دانشگاه های جهان به خود اختصاص داد.

بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند. زیرا به عنوان یکی از بهترین موسسات آموزش عالی در جهان شناخته می شود. سالانه حدود 60000 دانشجو در این دانشگاه پذیرش می شوند. هزینه بسیار پایین زندگی و تحصیل در پادوآ گواه این امر است.

آشنایی با دانشگاه پادوآ

پادوآ یکی از دانشگاه های معتبر در رتبه بندی جهانی برای تحصیل در ایتالیا است. در حال حاضر به عنوان یک موسسه تحقیقاتی فعالیت می کند. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی چند رشته ای است که بیش از 197 رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. همچنین از نظر زیرساخت آموزشی و فرهنگی جایگاه خوبی در بین سایر مراکز آموزشی ایتالیا به دست آورده است.

دروس این دانشگاه به زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می شود. بدین ترتیب از 197 برنامه آموزشی، 45 برنامه به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. بیشتر ساختمان های این دانشگاه در شهر پادوآ در مرکز شهر پراکنده است. امکانات دانشگاه مانند کتابخانه، صندلی، کلاس درس و غیره. در کنار ساختمان اصلی دانشگاه موجود است.

دانشگاه پادوآ دارای 8 دانشکده و 32 دپارتمان می باشد. دانشکده ها عبارتند از دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی، دانشکده فنی، دانشکده علوم پایه، دانشکده روانشناسی، دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی، دانشگاه علوم کشاورزی و دامپزشکی. اگر به دنبال دانشگاهی با رشته ها و دانشکده های تحصیلی متنوع در ایتالیا هستید، دانشگاه پادوآ می تواند گزینه مناسبی باشد.

هزینه تحصیل در ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه پادوآ به نوع رشته انتخابی دانشجو و امکانات مورد نیاز وی بستگی دارد. با دریافت بورسیه استانی در ایتالیا می توانید در این دانشگاه به صورت رایگان در ایتالیا تحصیل کنید. برای اطلاع از هزینه تقریبی شهریه در این دانشگاه به موارد زیر توجه کنید:

  • هزینه تقریبی تحصیل در این دانشگاه بین 600 تا 3000 یورو می باشد

  • قیمت اقامت در اتاق یک نفره بین 300 تا 400 یورو است

  • قیمت اقامت در اتاق دو نفره برای هر نفر از 200 تا 350 یورو می باشد

  • هزینه تحصیل در رشته علوم انسانی حدود 2533 یورو می باشد

  • هزینه آموزش علوم پایه 2626 یورو

  • هزینه آموزش در تربیت مدرس 2948 یورو

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه پادوآ

دانشگاه پادوآ برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در ایتالیا هستند انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی دارد. این بورسیه ها شامل بورسیه برای تمامی رشته ها، بورسیه تحصیلی برای دانشجویان با نیازهای خاص، بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و بورسیه کشورهایی است که با دانشگاه مشارکت دارند. هر کدام از این بورسیه ها شرایط متفاوتی دارند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل 8000 یورو ناخالص هزینه های زندگی و تحصیل در پادوآ به اضافه معافیت از شهریه دانشگاه می باشد. افتخاراتی که این بورسیه را دریافت می کنند باید شرایط خاصی را داشته باشند. در زیر به برخی از این شرایط نگاه می کنیم:

  • دارا بودن مدرک دیپلم از دبیرستان غیرایتالیایی برای متقاضیان بورسیه تحصیلی لیسانس و داشتن مدرک لیسانس ایتالیایی از دانشگاه های غیرایتالیایی برای متقاضیان بورسیه کارشناسی ارشد

  • او در ایتالیا زندگی نمی کند

  • بدون تابعیت ایتالیایی

این بورسیه سالانه در دو قسط 4000 یورویی پرداخت می شود.

برای تحصیل در پادوآ بورسیه تحصیلی بگیرید

اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا در دانشگاه پادوآ یا سایر دانشگاه های اروپایی نیازمند شرایط خاصی است. برای کسب این شرایط دانش آموزان باید یک راهنمای مجرب به همراه داشته باشند. این رهبری می تواند یک نهاد قدیمی و موفق باشد.

بهتر است به موسسه ای مراجعه کنید که به عنوان یک مرجع قابل اعتماد و با تجربه بتواند شما را در این مسیر یاری کند و موانع سر راه را آسان کند. کمک گرفتن از یک موسسه معتبر می تواند شما را برای تحصیل در ایتالیا، آلمان، هلند، انگلیس، فرانسه و کانادا آماده کند. بسته های بورسیه ارائه شده در این موسسات می توانند دانشجویان را برای بورسیه تحصیلی در دانشگاه پادوآ ایتالیا و سایر دانشگاه های معروف خارجی واجد شرایط کنند.

آخرین کلمه

تحصیل در دانشگاه پادوآ ایتالیا می تواند یکی از اهداف و آرزوهای هر دانشجویی باشد. دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های معروف دنیا نیز موفقیتی بی نظیر محسوب می شود. دریافت این بورسیه نیازمند شرایط خاصی است.

آخرین موسسه تلفن https://simeakhar.org/ شرایط لازم برای تحصیل در خارج از کشور را فراهم می کند. از جمله خدمات ارائه شده در این موسسه پکیج های آموزش فشرده زبان و آمادگی برای آزمون هایی مانند IMAT، GRE یا GMAT می باشد. از موفقیت های موسسه سیم اخیر می توان به اخذ 3000 ویزا توسط دانشجویان آن اشاره کرد که هم اکنون در دانشگاه های مورد نظر خود در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند.