You are currently viewing به روز رسانی بزرگ جدید گوگل اتفاق افتاده است.  الان باید چیکار کنم؟

به روز رسانی بزرگ جدید گوگل اتفاق افتاده است. الان باید چیکار کنم؟


گوگل روزانه یک تا دو الگوریتم منتشر می کند که هر کدام اثرات خاص خود را دارند. معمولا این الگوریتم ها سر و صدای زیادی ایجاد نمی کنند و توجه زیادی به آنها نمی شود. اما به روز رسانی بزرگ جدید گوگل که در 11 می اتفاق افتاد باعث ایجاد نوساناتی در نتایج جستجو شد. در چنین شرایطی باید تغییراتی در نحوه تولید محتوا و سئو سایت خود نیز ایجاد کنید.

این مقاله تقریباً برندگان و بازندگان این بازی را تعریف می کند و می تواند منبع اطلاعات خوبی باشد. با ما همراه باشید تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهیم.

در آپدیت اصلی جدید گوگل دقیقا چه اتفاقی افتاد؟

هیچ کس (البته به جز گوگل) نمی داند دقیقا چه تغییراتی با هر به روز رسانی اتفاق می افتد. گوگل هرگز چنین رازهایی را برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی فاش نمی کند. اما مواردی که خود گوگل فاش کرد. به طور کلی، برای تجزیه و تحلیل جستجوی ارگانیک، می توانیم به دو چیز نگاه کنیم.

  • دید: این به ما نشان می دهد که یک دامنه در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد. وقتی معیار دید افزایش می یابد، سایت برای کلمات کلیدی با حجم بالا که احتمالاً کلیک جذب می کنند رتبه بندی می شود.
  • سوسو زدن: اگر دید کاهش یابد، به این معنی است که دامنه در حال از دست دادن کلمات کلیدی است. نوسان افزایش یا کاهش در شاخص دید است.

ما می‌توانیم بگوییم که چه زمانی به‌روزرسانی‌های اصلی روی یک وب‌سایت تأثیر می‌گذارند، زیرا معیار دید در یک دوره زمانی که با اعلام Google مطابقت دارد، به‌طور چشمگیری افزایش یا کاهش می‌یابد. در ادامه به برخی از این تحلیل ها خواهیم پرداخت.

پیشنهادی: آیا RankMath یا Yoast SEO بهتر است؟

کدام شرکت ها تحت تأثیر قرار می گیرند؟

بازاریابان در ابتدای راه اندازی در مورد نوسانات و کاهش ترافیک سایت بحث کردند.

داده‌های حسگرهای Semrush نشان داد که به‌روزرسانی می 2022 در مقایسه با آخرین به‌روزرسانی اصلی در نوامبر 2021 سبک بود. Mordy Oberstein، مدیر برندسازی SEO Wix، داده‌های SemRash را بررسی کرد و گفت که هیچ کسب‌وکاری به‌روزرسانی جدید گوگل را هدف قرار نداده است. او گفت که فکر نمی‌کند گوگل چیز خاصی را هدف قرار داده است و جای نگرانی ندارد. او توصیه کرد که افراد برای درک بهتر به آنچه که در سطح صفحه اتفاق می افتد توجه بیشتری داشته باشند.

چه عبارات جستجو تحت تأثیر قرار گرفتند؟

در یک کارگاه Wix، Markus Tauber، بنیانگذار Searchmetrics، داده‌های حسگر Semrosch را تجزیه و تحلیل کرد تا بفهمد کدام کلمات کلیدی مرتبط نیستند. او به تنوع کلمه کلیدی برای هدف آن کلمه کلیدی نگاه کرد. بر این اساس کلمات کلیدی را می توان به چهار دسته تقسیم کرد:

  1. اطلاعاتی: این نوع کلمات کلیدی برای پاسخ به یک سوال یا دستیابی به اطلاعات خاص استفاده می شود.
  2. جهت یابی: برای رسیدن به یک صفحه خاص یا یک سایت خاص استفاده می شود.
  3. برندها: برای دسترسی به یک برند یا خدمات خاص.
  4. معاملاتی: شما قصد دارید یک اقدام یا خرید را تکمیل کنید.

چه کسانی برنده و چه کسانی بازنده هستند؟

بر اساس شاخص Sistrix می توانیم به وضوح برنده و بازنده این بازی را مشخص کنیم. این شاخص در واقع بر اساس رتبه بندی کلمات کلیدی بر اساس حجم جستجو و نرخ کلیک تعیین می شود. به طور کلی، رتبه بندی برتر وب سایت های انگلستان به شرح زیر است:

برندگان این لیست

آمازون بهترین فروشگاه آنلاین و البته بهترین سایت در این لیست است. مطمئناً می دانید که این فروشگاه بزرگ روزانه چقدر می فروشد و می تواند منبع خوبی برای اقلامی باشد که نمی خواهید برای خرید از خانه خود خارج شوید.

بهترین سایت های ویدیویی TikTok، YouTube، Disney و غیره هستند. و استفاده از هر یک از آنها می تواند عالی باشد.

تیک توک قطعا بهترین سایت ویدیویی در این لیست است زیرا تا حد زیادی مردم را سرگرم می کند.

پیشنهادی: تاثیر آپ تایم بر سئو سایت چیست؟

بازنده های این لیست

اکنون که به طور کلی برندگان به‌روزرسانی اصلی جدید گوگل را شناسایی کردم، اجازه دهید کمی در مورد بازنده‌ها صحبت کنیم. می توانید این افراد را در لیست زیر مشاهده کنید.

با یک بررسی ساده بر روی سایت ها می توانید متوجه شوید که بازنده اصلی این بازی، وبسایت های خبری و منتشرکنندگان محتوا هستند. اصولاً کلی گراهایی که از همه چیز می نوشتند دیگر جایگاه خوبی ندارند و نمی توانند در راس باشند. همچنین می‌توانید وب‌سایت بی‌بی‌سی را در این فهرست ببینید، که مشخص است که گوگل چه نوع افرادی را دوست ندارد.

حالا باید چه کار کنیم؟

با آپدیت بزرگ جدید گوگل، بازی کاملا تغییر کرده است. شاید در گذشته اشیایی که فقط دیدن آنها مهم بود عملکرد خوبی داشتند، اما دیگر اینطور نیست. اگر می خواهید وب سایت شما دیده شود، بهتر است شروع به تولید محتوا برای تنها یک حوزه تخصصی کنید تا رتبه بهتری کسب کنید. به طور کلی وب سایت هایی که محتوای تخصصی و مرتبط را برای کاربران ارائه می کنند، امتیاز خوبی کسب می کنند، بنابراین محتوای مفید و تخصصی ایجاد کنید تا نگران به روز رسانی نباشید.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی شده است به‌روزرسانی اصلی جدید گوگل و مسائل احتمالی آن به طور کلی مورد بحث قرار گیرد. اگر متخصص سئو هستید یا خودتان کار سئو انجام می دهید، سعی کنید اخبار مربوطه را دائما دنبال کنید تا در صورت بروز رسانی الگوریتم متحمل ضرر نشوید. اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. شاد و موفق باشید.