You are currently viewing بهینه سازی ASUS ROG Ally با 5 روش ساده و کاربردی

بهینه سازی ASUS ROG Ally با 5 روش ساده و کاربردی


امروزه استفاده از دستگاه های بازی دستی در بین مصرف کنندگان محبوبیت زیادی پیدا کرده است، مانند عرشه بخار، نینتندو سوئیچینگ یا دستگاه شرکت ایسوس به نام ROG همه آنها بازی های انحصاری خود را ارائه می دهند. در همین حال، متحد ASUS ROG قطعا یکی از آن ها خواهد بود. دستگاهی که می تواند ویندوز 11 را اجرا کند و به کاربران خود اجازه می دهد تا بازی های رایانه شخصی را انجام دهند.

چگونه با استفاده از 5 روش ساده ASUS ROG Ally را بهینه کنیم؟

اگرچه ممکن است به دلیل جدید بودن مشکلاتی ایجاد کند، اما همچنان می توان با استفاده از 5 روش ساده، آن را برای پیاده سازی چنین ویژگی هایی بهینه کرد. بنابراین، از آنجایی که شما نیز می توانید از متحد ASUS ROG استفاده کنید، توصیه می کنیم این مقاله را مرور کنید تا بتوانید بهترین تنظیمات را برای این دستگاه پیکربندی کنید.

دستگاه ASUS ROG Ally خود را بهینه کنید

همانطور که می دانید، از آنجایی که ویندوز 11 به طور کامل با دستگاه های بازی مانند متحد ASUS ROG سازگار نیست، ممکن است در هنگام اجرای بازی ها مشکلاتی در پس زمینه وجود داشته باشد. به همین دلیل بهتر است قبل از رویارویی با این موارد بررسی و رفع شود. در ادامه مقاله سعی کرده ایم 5 مورد از آنها را به شما معرفی کنیم.

  1. مطمئن شوید که دستگاه ASUS ROG Ally شما به روز است: در ابتدا بهتر است ویندوز 11 با رفتن به جاده Start > Settings > Windows Update به روز رسانی این فرآیند باعث می شود تا دستگاه علاوه بر رفع برخی مشکلات ویندوز، به روز رسانی هایی را دریافت کند که عملکرد آن را افزایش می دهد. این فرآیند باید برای ابزارهای داخلی نیز انجام شود فروشگاه مایکروسافت و جعبه اسلحه ای ایسوس تکرار. این کار را می توان با فشار دادن دکمه انجام داد جعبه سلاح در گوشه سمت راست دستگاه قرار گرفته و به Tab بروید محتوا > مرکز به‌روزرسانی انجام دهید.
  2. ویندوز 11 را با استفاده از برنامه تنظیمات سفارشی کنید: برنامه تنظیمات ویندوز 11 به شما امکان می دهد منوی استارت، نوار وظیفه، فایل های اجرایی، ورودی لمسی، صفحه کلید و حرکات لمسی (برای باز کردن) را سفارشی کنید مرکز اطلاع رسانی، وظیفه مرور، شروع کنید و منوی ابزارک ها) می توانید برای یک صفحه نمایش کوچکتر متحد ASUS ROG بهره وری بیاورد. در این مرحله می توانید به برنامه بروید تنظیمات سپس به گزینه پنل سمت چپ بروید شخصی سازی حالا در پنل سمت راست کلیک کنید و می توانید ویندوز را برای دستگاه شخصی سازی کنید.
  3. از قفسه آرموری استفاده کنید: جعبه سلاح این نه تنها به عنوان یک راه‌انداز برای همه بازی‌ها برای دستگاه بازی شما عمل می‌کند، بلکه گزینه‌های زیادی برای سفارشی کردن دستگاه شما ارائه می‌کند. متحد ASUS ROG ارائه می دهد. مواردی مانند کنترل کامل بر نور RGB، نظارت بر سیستم (مانند کنترل دمای CPU و GPU، سرعت و ولتاژ فن)، به‌روزرسانی درایور، و ارتباط با جامعه بازی. ROG هر یک از آنها می تواند بر بهره وری کار شما تأثیر بگذارد.
  4. بهینه سازی ویندوز 11: ویندوز 11 بدون شک سیستم عامل قدرتمندی است، اما همچنان برای دستگاهی با این قابلیت ها زیاد خواهد بود. بنابراین برای اینکه بتوانید در چنین شرایطی بهتر کار کنید، بهتر است از اجرای خودکار برخی از برنامه های پس زمینه جلوگیری کنید یا حتی برنامه های غیر ضروری را حذف کنید.
    در اولین قدم به جاده تنظیمات > برنامه‌ها > راه‌اندازی من دارم میروم حال در پنل تنظیمات اصلی بر روی گزینه مربوط به برنامه های غیر ضروری کلیک کنید خاموش شد قرار دادم. با انجام این فرآیند، ویندوز دیگر این برنامه ها را به صورت خودکار در هنگام راه اندازی اجرا نخواهد کرد.
    در مرحله دوم باید به این سمت جاده باشد تنظیمات > برنامه ها > برنامه های نصب شده من دارم میروم برنامه هایی که به آنها نیاز ندارید با استفاده از نماد سه امتیاز و گزینه را انتخاب کنید حذف نصب کنید کاملا حذف کنید. برخی از این موارد به طور پیش فرض خاکستری هستند، به این معنی که نمی توانید این موارد را از دستگاه خود حذف کنید.
  5. مقداری VRAM به کارت گرافیک اختصاص دهید: بطور کلی، متحد ASUS ROG دارای 16 گیگابایت رم است که سیستم و حافظه گرافیکی آن مشترک است. به طور پیش فرض این مقدار حافظه در سیستم به 12 گیگابایت و در حافظه کارت گرافیک 4 گیگابایت تقسیم می شود. هنگام اجرای بازی های گرافیکی سنگین، این مقدار حافظه ممکن است محدود باشد. بنابراین شاید بهتر باشد این مقدار حافظه را بین این دو تقسیم کنیم.
    در این شرایط برای تغییر اندازه رم باید جعبه سلاح باز کردن، به برگه تنظیمات > حالت عملیات > تنظیمات GPU من دارم میروم اکنون در بخش حافظه اختصاص داده شده به GPU مقدار رم اختصاص داده شده را مشاهده می کنید که به طور پیش فرض باید 4 باشد. در این شرایط می توانید آن را با توجه به نیاز خود تغییر دهید.

دستگاه ROG ALLY خود را بهینه کنید

بطور کلی، متحد ASUS ROG از این پیچیده تر است نینتندو سوییچ یا عرشه بخار پیشنهاد و تنها به این دلیل که مستقیماً با ویندوز 11 کار می کند. جعبه سلاح این کار را عالی انجام می دهد و سیستم عامل ویندوز و متحد ROG به خوبی در کنار هم قرار گرفته و وسیله ای سرگرم کننده برای کاربران است.

در نهایت اگر از این دستگاه استفاده می کنید، لطفا نظرات خود را در پایان این مقاله با ما در میان بگذارید تا سایر کاربران نیز از نظرات و کمک شما بهره مند شوند.