You are currently viewing بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ؛ 12 ابزار مهم و رایج بازاریابی دیجیتال و مارکترها

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ؛ 12 ابزار مهم و رایج بازاریابی دیجیتال و مارکترها


بارگذاری…

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال یکی از بخش های جذایی ناپذیر برای کسب و کارهای اینترنتی می باشد که به شما کمک می کند تا سایت خود را بهتر به کاربران نمایش دهید. با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. به طور کلی؛ ابزارهای بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کنند تا بتوانید یک استراتژی مناسب را برای سایت خود در پیش بگیرید و با کمک آنها کسب و کار خود را ارتقاء دهید و از رقبای خود سبقت بگیرید. ابزار های مختلفی در این خصوص ارائه شده است که ما در این مطلب قصد داریم لیست بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

قبل از آنکه شما را با انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم، بهتر است با معنا و مفهوم دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. به طور کلی؛ دیجیتال مارکتینگ عبارت است از بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از دستگاه های الکترونیکی نظیر موبایل و رایانه. در واقع با استفاده از بازاریابی می توانید کسب و کار خود را در فضاهای آنلاین و آفلاین تبلیغ کنید. یکی از مهم ترین مزیت های بازاریابی دیجیتال، جذب ترافیک و افزایبش فروش می باشد.

بیشتر بخوانید: 11 راه برای کسب درآمد با سئو؛ آیا کسب درامد از طریق سئو پرسود است؟

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای بازاریابی دیجیتال مختلفی ارائه شده است که هر کدام از آنها دارای مزیت ها و معایب خاص خود می باشند. در این قسمت قصد داریم به بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ و کاربرد هریک از آنها اشاره کنیم.

1- ابزار دیجیتال مارکتینگ ubSpot Marketing

فرقی نمی کند از چه نوع کسب و کار انلاینی استفاده می کنید و در چه مرحله ای هستید، به این دلیل که HubSpot ابزارهای مختلفی را برای بهبود کسب و کارتان ارائه می دهد که می توانید از آنها استفاده کنید. در ابتدا، چندین ابزار به صورت رایگان در دسترس شما قرار می گیرد. سپس می توانید فرم‌ های وب، فرم‌ های پاپ آپ و نرم‌ افزار چت زنده را برای جذب ترافیک و گرفتن سرنخ تنظیم کنید. همچنین می توانید کمپین‌ های بازاریابی ایمیلی ارسال کنید. این ابزار دارای نسخه پولی هم می باشد که می توانید امکانات پیشرفته تری را در اختیار شما قرار دهد. در مجموع با استفاده از این ابزار می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و کاربران بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.

بیشتر بخوانید: مجموعه ابزارهای مفید برای ایجاد تصاویر بهتر برای نوشته های سایت

2- ابزار دیجیتال مارکتینگ Ahrefs

Ahrefs یک ابزار جامع برای کمک به سئو سایت می باشد که به شما این امکان را می دهد تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. این ابزار برای تجزیه و تحلیل و مقایسه رقبا بسیار عالی می باشد. همچنین به شما این امکان را می دهد که مشاهده کنید که چه کسانی به رقبای شما لینک می دهند، صفحات برتر رقبای شما کدام است و بسیاری از اطلاعات دیگر که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر آن با استفاده از ابزار Top Pages می توانید مشاهده کنید که کدام یک از صفحات بیشترین بازدید را دارند و می توانید میزان ترافیکی که به سایت های رقبا می رود را مشاهده نمائید.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) چیست؟؛ روش ها و انواع بازاریابی دیجیتال

3- ابزار دیجیتال مارکتینگ All in One SEO

ابزار All in One SEO جزء بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود که دارای بیش از 2 میلیون نصب فعال می باشد. این ابزار ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا سایت و محتوای خود را برای موتورهای جستجوگر گوگل بهینه کنید. علاوه بر آن، با کمک این افزونه وردپرس شما قادر هستید صفحات و سئوی محلی سایت خود را به بهترین شکل بهینه سازی کنید.

پیشنهاد خرید: بررسی و خرید افزونه All in One SEO Pack Pro

4- ابزار دیجیتال مارکتینگ Proof

یکی دیگر از مهمترین ابزار دیجیتال مارکترها ، ابزار Proof می باشد. این ابزار به سایت شما متصل می شود و به شما کمک می کند تا نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید. نحوه کار با این ابزار بسیار ساده است و هرکسی با هر میزان توانایی که دارد می تواند به کمک آن سایت خود را بررسی و تجزیه و تحلیل کند. همچنین شما قادر هستید بازدیدکنندگان خود را شناسایی کرده و نحوه حرکت آنها در سایت را مشاهده نمائید.

بیشتر بخوانید: ایمیل مارکتینگ چیست؟ | مزایا و معایب بازاریابی ایمیلی

5- ابزارهای بازاریابی دیجیتال Survey Anyplace

اگر به دنبال یک ابزار قدرتمند برای ایجاد سرنخ در وب سایت خود هستید، ابزار Survey Anyplace می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. شما می توانید به راحتی سرنخ ها را به CRM یا ابزار بازاریابی ایمیلی خود منتقل کنید و شروع به ایجاد کمپین نمائید.

6- ابزارهای بازاریابی دیجیتال Yoast

افزونه Yoast جزء بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ و بهترین افزونه سئو وردپرس می باشد که امکانات و قابلیت های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. یوآست به شما کمک می کند تا علاوه بر بهبود سئوی سایت، خوانایی صفحات خود را هم بهبود ببخشید. این افزونه در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه شده است که اگر می خواهید از امکانات بیشتری برخوردار باشید، باید نسخه پرمیوم آن را روی وردپرس خود نصب کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار های ایمیل مارکتینگ | برترین سرویس بازاریابی ایمیلی در ایران کدام است؟

7- ابزارهای بازاریابی دیجیتال Slack

ابزار Slack امروزه یکی از محبوب ترین خدمات ارتباطی برای فروشگاه های اینترنتی محسوب می شود. این یک ابزار عالی برای شبکه سازی و ارتباط با دیگران در فضای بازاریابی دیجیتال است و به شما آزادی کامل می دهد تا در صورت نیاز به کانال ها بپیوندید یا آنها را ترک کنید. از آنجایی که این یک ابزار برای ایجاد کانال ارتباطی محسوب می شود، از این رو با بسیاری از ابزارهای دیگر ادغام می شود.

بیشتر بخوانید: محتوای سئو شده چیست؟ چگونه یک متن سئو شده بنویسیم؟

8- ابزارهای بازاریابی دیجیتال Trello

یکی دیگر از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، Trello می باشد. ترلو یکی از محبوب ترین ابزارهای مدیریت محتوا می باشد که امروزه بسیاری از سازمان ها از ان برای کنترل محتوای خود استفاده می کنند. یکی از دلایلی که این ابزار را اینقدر محبوب کرده است، رایگان بودن آن برای کسب و کارهای کوچک می باشد. در واقع در این ابزار شما می توانید محتواهای خود را به صورت آنلاین ارائه دهید، می توانید انواع نویسنده استخدام کنید و می توانید مشخص کنید که چه کسی مسئول نوشتن، ویرایش یا افزودن پیشنهادات CTA به یک پست می باشد. کاربران می توانند کارت جدید ایجاد کنند و یادداشت هایی را در مورد موضوع هر یک از کارت ها درج نمایند.

بیشتر بخوانید: بهترین قالب ارز دیجیتال و صرافی آنلاین وردپرس

9- ابزارهای بازاریابی دیجیتال Canva Business

Canva یک پلتفرم با رابط کاربری کشیدن و رها کردن می باشد که به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از تصاویر، نمادها، اشکال و فونت‌های سفارشی از کاتالوگ Canva، تصاویر ایجاد کنند. این یک روش بسیار ساده ای برای طراحی لوگوها، ارائه ها، تصاویر یا نمودارهای خود بر اساس نیازهای تیم شما می باشد.

بیشتر بخوانید: لیست کامل رایج ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ به همراه توضیح ساده آنها

10- ابزارهای بازاریابی دیجیتال Google AdWords

بی تردید گوگل ادوردز یکی از مهمترین ابزار دیجیتال مارکترها و محبوب ترین گزینه ها برای تبلیغات کسب و کار شما در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل می باشد. در ابتدا شما باید سقف بودجه خود را تعیین کنید، سپس این ابزار به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید. گوگل ادوردز یک راه عالی برای نمایش محصولات یا خدمات شما در صفحات نتایج گوگل برای سوالات بسیار خاص است.

11- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ Google Analytics

یکی دیگر از بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ ، گوگل آنالیتیکس می باشد. این ابزار به شما کمک می کند تا تجزیه و تحلیل دقیقی از سایت خود داشته باشید تا بتوانید با استفاده از آنها سایت خود را بهبود ببخشید. به عنوان مثال: گوگل آنالیتیکس به شما نشان می دهد که چه کسانی وارد وب سایت شما می شوند، از کدام صفحات وارد سایت شما می شوند و در کدام صفحات بیشتر وقت خود را می گذرانند.

12- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ MailChimp

میلچیمپ یک ابزار بازاریابی ایمیلی و تبلیغات اجتماعی است که برای خودکارسازی و سازماندهی کمپین ها طراحی شده است. با کمک این ابزار می توانید کاربران مختلفی را به سایت خود جذب کنید و ترافیک جمع‌آوری‌شده از کمپین‌های خود را ردیابی نمائید.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های ارز دیجیتال وردپرس برای خرید و فروش بیت کوین و آلت کوین

جمع بندی: دیجیتال مارکتینگ و ابزار های آن

ما در این مطلب 12 مورد از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که تاکنون ارائه شده است را به شما عزیزان معرفی کردیم. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

منبع: hubspot