You are currently viewing بهادری: از امروز اقدامات دولت سیزدهم را ارائه خواهیم کرد

بهادری: از امروز اقدامات دولت سیزدهم را ارائه خواهیم کرد


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، نشست خبری علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز در دفتر ریاست جمهوری آغاز شد. در این جلسه صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان سخنگوی دولت را همراهی می کردند.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در ابتدای این جلسه گفت: از امروز هر روز فعالیت ها و اقدامات دولت سیزدهم در این مدت کمتر از 3 سال را ارائه خواهیم کرد.

وی با اشاره به رعایت حقوق مردم و توجه به نیازهای روزمره آنها گفت: توجه به سفره مردم از اولویت های آقای رایضی بود و در دولت ایشان یارانه 9 برابر شد. همچنین در این دولت کالا برق مورد توجه مردم قرار گرفت و اقدامات خوبی در زمینه اشتغال انجام شد و برای سرپرستان خانوار و جوانان ایرانی شغل ایجاد شد.

بهادری جهرمی با اشاره به شعار رئیس جمهور شهید “جان مردم و نان مردم” در دوران کرونا، تامین دارو و درمان را اولویت دولت دانست و گفت: در این سه سال شورای عالی سلامت وی که در 10 سال گذشته حتی یک جلسه هم نداشته است، سه جلسه با حضور رئیس جمهور برگزار کرد. این درمان برای کودکان زیر 5 سال و همچنین دهک های اول رایگان بود.

سخنگوی دولت افزود: همچنین 8 جلسه شورای عالی اشتغال، 7 جلسه با حضور رئیس جمهور و یک جلسه پس از درگذشت وی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در این دولت دو درصد کاهش یافته است، گفت: این بر اساس وعده رئیس جمهور شهید است. از طرفی در ابتدای دولت شرایط تورمی بسیار بدی داشتیم که دولت را نگران کرد که در این شرایط تورمی معمولاً ضریب جینی باید افزایش یابد، اما برخلاف روال معمول در شرایط تورمی، ضریب جینی در شرایط تورمی کاهش یافت. دولت آقای رئیسی حدود 0.4 درصد. به 0.38 رسید که باعث کاهش فاصله طبقاتی در کشور شد.

بهادری جهرمی ادامه داد: با توجه به مدیریت شرکت هایی که دولت متولی مستقیم و غیرمستقیم مدیریت آنهاست، تغییر جهت به سمت ساماندهی و تفویض اختیار مدیریت برای استفاده از ظرفیت افراد و سیستم ها برای افزایش بهره وری و نظارت بر آنها باعث افزایش ضریب بهره وری می شود. در عملکرد کلان شرکت ها شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همچنین اصلاح سیستم ها از جمله تغییرات زیادی که وجود دارد، اصل مصوبه ای بود که برای ساماندهی پرداخت ها در شرکت های دولتی و حتی شبه دولتی با نظارت وجوه از طریق مدیریت تصویب و ابلاغ شد. دولت که خدای ناکرده شاهد افزایش دستمزد و جلوگیری از درآمد و دستمزدهای نجومی خواهیم بود.

انتهای پیام