You are currently viewing بلومبرگ: تولید نفت ایران در ماه آوریل کاهش یافت

بلومبرگ: تولید نفت ایران در ماه آوریل کاهش یافت


به گزارش اکو ایران، تولید نفت خام اوپک در ماه گذشته ثابت ماند و این بدان معناست که توافق این گروه برای کاهش تولید به طور کامل اجرا نشد.

به گزارش بلومبرگ، داده های گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان می دهد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه آوریل 81.26 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است که حدود 50 هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل کاهش داشته است. علاوه بر این، افزایش جزئی تولید از لیبی و عراق با کاهش تولید ایران و نیجریه جبران شد.

در نتیجه این اتفاق، توافق کاهش تولید اعضای اوپک و متحدان این سازمان در ابتدای سال جاری که برای جلوگیری از مازاد عرضه در بازار نفت اعلام شده بود، به طور کامل اجرایی نشد. این در حالی است که عراق و امارات متحده عربی چند صد هزار بشکه در روز بیش از حدی که توافق کرده بودند تولید می کنند.

با این حال، کاهش تولید توسط سایر اعضای اوپک مانند عربستان سعودی، کویت و الجزایر به افزایش قیمت نفت در میان شرایط اقتصادی شکننده کمک کرد و این منجر به افزایش درآمد اعضای اوپک شد. روز چهارشنبه (13 مه)، نفت خام برنت در لندن نزدیک به 85 دلار در هر بشکه معامله شد. را

بزرگترین تغییر در ماه گذشته مربوط به لیبی است که تولید خود را 60 هزار بشکه در روز افزایش داده و در مجموع به 19.1 میلیون بشکه در روز رسانده است. این کشور آفریقای شمالی که صنعت نفت آن به دلیل سال ها جنگ داخلی به شدت آسیب دیده است، از اهداف تولید اوپک پلاس معاف شده است.

تولید عراق نیز افزایش نسبی داشت و به 22.4 میلیون بشکه در روز رسید که حدود 220 هزار بشکه در روز بالاتر از حد مجاز اوپک پلاس برای تولید در این کشور است. بغداد وعده داده است که این افزایش تولید را با کاهش بیشتر جبران کند، اما اغلب به دلیل نیاز به سرمایه برای بازسازی اقتصاد نتوانسته است سهمیه های تولید را برآورده کند.

ایران و نیجر هر کدام تولید خود را 50 هزار بشکه در روز کاهش دادند و تولید خود را به ترتیب به 13.3 میلیون و 42.1 میلیون بشکه در روز رساندند. تولید عربستان سعودی حدود 9 میلیون بشکه در روز است و بدون تغییر است.

بلوک 22 کشور اوپک پلاس، که شامل تولیدکنندگان دیگری مانند روسیه است، قرار است در اول ژوئن برای تصمیم گیری در مورد تمدید کاهش تولید فعلی تا نیمه دوم سال 2024 تشکیل جلسه دهد.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)