You are currently viewing برگزاری مراسم عزاداری در دانشگاه های امیرکبیر و بهشتی

برگزاری مراسم عزاداری در دانشگاه های امیرکبیر و بهشتی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم ، مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور و یارانش امروز دوشنبه 10 اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم جمع کثیری از دانشجویان، اساتید و کارکنان داغدار دانشگاه شهید بهشتی از ساعت 11 صبح در مسجد الزهرا (س) دانشگاه شهید بهشتی تجمع کردند. در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حسینی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه متن پیام تسلیت رهبر انقلاب را قرائت کرد. سپس به امامت او نماز و نماز عصر اقامه شد.

جامعه دانشگاهی در غم از دست دادن «شهید چمهور» عزادار است.

محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی شهادت رئیس جمهور و یارانش را تسلیت گفت. وی همچنین این مصیبت وارده را به سرکار خانم علم الهادی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر آیت الله رئیسی تسلیت گفت و برای ایشان و خانواده محترمشان صبر و سلامتی آرزو کرد.

آقامیری: حضور در دفتر رئیس جمهور تغییری در شخصیت و خصوصیات اخلاقی آنها ایجاد نکرد

آقامیری با اشاره به سابقه مجاهدت آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: ایشان عمر پربرکت خود را فداکار و مجاهدانه در راه اسلام و اعتلای انقلاب اسلامی سپری کردند و در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی جان خود را در راه خدمت به نظام اسلامی فدا کردند. نظام و آرمان‌های امام و رهبری سرانجام ضمن خدمت به ملت دعوت حق را بر زبان آورد.

رئیس دانشگاه با برشمردن فضایل اخلاقی رئیس جمهور تصریح کرد: قبل از ریاست جمهوری افتخار آشنایی با ایشان را داشتم. ماندن در دفتر رئیس جمهور تغییری در شخصیت و خصوصیات اخلاقی آنها ایجاد نکرد. آیت الله رئیسی مردی جذاب، صادق، مردم مدار، امین، قابل اعتماد و خدمتگزار بود و سعی می کرد با دلسوزی به مردم خدمت کند.

برگزاری مراسم عزاداری رئیس جمهور مقتول در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

ظهر امروز نیز دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی امیر کبیر در شهادت رئیس انقلابی خود و یارانشان عزاداری کردند. این مراسم با حضور حجت الاسلام رجبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، علیرضا رهایی رئیس و معاونین دانشگاه با اقامه نماز ظهر و عصر در تالار دانشگاه برگزار شد.

سخنرانی حجت الاسلام رجبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مداحی مجید قاسمی در کربلا و قرائت بیانیه یکی از دانش آموزان از جمله برنامه های این سوگواره بود. عزاداران برای رئیس جمهور کشته شده و یارانش عزاداری کردند.

به گزارش تسنیم، دانشگاه های الزهرا(س)، علامه طباطبایی و علم و صنعت نیز از برگزاری اجتماعات و مراسم بزرگداشتی در این دانشگاه ها پس از شهادت رئیس جمهور و یارانش خبر دادند.

انتهای پیام