You are currently viewing برنامه هفتم قبل از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می شود

برنامه هفتم قبل از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می شود


خجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس اظهار داشت: در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی روز سه شنبه ایراداتی از سوی شورای نگهبان به تصویب لایحه برنامه هفتم وارد شد.

وی افزود: در این راستا اکثر ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه برطرف شد، اما در عین حال نمایندگان بر برخی مصوبات خود تاکید کردند که با این وجود به این قسمت از مواد برنامه هفتم ارجاع داده شود. یک شورای مناسب برای تعیین تکلیف.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در روزهای پایانی مجلس یازدهم هستیم، آیا امکان بررسی کامل لایحه برنامه هفتم در مجلس فعلی وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه قبل از این مجلس و شورای نظارت بر مجلس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مواد جنجالی با شورای نگهبان هماهنگی هایی انجام داده است، بدون شک در جلسات باقی مانده مجلس یازدهم، بررسی برنامه هفتم توسعه نیز به پایان می رسد و این قانون به پایان می رسد. جهت اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

به گزارش تسنیم، لایحه برنامه 5 ساله هفتم توسعه کشور با دو سال تاخیر در 7 خرداد 1402 از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد که به دلیل ناقص بودن بلافاصله آن را به دولت بازگرداند. پس از دو ماه، دولت این لایحه را با اصلاحاتی دوباره مطرح کرد. او آن را به مجلس فرستاد و با وجود اینکه نمایندگان مردم در اسفندماه در انتخابات شرکت کردند، مجلس در نیمه آذرماه آن را تصویب و به شورای نگهبان ارسال کرد. برای پایان دهی.

شورای نگهبان نیز در اواخر دی ماه این لایحه را برای اصلاح ایرادات آن به مجلس بازگرداند. همچنین با توجه به اولویت بررسی و تصویب سند بودجه 1403 در مجلس، روند اصلاح و اصلاح مشکلات شورای نگهبان در مجلس به تاخیر افتاد که منجر به بررسی و تصویب بودجه 1403 بدون تصویب مجلس شد. سند ارشد آن، برنامه هفتم توسعه.

انتهای پیام/