You are currently viewing برق کشاورزان رایگان می شود – افق اقتصادی

برق کشاورزان رایگان می شود – افق اقتصادی


به گزارش اکو ایران؛ شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) اعلام کرد کشاورزان در صورت استفاده از نیروگاه های خورشیدی از معافیت های مربوط به طرح های مدیریت بار بهره مند می شوند.

همچنین چنانچه معادل 80 درصد ظرفیت برق چاه ها توسط نیروگاه های خورشیدی برای تامین برق مصرف شود، از طرح های مدیریت بار تابستانی معافیت لازم را خواهند داشت.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در صورت همکاری کشاورزان با صنعت برق به مدت پنج ساعت که شامل ساعات گرم بعد از ظهر تابستان می شود، هزینه برق مصرفی 19 ساعت باقی مانده از شبانه روز رایگان خواهد بود.

وی افزود: اگر کشاورزان بتوانند با بهینه سازی سیستم های برق چاه های کشاورزی و یا با همکاری بیشتر صرفه جویی بیشتری داشته باشند، برق صرفه جویی شده را با قیمت 2500 تومان از آنها خریداری می کنند که 4 برابر هزینه تامین برق است.

رجبی مشهدی گفت: بر اساس محاسبات انجام شده، هر چاه کشاورزی با مصرف متعارف می تواند از این طریق و با اندکی صرفه جویی بیشتر از 8 تا 10 میلیون تومان از صنعت برق پاداش بگیرد که البته این همکاری باید به برق نیز داده شود. ابتدا منطقه ای که هستید را اعلام کنید.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)